Ψηφούρα

Νόσος απαντωμένη εν Μάνη. Συγκεκριμένως, ψηφούρα ονομάζεται το επιτακτικόν συναίσθημα επειγούσης αναζητήσεως ιατρού. Του ιατρού ανευρεθέντος, ο (ή η) ασθενής κραυγάζει στεντορεία τη φωνή: "Γιατρέ μου, μ' έπιασε μία ψηφούρα". Εάν ο ιατρός είναι ηλικίας νεοτέρας του (ή της) ασθενούς, η έκκλησις διανθίζεται με την πρόσθετον έκφρασιν οικειότητος "κορώνι μου" (π.χ. "Γιατρέ μου, κορώνι μου, μ' έπιασε μία ψηφούρα"). Εις την περίπτωσιν αυτήν, ο ιατρός δύναται να απαντήσει προσάπτων την έκφρασιν "λω"* (π.χ. "Τι έχεις, λω;;"). H ιδιωματική αύτη έκφρασις της Μάνης υποδηλοί σεβασμόν προς πρόσωπον γηραιότερον του ομιλούντος. Συνεπώς είναι φύσει αδύνατον να προσαγορεύσει τις τινά "κορώνι" και "λω" ταυτοχρόνως (το λεγόμενον ασυμβίβαστον).

Προσοχή: ο ιατρός ουδεπώποτε πρέπει να χρησιμοποιήσει Πληθυντικό αριθμό (π.χ. "Τι έχετε, λω;"), διότι τότε ο (ή η) ασθενής θα νομίσει ότι ακολουθείται από πλήθος άλλων συμπασχόντων εκ ψηφούρας και θα στρέψει την κεφαλήν αποτόμως δια να διαπιστώσει το γεγονός, με αποτέλεσμα την χειροτέρευσιν της ψηφούρας! Μέγα θεραπευτικόν σφάλμα.

Συνήθως η ψηφούρα υφίεται μόνον και μόνον με την απλήν εκδήλωσιν ανθρωπίνου ενδιαφέροντος υπό του ιατρού (βλέπε παραπάνω). Διότι ο σωστός ιατρός είναι μεν επιστήμων, αλλά πάνω απ' όλα πρέπει να είναι και άνθρωπος.

Η νόσος ψηφούρα απαντάται εις διαφόρους μορφάς. Η "Μέσα" ψηφούρα επιχωριάζει προς Νότον (από την αγλαόν Αρεόπολιν και κάτω), ενώ η "Έξω" αντιστοίχως προς Βορράν. Συστοίχως απαντώνται και αι μορφαί "Προσηλιακή ψηφούρα" και "Απηλιακή ψηφούρα", αναλόγως της θέσεως ως προς το σύστημα αναφοράς "κορυφογραμμή Ταϋγέτου". Σημειωτέον ότι η ευκλεής Αρεόπολις έχει ουζάδικα, αλλά δεν έχουν πελατεία, διότι το ούζο θέλει χταπόδι και το χταπόδι θέλει θάλασσα, όμως η κατά τα άλλα γραφικοτάτη Αρεόπολις δεν έχει θάλασσα, συνεπώς πρέπει να αποκτήσει το ταχύτερον διότι αλλιώς ουζάδικα τέλος. Να τα λέμε αυτά, Νίκο Ευαγγελάτο. Εκεί ποντάρουν διάφοροι απατεωνίσκοι πολιτευόμενοι, υποσχόμενοι στον αφελή και εύπιστον Λαόν της Μάνης "'Θάλασσα στην Αρεόπολη". Για ένα ψηφαλάκι! Αλλά όσο είδατε θάλασσα εσείς άλλο τόσο είδα και 'γω, διότι δεν είμαστε κράτος, κύριε, δεν είμαστε κράτος!

  • Εικάζεται ότι η έκφρασις προέρχεται εκ του σπανίου συγκριτικού βαθμού του αρχαίου επιθέτου "αγαθός" (αγαθός-λώων-λώστος -και όχι λοστός!- που είναι ισοδύναμα με τα συχνότερα παραθετικά αγαθός-αμείνων-άριστος). Φήμαι ότι δήθεν προέρχεται από το παραφθαρέν επώνυμο της καλλιπύγου Αμερικανίδος J-Lo ή Jennifer Lopez ελέγχονται ως ανυπόστατοι και κακόβουλοι, διότι τι σχέση έχει ο αγνός Λαός της Μάνης με την κάθε παλιοπουτάνα, ε; E;;;;;;;;;
Medical.jpg Το άρθρο αυτό αφορά ένα ιατρικό θέμα. Αν είστε τόσο ηλίθιοι ώστε να εμπιστευτείτε την Φρικηπαίδεια για να σας δώσει πληροφορίες για μια ασθένεια ή οποιοδήποτε άλλο σχετικό με την Ιατρική Επιστήμη θέμα, τότε εμείς δεν φέρουμε καμία ευθύνη. Αιωνία η μνήμη σας.