Mercedes-Benz

Mercedes-2 ew

Η Mercedes-Benz είναι η εταιρεία που νομίζει ότι ανακάλυψε το αυτοκίνητο. Από το 1886, οπότε και ιδρύθηκε, είναι συνέχεια σε αντιπαλότητα με τον Δημοσθένη Λιακόπουλο για τη διεκδίκηση της πατρότητας και της μητρότητας της δημιουργίας του αυτοκινήτου.

[επεξεργασία] Η αρχή

Mercedes

Η Mercedes Dolores Puta Cola, για χάρη της οποίας έγιναν όλα όσα αναφέρει αυτό το άρθρο.

Ιδρύθηκε στην Στουτγκάρδη της Γερμανίας το 1886 από τον Karl "The Terminator" Benz. Σύμφωνα με την λαϊκή παράδοση, αυτός είχε μία εμμονή να φτιάξει ένα κάρο για την γκόμενά του, την ισπανίδα Mercedes Dolores Puta Cola, το οποίο δεν θα είχε άλογα να το σέρνουν, αλλά θα το οδηγούσε η ίδια, για να μπορεί να πηγαίνει για shopping therapy, αλλά και να βλέπει τους εραστές της (σύμφωνα με φήμες, η Mercedes είχε ιδιαίτερα "προσόντα" και πολύ ταλέντο στα χείλη (και όχι μόνο εκεί), που τραγουδάει και η Έλλη Κοκκίνου.) Ο Karl λοιπόν, σύμφωνα πάντα με την λαϊκή παράδοση, έφτιαξε με εξαρτήματα που βρήκε στη χωματερή, τα οποία φυσικά τα καθάρισε, το αυτοκίνητο. Το ονόμασε, για χάρη της αγάπης του, Mercedes.

Αργότερα, ένας από τους περιστασιακούς εραστές της Mercedes, ονόματι Gottlieb Daimler του πρότεινε να φτιάξουν κι άλλα τέτοια αυτοκίνητα, για να χεστούν στο τάλιρο. Έτσι η ιδρύθηκε η εταιρεία των δύο με την ονομασία Mercedes-Benz Automobile Aktiengesellschaft. Στη συνέχεια βέβαια, όπως είναι γνωστό, η γκόμενα τον παράτησε γιατί βρήκε καλύτερο γκόμενο με Ferrari.

[επεξεργασία] Die Türken

Κάπου το 1927, αφού είχαν πεθάνει τα αφεντικά της εταιρείας, την διοίκιση της εταιρείας ανέλαβαν μετά από "δίκαιες και ξεκάθαρες" διαδικασίες οι Hasän Cöglan και Kenan Oglu. Μάλιστα μετέφεραν την έδρα της εταιρείας στο προάστιο της Στουγκάρδης Untertürkheim(Κάτω Τουρκοχώρι), όπου ο τουρκικός έχει σήμερα κρυμμένα τα F-16 του.

Οι νέοι Ντούρκοι αφέντηδες της εταιρείας είχαν πολλά μεγαλεπίβολα σχέδια για την εταιρεία. Αρχικά άρχισαν να αγοράζουν κινητήρες αεροπλάνων από την BMW, προκειμένου να μειώσουν τα έξοδα ώστε στη συνέχεια να εξελίξουν τους δικούς κινητήρες και τα δικά τους συστήματα.

Αυτό συνέβη επειδή η εταιρεία ήταν υπερχρεωμένη, αφού η Mercedes παράτησε τον Karl Benz. Αυτός το είχε ρίξει στο κλάμα και έτσι αγόραζε πολλά χαρτομάντηλα, ενώ αγόραζε πολλά τσοντοπεριοδικά, νοίκιαζε τσόντες για να βλέπει στο γραφείο του, ενώ δεν δίσταζε να φέρνει στο γραφείο του έπί χρήμασοι εκδιδόμενες γυναίκες. Και όλα αυτά τα χρέωνε στην εταιρεία.

[επεξεργασία] Η νέα εποχή

1940-Grosser-MB770S-II-front

Η Mercedes του Χίτλερ, παρκαρισμένη στο γκαράζ.

Και έπειτα ήρθε η ανάσταση. Ο "νεοεκλεγείς" καγκελάριος της Φρίτσλαντ, Αδόλφος Χίτλερ συμφώνησε με τους bosses να φτιάξουν αυτοκίνητα για τους ανώτερους αξιωματούχους του στρατού, αλλά και οχήματα κατάλληλα για πολεμικές επιχειρήσεις. Οι Ναζί τους έβαλαν στον νόμο 44 περί εξυγίανσης χρεωμένων επιχειρήσεων και, λίγο αργότερα, έγινε κρατική εταιρεία. Για τον ίδιο τον Χίτλερ ετοίμασαν την 770Κ, το εμφάνιζε εξαιρετικό συντελεστή μεταβολής ψευτοδυναμικής ικανότητας αυτοκινήτου, ώστε ο Führer (μη χέσω) να προστατεύεται ακόμα και από πορδή σκουλικιού.

Ένα άλλο, μεγάλο, σημαντικό πρότζεκτ που ανέλαβε η Mercedes, ήταν ο σχεδιασμός των αεροπλάνων Messerschmidt. Στο πρότζεκτ συμμετείχαν οι, επίσης κρατικές, BMW, που έφτιαχνε τους κινητήρες, και η Volkswagen, που συναρμολογούσε τα αεροπλάνα.

Το τρίτο και επίσης μεγάλο κατασκεύασμα της ναζιστικής Mercedes ήταν το Vario, στην ουσία ένα VW Transporter με αλλαγές, ώστε να γίνει τεθωρακισμένο. Σκοπός του ήταν να καταστρέψει τα στρατεύματα του Στάλιν στη Ρωσία, με το να αμολάει κυάνιο από την εξάτμισή του.

[επεξεργασία] Μετά τον πόλεμο

Σωτηρακης

Ο θρυλικός Σωτηράκης.

464761 795534 3607 2532 101334144523

Ένα Mercedes της μεταπολεμικής εποχής. Το απλό του design ήταν αυτό που το έκανε αποτελεσματικό.

Οι Ντόυρκοι αφέντηδες, λίγο πριν το τέλος του πολέμου, είχαν πάει με διαταγή του Φίρερ στα Σέρρας, όπου θα έμεναν μέχρι το τέλος του πολέμου, και θα είχαν την ευκαιρία να φάνε μπουγάτσες. Ήταν όμως τόσο γκαντέμηδες, που συνάντησαν τον, νεαρό τότε, Κωστάκη Μητσοτάκη στη μπουγατσερί "Το Χρυσό", που τους ευχήθη "Χίλια χρόνια θα ζήσετε". Βγαίνοντας από τη μπουγατσερί τους πέτυχε και τους δύο, με μία σφαίρα, ο Σωτηράκης, ο παππούς του μεγάλου Στεφανάκη.

Αφού οι Φριτς βγήκαν Κ.Ο. στον πόλεμο, την Mercedes ανέλαβαν προσωρινά μία ομάδα από Έλληνες επιχειρηματίες, με επικεφαλής τον Σωτηράκη. Δεν ήθελαν τους Αμερικάνους, που είχαν αναλάβει τη διακυβέρνηση της Γερμανίας, να μπλέκονται στα μπούτια τους. Το πρώτο που έκανε ο Σωτηράκης ήταν να καταστρέψει ότι κατασκεύασμα είχε σχέση με τους Ναζί και έφτιαξε νέα φορτηγά και Ι.Χ. για να φτιάξουν οι Γερμανοί από την αρχή την Γερμανία. Επίσης οι Ευρωπαίοι χρωστούν μεγάλη ευγνωμοσύνη στην Mercedes και τον Σωτηράκη.

Από τότε, ο Σωτηράκης και η ομάδα του άρχισαν να σχεδιάζουν τα αυτοκίνητα του μέλλοντος, πολυτελή και γρήγορα. Στην αρχή και μέχρι το 199κάτι τα μοντέλα είχαν νούμερα από το 200 ως το 600 στην ονομασία τους, που συμβόλιζαν τα κυβικά τους. Από το 199κάτι, μπροστά από τα νούμερα μπαίνουν και διάφοροι κωδικοί, ανάλογα με το μοντέλο. Ο Σωτηράκης πρότεινε τα εξής μοντέλα: CL-Class,CLC-Class, CLK-Class, CLS-Class, GL-Class, GLK-Class, SL-Class, SLK-Class και SLR και γενικότερα ό,τι έχει Class, όπως και τις θρυλικές SEL. Όπως προσέξατε. όλα τα μοντέλα έχουν το γράμμα L.

Ο Σωτηράκης έμεινε στην φίρμα μέχρι το 1967, που βγήκε στη σύνταξη.

[επεξεργασία] 1967, Η AMG και η Χούντα

Logo amg

Το 1967, όλος ο κόσμος οδηγούσε Mercedes. Eπίσης οι πολιτικοί πήγαιναν με Mercedes στις συνόδους και τα άλλα βαρετά πολιτικά. Έτσι ζήτησαν και οι Χουντικοί από τον νέο πρόεδρο της φίρμας να τους κατασκευάσει μερικές λιμουζίνες. Διαβάστε την απάντηση του Präsident:

"Es ist eine große Ehre für uns, Herr Papadopoulos, Autos für Ihnen zu bauen. Trotzdem müssen wir Ihnen mitteilen, dass wir Ihrer Bestellung ablehnen müssen, denn Sie sind ein großer Arschloch. Ficken Sie sich! Raus aus meinem Büro!"

4777113622

Mercedes C63 AMG

Μετάφραση:"Είναι μεγάλλλλη τιμή για εμάς, κύριε Παπαδόπουλε, να φτιάξουμε αυτοκίνητα για εσάς. Παρόλα αυτά πρέπει να απορρίψουμε την παραγγελία σας, γιατί είστε πολύ μεγάλος ^&%&*.Να πάτε να γ..... Έξω από το γραφείο μου."

Βγαίνοντας από το γραφείο ο Τζωρτζ, σκεφτηκε να στήσει μία οργάνωση. μέσω της οποίας θα κατέστρεφε την Mercedes, για να τους τιμωρήσει για το λάθος τους αυτό. Μετά από πολλή γραφειοκρατία (ναι, είχε και τέτοια στη Χούντα), ίδρυσε την τρομοκρατκή οργάνωση "Α.....α Μ.....ς Γερμανοί ή σε συντομία ΑΜΓ. Αφού μάζεψε μερικούς άνεργους μηχανικούς, στρατιώτες και πυροτεχνουργούς, άρχισε να κλέβει τα αυτοκίνητα που μόλις είχαν παραχθεί, να τα σαμποτάρει και να τα πουλάει σαν δικά της μοντέλα. Για να μπορέσουν να πουληθούν τα κάρα, άλλαξε ο Τζωτρτζ την ονομασία , μετάφρασε το ΑΜΓ σε greeklish (είχε και από αυτό τότε) και το έκανε AMG.

Μετά από κάποιες μηνύσεις κατά της Mercedes, οι bosses της εταιρείας έκαναν φύλλο και φτερό τα αμάξια που τους φέρανε και είδαν ότι τα έχουν σαμποτάρει. Έκαναν λοιπόν μία βόλτα μέχρι την Griechenland και τους κόψανε τους κώλους. Μετά έγινε και η εξέργεση του Πολυτεχνίου και πάπαλα η Χούντα. Όμως η AMG δεν έμεινε έτσι: την αγόρασαν και την έκαναν υπεύθυνη για τα γρήγορα μοντέλα και τα αγωνιστικά.

[επεξεργασία] Δύο μεγάλες δυνάμεις ενώνονται

Mer 12

Το 500Ε΅, μετά από μία δοκιμαστική έκρηξη.

Φτάσαμε στις αρχές των nineties. Όλα πάνε καλά και για τους δύο κολοσσούς της πόλης, την Mercedes και την Porsche. Έτσι αποφάσισαν μετά από ένα πάρτι οι δύο αρχιμηχανικοί των εταιρειών να φτιάξουν μαζί ένα αυτοκίνητο, που θα έδειχνε το μεσαίο δάχτυλο στους αντιπάλους.

Έτσι ξεκίνησε το project MP. Επειδή όμως έδειξαν ενδιαφέρον ο [[James Βond |Τζέιμς Μποντ]] και ο Αστυνόμος Σαίνης, αποφάσισαν, μαζί με όλα τα άλλα να βάλουν και όλο τον μυστικό τους εξπολισμό. Έτσι δημιουργήθηκε η 500Ε.

Το αυτοκίνητο έβγαζε 326 άλογα (σας φαίνονται λίγα αλλά....) και έπιανε τα 100 σε 0,93 δεύτερα και έτρεχε με 450. Για να μπορέσει κανείς πρέπει να περάσει πρώτα από ειδική ενημέρωση και εκπαίδευση, για να μπορεί να χειρίζεται όλο τον οπλισμό του αυτοκινήτου.

Μετά από περίπου 12.000 τέτοια μοντέλα, οι δύο εταιρείες αποφάσισαν να χωρίσουν τους δρόμους τους, αλλά να μείνουν δύο πολύ καλές φίλες.

[επεξεργασία] Και μετά το χάος

Smart Park

Η τέχνη του πάρκινγκ στο μεγαλείο της.

Το 1997 έγινε ένα από τα μεγαλύτερη λάθη της ιστορίας και της Mercedes. Επειδή νόμιζαν ότι η ιδέα τους ήταν έξυπνη, και το όνομα αυτού:Smart.

Το Smart ήταν στην αρχή μία ιδέα του Νεφελίμ ιδιοκτήτη της Swatch (τα ρολόγια). Έψησε και το αφεντικό και μετά χέσε μέσα. Επειδή η Swatch ήξερε να φτιάχνει πράγματα με μικρό, ζήτησε από την Μερτσέντες να τους δίνει μόνο κινητήρες. Έτσι ξεκίνησε το 1998 η επιδημία των Smart. Δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχει βρεθεί θεραπεία.

[επεξεργασία] Πλεονεκτήματα

  • Χωράει παντού (βλέπε εικόνα)
  • Χωράει άνετα δύο άτομα και ψώνια από το σούπερ μάρκετ

[επεξεργασία] Μειονεκτήματα

  • Χωράει μόνο δύο άτομα
  • Χωράει μόνο μία σακούλα από το σούπερ μάρκετ
  • Κάνει εκατό (και βάλε) ώρες μέχρι να αλλάξει ταχύτητα (αυτόματο γαρ.)
  • Οι Κινέζοι το έχουν αντιγράψει χιλιάδες φορές

[επεξεργασία] Καλώς τα τα παιδιά

Daimler chrysler signing

Η καταραμένη συμφωνία μεταξύ Γερμανών και Αμερικάνων. Κάτω δεξιά διακρίνεται ο άθλιος πρόεδρος της Mercedes. Ευτυχώς που στη συνέχεια τον έδιωξαν.

Το δεύτερο μεγάλο λάθος της διετίας 1997-1998, και το μεγαλύτερο, ήταν η καταστροφική ένωση της Mercedes με την Chrysler. Στην αρχή φαινόταν σαν κάτι πολύ σπουδαίο: οι Γερμανοί θα έκαναν μεγαλύτερες πωλήσεις στην Αμέρικα, ενώ τα Αμερικανάκια θα έκαναν μεγαλύτερες πωλήσεις στη Γερμανία. Έτσι δημιουργήθηκε η περίφημη DaimlerChrysler.

Δυστυχώς (ή ευτυχώς, όπως θέλετε) δεν έγινε ακριβώς έτσι. Ο Makis - I know everything - Triantafyllopoulos αποκάλυψε το βρωμερό παιχνίδι που παιζόταν πίσω από τις πλάτες των υπεύθυνων της Μερτσεντες. Οι Αμερικάνοι μπήκαν μέσα στην εταιρεία για να κλέψουν την γερμανική τεχνογνωσία, προκειμένου ο - μελλοντικός τότε - πρόεδρος Θάμνος και ο Στρατηγός Μηχανή να ετοιμάσουν τα στρατεύματα τους για το Αφγανιστάν, το Ιράκ και την Τελική Μάχη. Επίσης οι Αμερικάνοι έπαιρναν έτοιμα αυτοκίνητα και τα άλλαζαν τα φώτα (μόνο αυτά) και τα πουλούσαν σαν δικά τους.

Το 2007, ο νέος (και πάλι) πρόεδρος πήρε μία σημαντική απόφαση: να βγάλει τους Γιάνκηδες έξω από τις business. Έστειλε συστημένους μερικούς Βριλ σωματοφύλακες, και αυτοί έφεραν όλα τα λαμόγια μπροστά στον πρόεδρο. Ο πρόεδρος, αφού τους έκανε μερικά βασανιστήρια μεσαιωνικού τύπου, τους έβαλε να υπογράψουν 2.774 χαρτιά για να φύγουν από την εταιρεία.

[επεξεργασία] Ο Πρόεδρος

CarlBenz

O Karl Benz, ιδρυτής και πρώτος πρόεδρος της Mercedes-Benz.

Σημαντική, αλλά και αινιγματική φιγούρα μέσα στην Mercedes-Benz. Έχει την ευθύνη της καλής λειτουργίας του εργοστσίου, τις πληρωμές των υπαλλήλων, αλλά σχεδιάζει και ότι καινούριο θα βγεί στην αγορά. Εκτός από την ονομασία "Πρόεδρος", του έχουν αποδοθεί και άλλοι τίτλοι: Ενδεικτικά αναφέρουμε:

  • Αυτοκράτωρ της Αυτού Μεγάλης Τιμονοκρατορίας
  • Ιππότης του Στρογυλλού Τροχού
  • Imperator Trochanorum
  • Caesar Timonorum
  • Ελέω τροχού Βασιλεύς των Κινητήρων
  • ... και άλλοι πολλοί (αν κάτσω να τους γράψω θα πάρει άλλα δύο άρθρα)

Ο πρόεδρος είναι συνήθως φυσιογνωμία που την γνωρίζει μόνο ένας: ο πορτιέρης του εργοστασίου. Κάποιοι έγιναν γνωστοί για σοβαρούς λόγους. Λίγοι πρόεδροι είναι βέβαια έχουν γίνει γνωστοί.

  • 1886-1920: Karl Benz (ιδρυτής της εταιρείας)
  • 1920-1927: Gottlieb Daimler (συνεταιράκι του Benz)
  • 1927-1936: Hasän Cöglan (πρώην υπάλληλος)
  • 1936-1945: Kenan Oglu (τα ίδια με τον από πάνω)
  • 1945-1967: Σωτηράκης (ήρωας του 2ου Π.Π., πρόγονος του Στεφανάκη)
  • 1967-1971: ανώνυμος
  • 1971-1973: ανώνυμος
  • 1973-1980: ανώνυμος
  • 1980-1982: ανώνυμος
  • 1982-1986: ανώνυμος
  • 1986-1994: ανώνυμος
  • 1994-2006: ανώνυμος (αποκαλύφθηκε ότι ήταν ο Ταγματάρχης Μηχανή, που σχεδίαζε την υποδούλωση της Mercedes στον Τζορτζ Θάμνο.
  • 2006-σήμερα: ανώνυμος