Ray-ban

Το ray-ban ή ρέι-μπαν ή στη λατινική Ray-banis είναι ένα πουλί. Τι πουλί? Φωτεινό. Με έντονα χρώματα. Αντανακλά το φως και προκαλεί βροχή. Γι' αυτό προσέξτε το.

Εμφανίζεται πολύ συχνά σε αστικά περιβάλλοντα, με τελευταία του εμφάνιση στην πόλη του Ηρακλείου και συγκεκριμένα περιοχή Μασταμπά και Κνωσσού. Σε περίπτωση που το εντοπίσετε πλησιάστε το, προσεγγίστε το, ίσως σας τραγουδήσει κιόλας.

Θεωρείται από πολλούς σύμβολο γαματοσύνης, κάτι το οποίο - αν και μη επιβεβαιωμένο από την επιστημονική κοινότητα- οφείλεται στον πρόγονό του.

[επεξεργασία] Ιστορία - Λαογραφία

Χωρίς τίτλο
Pouli-pisesi

μια σπάνια φωτογραφία του πουλιού πεισεσύ, σούρουπο έξω από κάποια ντισκοτέκ

Πρόγονος του είδους αυτού είναι ένα πολύ γνωστό πουλί, το Πεισεσύ. Ο μύθος αναφέρει ότι ο πρόγονος αυτός ζούσε κυρίως στην πρωτεύουσα, την Αθήνα και δεν είχε έντονη δραστηριότητα με το φως της μέρας. Ως νυχτόβιος οργανισμός, ο κόσμος τον εντόπιζε κυρίως το βράδυ και τα μέρη με μεγαλύτερη πιθανότητα να το πετύχεις ήταν οι ντισκοτέκς της πόλης. Η γνωστή από πολλούς λοιπούς αστικούς μύθους, Μπαρμπαρέλα αποτελούσε το στέκι του. Επιπλέον μύθοι αναφέρουν ότι στο ίδιο στέκι σύχναζε και ο γνωστός σε όλο το πανελλήνιο Πάνος. Είναι σίγουρο πια ότι η φράση: "hey Πεισεσύ, είσαι γαμάτος." βγήκε από το στόμα του Πάνου, ο οποίος μόλις είχε γυρίσει από το ταξίδι του στην χώρα των Βάσκων.

Radio Arvila - To pouli To Pisesi (Kanakis Anekdoto) 13 05 201001:02

Radio Arvila - To pouli To Pisesi (Kanakis Anekdoto) 13 05 2010

Το πουλί Πεισεσύ σε ντισκοτέκ του '80

Το τελος των 80's έφερε την παρακμή της discoκουλτουρας και οι ντισκοτέκ σιγά-σιγά μεταλλαχθηκαν σε ντισκοτεκεδες στους οποιους μαζευονταν νεαροί φίλοι της μουσικης grunge και διασκέδαζαν πίνοντας χασις και αυτοκτονόντας.
Τα άμοιρα πεισεσύ έχασαν το ζωτικό τους χώρο.Οι θαμώνες των ντισκοτεκέδων δεν άφηναν Πεισεσύ να ζυγώσει ουτε στα 50 μέτρα καισυχνά άκουγε κανείς την κραυγή: ΡΕΙΙΙΙ!! BANNED! (μτφ. ΡΕΙΙΙΙ!! ΤΟΝ ΠΟΎΛΟ!) όταν καποιο δύσμοιρο πουλι Πεισεσύ εμφανιζόταν στον ορίζοντα.

Η φύση όμως δε θα άφηνε να εξαφανιστεί το πλάσμα που κατάφερε να κέρδισει την εκτίμηση και το θαυμασμό του γαμάτου Πάνου. Έτσι το Πεισεσύ εξελιχθήκε/μεταλλάχθηκε/τσαλάκωσε την εικόνα του (παραμενοντας όμως γαμάτο όπως τόνισε/θύμισε/δίδαξε ο πανος καποια στιγμή σε ένα psy-trance party το '95) και επανεμφανίστηκε στη νυχθερινή Αθήνα.

Το πρωην Πεισεσύ πήρε το όνομα ray-ban για να μη ξεχνά τη βλάχικη ,γεματη μίσος και ελιτισμό κραυγή : "ΡΕΙΙΙ!!BANNED!" και την παρ ολίγον εξαφάνισή του αλλά και για να θυμίζει στον κόσμο πως το κόλλημα με τη disco μπορει και να αποβει μοιραίο.

Τα παρακάτω φωτογραφικά ντοκουμέντα φανερώνουν την εξέλιξη των Πεισεσύ/Ray-ban.
Στην πρωτη φωτό βλέπουμε ενα υβρίδιο Πεισεσύ-Rayban.
Είναι η περίοδος των διωγμών από τις ντισκοτεκέδες , το συγκεκριμενο πτηνό εχεί καμουφλαριστει με σκουρα χρώματα και grunge style για να επιβιώσει και να αναπαραχθεί.

Στη δεύτερη φωτογραφία βλέπουμε ένα πρώιμο Ray-ban.
Χαλαρό πια το πτηνο της φωτο μας σχηματίζει με τα δάχτυλα το σήμα της πτήσης των Rayban. Το είδος δε κινδυνεύει πια και το μεγαλειωδες ταξίδι μόλις ξεκινά.

Στην τελευταία φωτο βλέπουμε ενα μοντέρνο Ray-ban στο φυσικό του χώρο , το dancefloor.
Οι σκοτεινες επόχες των διωγμών είναι πια μακριά αλλα τα Ray-ban δε ξεχνουν την ιστορία τους.
Το συγκεκριμένο πτηνο φορά μια από τις παραλλαγές της παραδοσιακής φορεσιάς και χορεύει τον πολεμικό χορό των προγόνων του,των Πεισεσύ.
Το βαμμένο μάτι συμβολίζει τις σακούλες κάτω απο τα μάτια , παράσημα απο τις ολονυκτίες στις ντισκοτέκ.
Τα ακουστικά ,που συμβολίζουν τη μαχη και το θανατο όταν είναι φορεμένα κανονικά , δηλώνουν την ειρήνη αναμεσα σε Ray-ban και τα υπολοιπα party animals οταν αφήνονται κρεμασμένα στο λαιμό.

Πεισεσύ Ray-ban Πεισεσύ σε φασσσ

Ανακτήθηκε από το "http://frikipaideia.wikia.com/wiki/Ray-ban?oldid=106232".
Άλλες γλώσσες