Pearl Jam

“Σαν πολύ δεν ιδρώνει;”

- David Bowie για τον τραγουδιστή των Pearl Jam

Trash Offering.JPG

Οι Pearl Jam σε δημιουργικές στιγμές.

Οι Pearl Jam είναι ένα rock συγκρότημα από το Seattle. Το γεγονός ότι είναι από αυτή την πόλη των ΗΠΑ λέει πολλά για το ποιόν τους. Οι Pearl Jam ανήκουν στα συγκροτήματα των οποίων το όνομα συνδέθηκε με το κίνημα της grunge μουσικής που ήκμασε στην πόλη τους και οδήγησε σε παρακμή τη μουσική παγκοσμίως. Το προσωπικό μουσικό ύφος που ακολουθούν πιστά στη μακρόχρονη πορεία τους στη μουσική έχει ονομαστεί από περιοδικά "Skata Grunge", με μελωδικές κιθάρες "που αγγίζουν το κωλ4ράκ1 της ψυχεδέλειας, κάνουν βουτιά στην μπύρα και χαστουκίζουν το rockabilly φιλώντας το στο μάγουλο αμέσως μετά". Η δε φωνή "ηχεί σα κλαίον βιολί που παίζεται με ανοιχτήρι κονσέρβας. Ο τραγουδιστής αγριοκοιτάει το progressive rock, αλλά μόλις αυτό πάει να πάρει το βλέμμα του, αυτός του κλείνει το μάτι και του χαμογελά. Τα ελεγειακά φωνητικά μας θυμίζουν όλοι το ατύχημα που έγινε μια βραδιά, λίγο έξω από τον σταθμό του Λεβερκούζεν και αντιπαραβάλλουν στην οικουμενικότητα της fusion, country συμφωνίες που όμως γουστάρουν και negro προ-spirituals, αψηφώντας τον παλιόκαιρο του Seattle και προσκυνώντας τον παλιόκαιρο του Τερζή" [1].

Μέλη του συγκροτήματος είναι ο τραγουδιστής Eddie Vader και άλλοι τέσσερις.

[επεξεργασία] Ο Ηγέτης του συΝγκροτήματος

Ο Eddie Vader είναι γιος του Darth Vader και αδερφός του Luke. Ως απόγονος αυτού του αδίστακτου μασκοφόρου μεταλλαγμένου και καγκουρεμένου τύπου, ο Eddie, διαθέτει ΚΑΙ αυτός αυτά τα βακτηρομικροχλωρίδια που δημιουργούν τη Δύναμη. Ο Eddie Vader ήταν ο πρώτος που ανακάλυψε την ύπαρξη της Δύναμης σε μεγάλες ποσότητες σε αντίθεση με τον Luke, ο οποίος μόνο τις γυναίκες είχε στο μυαλό του και κατέληξε σχεδόν Οιδίπους. Ένα ωραίο μεσημεράκι λοιπόν ο αξιαγάπητος όχι-τραγουδιστής-μέχρι-τότε είχε ξυπνήσει και αγαλλίαζε κοιτώντας το ηλιόλουστο Seattle από το παράθυρό του. Η διάθεση του είχε ανέβει στα ύψη... Αποφάσισε να κάνει ένα μπανάκι διότι αισθανόταν πως τίποτα δεν μπορούσε να του χαλάσει τη μέρα, ούτε καν το πλύσιμο. Εισερχόμενος στις μπουρμπουλήθρες τον πήρε ο ύπνος και άρχισε να καθιζάνει προς τον πάτο της μπανιέρας. Προσπάθησε να πάρει ανάσα αλλά δεν μπορούσε και ξύπνησε αποτόμως προσπαθώντας ταυτόχρονα να φτάσει στην επιφάνεια. Σώος μετά από έντονη προσπάθεια και με καταβολές τρομώδους παραληρήματος, λόγια με μελωδία βγήκαν από το στόμα του:

Oh I, oh, I'm still alive
Hey, I, I, oh, I'm still alive
Hey I, oh, I'm still alive
Hey... oh...

Καθώς ο Eddie τραγουδούσε οι μπουρμπουλήθρες από την μπανιέρα άρχισαν να μεταδίδουν ένα μήνυμα στο παρελθόν, σε έναν γαλαξία πολύ πολύ μακριά. Ο Eddie αφενός είχε ανακαλύψει τη μέθοδο αποστολής μηνυμάτων στο παρελθόν και σε γαλαξίες όπου το βέλος του χρόνου έχει ανάποδη κατεύθυνση από το δικό μας βέλος, αφετέρου είχε ειδοποιήσει τον Γιόντα για τα μελλούμενα και αφετετέρουρου είχε βγάλει "κομματάρα ρε μαλά|<3ς... ελάτε να την ακούσετε" όπως χαρακτηριστικά είπε στους 4 φίλους του που είχαν συγκρότημα από παλιά και έψαχναν τραγουδιστή. Οι "τυπάδες έσκασαν σπίτι με τη μία" όπως γράφει χαρακτηριστικά στην αυτοβιογραφία του και μόλις άκουσαν το κομμάτι "έπαθαν τρελή ζημιά γιατί ήταν σε άλλη φάση τα άτομα" [2]. Ο Eddie προσελήφθη αμέσως στη θέση του τραγουδιστή και ξεκίνησαν οι ηχογραφήσεις, τα live, οι περιοδείες, οι γκόμενες, οι μπύρες, τα λεφτά και όλα όσα υπάρχουν σε ένα τυπικό rock συγκρότημα.

Ο τραγουδιστής με τις εντυπωσιακές του δημιουργίες και με την αισθαντική του φωνή, πάντα με τη βοήθεια της Δύναμης, είναι γνωστός σήμερα ως "Ο Νταλάρας του Seattle".

[επεξεργασία] Δισκογραφία

Οι Pearl Jam έχουν βγάλει έναν δίσκο ο οποίος κυκλοφορεί κατά μέσο όρο ανά δύο χρόνια με διαφορετικό εξώφυλλο και διαφορετικά ονόματα για τα τραγούδια διότι "η ματιά του καλλιτέχνη δεν παραμένει η ίδια και έτσι τα παιδιά της πνευματικής δημιουργίας του δεν είναι το ίδιο για αυτόν στο πέρασμα του χρόνου" [3]. Τα ονόματα με τα οποία έχει κυκλοφορήσει το άλμπουμ τους είναι:

  • Hen, 1991
  • PS., 1993
  • Scatology, 1994
  • No Idea, 1996
  • Killed, 1998
  • Bisexual, 2000
  • Chariot Act, 2002
  • Earl's Ham, 2006

[επεξεργασία] Αναφορές

  1. ^  Περιοδικό Πίστα, Τεύχος 108, Δεκέμβριος 1992, Εκδόσεις Σκλάβων, Αθήνα
  2. ^  Eddie Vader's West Seattle: How I used to be An Everythinger, 1999, Pipa Music Publishing, Seattle
Άλλες γλώσσες