String theory

Η String Theory ή θεωρία πορδών, όπως είναι γνωστή στη σύγχρονη ελληνίκια βιβλιογραφία, είναι μια θεωρία που περιγράφει λίγο πολύ τα πάντα. Αν και ανήκει στη σύγχρονη φυσική οι εφαρμογές και οι επεκτάσεις της καλύπτουν πεδία όπως σύγχρονη ευρωπαϊκή μουσική, κοπτοραπτική και μόδα, μαγειρική (κυρίως ινδική κουζίνα).

[επεξεργασία] Ιστορία

Ως γνωστόν διατυπώθηκε για πρώτη φορά από τον αρχαίο Ελληνα φιλόσοφο Κουράδονα τον Ελεάτη το 677 π.Χ. Ο Κουράδων καταπιάστηκε με το πρόβλημα της μικροσκοπικής δομής της ύλης αφού προηγουμένως έλυσε επιτυχώς το πρόβλημα των τριών πορτών στο τάβλι. Η μεγαλειώδης σύλληψη της ιδέας αυτής, που έμμελε να κυριαρχήσει στο χώρο των φυσικών, αλλά και των τεχνητών, από τη δεκαετία του '60 και αργότερα, ήρθε μυστηριωδώς στο μυαλό του εφευρέτη της. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι καταλυτική υπήρξε η παρουσίαση της νέας -τότε- θερινής κολλεξιόν του Βασίλειου Κοστέτσου στο αμφιθέατρο της Αλικαρνασσού, όπου και πρωτοπαρουσιάστηκαν τα περίφημα στρινγκάκια, που τον καιρό εκείνο φορούσαν βεβαίως μόνο οι άντρες. Άλλη πιθανή εξήγηση είναι ότι η επινόηση της θεωρίας των χορδών (η μετονομασία σε θεωρία πορδών οφείλεται σε κατοπινή παράφραση Βυζαντινών δημοσιογράφων) οφείλεται στον Μανώλη Χιώτη, ο οποίος πρόσθεσε την τέταρτη χορδή στο μπουζούκι και καμία 25αριά διαστάσεις στο σύμπαν. Πρόσφατες όμως επιστημονικές έρευνες έδωσαν στο φως της δημοσιότητας νέα στοιχεία. Με βάση αυτά οι ιστορικοί πιστεύουν ότι τα στρινγκζ είναι θείας προέλευσης (της θείας του δηλαδή) και συνεπώς το θέμα δε χρήζει περαιτέρω μελέτης. Η θεωρία είναι απολύτως ΣΩΣΤΗ, όπως κατ'επανάληψη έχει τονίσει ο διεθνούς φήμης θεωρητικός φυσικός Τσάκ Νόρις.

[επεξεργασία] Βάσεις και Αξιώματα

Με βάση τη string theory όλα τα στοιχειώδη κωλοβακτηρίδια δεν είναι τίποτα άλλο από πορδές. Οι πορδές αυτές (που μπορεί να είναι ανοιχτές, κλειστές ή μισάνοιχτες) ταλαντώνονται στο χώρο και το χρόνο, όπως ακριβώς οι πορδές μίας γκουστέρας. Σε κάθε διαφορετική δυνατή συχνότητα ταλάντωσης αντιστοιχεί ένα διαφορετικό κωλοβακτηρίδιο. Οι πορδές όμως αυτές δεν είναι σαν τις συνηθισμένες. Ζουν ΜΟΝΟ σε 24 διαστάσεις. Δε χωράν σε λιγότερες.

Nεότερες έρευνες απέδειξαν νέα αξιώματα τα οποία θέλουν την χορδή να μην χρησιμοποιείται μόνο για ταλάντωση απο τυχόν αέρια αλλα και να αποτελεί το διαχωριστικό μόριο ενός περιτώματος. Αυτο θα βοηθήσει στην διαίρεση και κατ επέκτασιν στην αναπαραγωγή του περιτώματος. Η νέα αυτή ανακάληψη έδωσε έναν νέο τίτλο στην στρινγκ. Πλέον ονομάζεται και κουραδοκόπτης.

Paradeigma

Κλειστή Χορδή που αναδιπλώνεται σε μία πολλαπλότητα 4 διαστάσεων. Χαρακτηριστική είναι η συμμετρία μεταξύ των δύο υπο-κώλο-πολλαπλοτήτων, καθώς και η σημειακή ανωμαλία - singularity (κωλοτρυπίδα) στην ένωση τους.(Οποιος μπορει να μου πει που θα βρω αυτη τη φωτογραφηση.Ειναι απιστευτος κώλος.Ας βαλει link)

[επεξεργασία] Συμβολή του στρινγκ στην οικονομική κρίση

Το στρινγκ αποτελείται από τα ίδια υλικά από τα οποία δημιουργείται το απλό καθημερινό σώβρακο . Ωστόσο,η ποσότητα υφάσματος που χρησιμοποιείται για την κατασκευή του είναι πολύ μικρότερη από εκείνη της κιλότας (περίπου το 1/8), που σημαίνει ότι α) είναι πιο οικονομικό στην παραγωγή και β) χρειάζεται λιγότερα εργατικά χέρια.

Ακόμη, πουλιέται σε μεγαλύτερη τιμή από τα κοινά σώβρακα,με αποτέλεσμα η εταιρεία που το παράγει αποφέρει τεράστιο κέρδος,παράλληλα με τη μείωση των εξόδων όπως προαναφέρθηκε,καθώς επίσης συνεπάγεται και την αύξηση της ανεργίας!!!

Εξωτερικοί στηθόδεσμοι:

  • Επίσημη ιστοσελίδα του γραμμικού επιταχυντή του Στάνφορντ SLAC, USA [1]
  • Επίσημη ιστοσελίδα των Στρινγκς [2]
  • Το ανεπίσημο φαν κλαμπ της Στρινγκ Θίορι [3]

Άλλες γλώσσες