The melancholy of Haruhi Suzumiya

Η σειρά αφορά ένα κορίτσι μέσα στην τρελή χαρά, που κάνει ό,τι μαλακία της κατέβει και οι γύρω της την ανέχονται επειδή είναι θεά (κυριολεκτικά). Απίστευτο? Δεν ταιριάζει με τον τίτλο? Μα φυσικά και δεν είναι αλήθεια (αν είναι δυνατόν). Ας αναλύσομε τώρα την αληθινή ιστορία.

[επεξεργασία] Η αληθινή ιστορία

Η Haruhi πριν γνωρίσει την τρελοπαρέα

Η Haruhi πριν γνωρίσει την τρελοπαρέα

Η Haruhi είναι ένα ευαίσθητο, μοναχικό και διακριτικό κορίτσι που υποφέρει από μελαγχολία. Όταν πηγαίνει σε καινούριο σχολείο, γνωρίζει μια παρέα παιδιών που, χωρίς καμία σκοπιμότητα ή απειλή από την ίδια, αποφασίζουν να την βοηθήσουν να ξεπεράσει το πρόβλημά της. Έτσι, ιδρύουν τον σχολικό όμιλο «Σως Μπριγκέιντ» (και όχι «Σως Βινεγκρέτ» όπως λένε κάποιοι ανόητοι). Παρά την έμφυτη σύνεση και ντροπαλότητα της Haruhi, η τρελοπαρέα την παρακινεί, σχεδόν την αναγκάζει θα λέγαμε, να συμμετάσχει σε διάφορες δραστηριότητες που θα χαρακτηρίζονταν τουλάχιστον περίεργες. Αποκορύφωμα της τρέλας της παρέας είναι η δημιουργία μιας ταινίας (ο Θεός να την κάνει). Αυτή η ταινία δεν έχει κανένα λογικό ειρμό, είναι μόνο μια ανούσια παράθεση άσχετων μεταξύ τους σκηνών. Φυσικά, η Haruhi ήταν αντίθετη σε ένα τέτοιο εγχείρημα, αλλά η τρελοπαρέα όχι μόνο δεν σεβάστηκε την επιθυμία της, αλλά και την ανάγκασε να συμμετάσχει (αφού δεν δέχτηκε να παίξει, αναγκάστηκε να αναλάβει όλα τα υπόλοιπα -εξωτερικές δουλειές, μακιγιάζ, κ.λ.π.- δουλεύοντας σαν δουλάκι). Πάντως, στο τέλος της δεύτερης σεζόν του anime (εκεί δηλαδή που φτιάχνουν την ταινία), η Haruhi είναι πια λίγο λιγότερο ντροπαλή και μελαγχολική (αλλά πάντως ακόμα μέσα στην ντροπαλότητα και την μελαγχολία).

(Υπάρχει βέβαια και μια άλλη εκδοχή, σύμφωνα με την οποία:

Η παραπάνω τρελοπαρέα είναι όνομα και πράγμα. Δηλαδή απέδρασε από το γειτονικό τρελάδικο αλλά επειδή η Ιαπωνική Αστυνομία δεν λειτουργεί με την απαράμιλλη αποτελεσματικότητα της Ελληνικής Αστυνομίας ακόμα δεν τους έπιασε. Έτσι, βρήκαν καταφύγιο στο σχολείο της γειτονιάς και είχαν ομαδικές παραισθήσεις ότι μια κοπέλα του σχολείου είναι θεά και αυτοί έπρεπε να κάνουν διάφορες μαλακίες μαζί της για να μην καταστρέψει τον κόσμο.

Όμως η μόνη αληθινή εκδοχή είναι η παραπάνω.)

Η Suzumiya μετά

Η Haruhi αφού γνώρισε την τρελοπαρέα

[επεξεργασία] Βασικοί πρωταγωνιστές

  • Yuki Nagato: Αρχικά δίνει την εντύπωση ενός εσωστρεφούς, αντικοινωνικού κοριτσιού, που έχει μανία με τα βιβλία (κάτι σαν τη Haruhi δηλαδή). Στην πραγματικότητα όμως είναι γλεντζού από τις λίγες και έχει πολλές ερωτικές κατακτήσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα του αληθινού της χαρακτήρα είναι η εκμετάλλευση του κονδυλίου του Ομίλου Λογοτεχνίας του σχολείου για τους σκοπούς του Σως Μπριγκέιντ (παρά την σθεναρή αντίθεση της Haruhi). Επίσης, είχε μικρή αλλά χαρακτηριστική συμμετοχή στην ταινία (περισσότερες λεπτομέρειες παρακάτω).

  • Mikuru Asahina: Μια απ' τα ίδια με την Yuki. Αρχικά δίνει την εντύπωση του ντροπαλού και συνεσταλμένου κοριτσιού (κάτι σαν τη Haruhi δηλαδή). Μετά από λίγο όμως καταλαβαίνουμε ότι έχει πλούσια ερωτική δραστηριότητα, αφού τα έχει και με τον Kyon και με καμιά δεκαριά αγόρια από την τάξη της (ο Kyon είναι μεγαλύτερος -αναμενόμενο από κάποια σαν την Asahina). Είναι βασική πρωταγωνίστρια της ταινίας και κάνει και κάποιες πολεμικές σκηνές με την Nagato και κάποιες αισθηματικές με τον Koizumi. Με τον Kyon δεν κάνει σκηνές γιατί δεν μπερδεύει ποτέ τα προσωπικά με τα επαγγελματικά. Με την Haruhi επίσης δεν κάνει σκηνές γιατί παρά το ότι το ήθελε όλη η τρελοπαρέα (και η Asahina) ο υψηλός βαθμός συστολής και ηθικής της Haruhi την απέτρεψε. Αξίζει να επισημανθεί ότι η ταινία είχε τον δικό της χορηγό και προβλήθηκε στο σχολικό φεστιβάλ. H Asahina έχει αποδείξει τις αποκλίνουσες ορέξεις της με πληθώρα αποκλινουσών ενδυμασιών που έχει φορέσει κατά την εξέλιξη του anime (και ειδικά στην ταινία που γύρισε με την τρελοπαρέα). Ακόμα, στην αρχή του Σως Μπριγκέιντ, δεν δίστασε να σκηνοθετήσει παρασεξουαλική ενόχληση εναντίον της για να εκβιάσει τα παιδιά από τον Όμιλο Υπολογιστών να δώσουν στο Σως Μπριγκέιντ το καλύτερο κομπιούτερ (για να μπορεί μετά να καίγεται άνετα στο Lol).

  • Itsuki Koizumi: Είναι και φαίνεται. Καλό παιδί εννοούμε. Απλά σε αντίθεση με τις κοπέλες της παρέας είναι λίγο άτυχος στις ερωτικές του σχέσεις και διακατέχεται από μοναξιά. Πολλή μοναξιά! Έτσι, δεδομένου ότι δεν μπορεί να συνάψει σχέση μέσα στην παρέα (αφού, όπως αναλύσαμε, κάθε κοπέλα έχει ήδη 800 γκόμενους) είναι από τους πρώτους που προτείνει την προσέγγιση της Haruhi από την παρέα μπας και γνωρίσει κι αυτός την χαρά της ζωής. Ωστόσο, η γνωστή πλέον ντροπαλότητα και σύνεση της Haruhi διέλυσε κι αυτήν του την ελπίδα. Κατά τ' άλλα, είναι μια χαρά τύπος και συμμετέχει με προθυμία σ' ό,τι αποφασίσει η τρελοπαρέα (δηλαδή ο Kyon).

  • Kyon: Είναι το μόνο μέλος της παρέας που δεν ξέρουμε το αληθινό του ονοματεπώνυμο. Kyon πάντως είναι το όνομα με το οποίο είναι γνωστός στην πιάτσα καλλιτεχνικό του ψευδώνυμο. Είναι αρχηγός της παρέας και εμπνευστής και αρχηγός του Σως Μπριγκέιντ. Επίσημα τα έχει με την Asahina αλλά γυαλίζει το πόμολο και με πολλά άλλα κορίτσια από το σχολείο και όχι μόνο. Μάλιστα, στην πορεία του anime βλέπουμε πολλές φορές να πηγαίνει κάτι να παιχτεί με την Haruhi αλλά η γνωστή σύνεση και ντροπαλότητά της δεν αφήνει το ρομάντσο να εξελιχθεί. Είναι ο ιθύνων νους πίσω από κάθε μαλακία δραστηριότητα του Σως Μπριγκέιντ καθώς και ο εμπνευστής, σεναριογράφος και σκηνοθέτης της ταινίας (με κύριο σκοπό την οικονομική ενίσχυση του Σως Μπριγκέιντ). Ευτυχώς, υπάρχει και η Haruhi που τον συγκρατεί στο βαθμό που αυτό είναι δυνατό.
Πώς φοβόμαστε ότι θα γίνει η Suzumiya άμα μείνει πολύ ακόμα με την τρελοπαρέα

Πώς φοβόμαστε ότι θα γίνει η Haruhi άμα μείνει πολύ ακόμα με την τρελοπαρέα

  • Haruhi Suzumiya: Αφήσαμε τον καλύτερο, τον πιο αδιάφθορο, τον πιο ντροπαλό και συνεσταλμένο χαρακτήρα για το τέλος. Η Haruhi είναι η βασική πρωταγωνίστρια του anime και η αφηγήτρια των γεγονότων μέσα από την δική της οπτική γωνία. Παρακολουθεί τις αποκλίνουσες συμπεριφορές των μελών της παρέας (τις οποίες σπάνια κατακρίνει μεγαλόφωνα γιατί όπως τονίσαμε είναι ντροπαλή και συνεσταλμένη) με καλοσύνη και επιείκεια. Σε σημαντικά θέματα βέβαια (όπως η ταινία ή το κόλπο της Asahina με τους υπολογιστές) έχει προβάλει σθεναρές αντιρρήσεις, αλλά την έχουν αγνοήσει όλοι. Πάντως, είναι η μόνη με πραγματικά λογικό μυαλό μέσα στην παρέα και με τον ένα ή τον άλλο τρόπο καταφέρνει να συγκρατήσει κάπως τις εξαλλοσύνες του Kyon (αλλιώς έτσι που το πήγαινε θα κατέστρεφε τον κόσμο). Εικάζουμε ότι έχει οικογένεια, αλλά δεν την έχουμε δει ποτέ. (Κάποιοι κακοπροαίρετοι λένε ότι της έκανε ό,τι και η μικρή Αννούλα στους γονείς της και μάλιστα για τον ίδιο λόγο και ότι αυτό θα είναι το σκοτεινό μυστικό της που θα αποκαλυφθεί σε επόμενο κύκλο και θα κηλιδώσει την μέχρι τώρα άψογη εικόνα του χαρακτήρα της.)