Φιντέλ Κάστρο

Fidelpresident

Ο εφιάλτης κάθε ευσεβούς Αμερικανού

“Θα τον ξεκάνω τον πούστη, πού θα μου πάει...”

- Όλοι οι Αμερικανοί πρόεδροι από τον Τζον Κένεντι και μετά για τον Φιντέλ Κάστρο

“Τι εννοείς αρνείται να πεθάνει;”

- Ο Θεός για τον Φιντέλ Κάστρο

Ο Φιντέλ Αλεχάντρο Εστεμπάν Χοσέ Χουάν Μαρία υ Πενταγιώτισσα ντε λα Παπάγια Κάστρο Ρουζ είναι ο σπουδαιότερος εν ζωή κομμουνιστής επαναστάτης και πολιτικός. Γενναίος και επινοητικός, ο Κάστρο κατάφερε με τη βοήθεια άλλων γενειοφόρων ηρώων, συμπεριλαμβανομένων του Τσε Γκεβάρα, να ξεριζώσει μια για πάντα τον καπιταλισμό από την Κούβα και να εκλεγεί δημοκρατικά πρώτος President for Life της χώρας του.

Ο κυρ-Κάστρο αποτελεί μια αμφιλεγόμενη προσωπικότητα, σε παγκόσμια κλίμακα, ακριβώς όπως και η Ελένη Λουκά. Τα Αμερικανάκια επιμένουν να τον κατατάσσουν στη λίστα με τους σοβαρότερους κινδύνους για τη Δημοκρατία. Από την άλλη, οι απανταχού αριστεροί τον θεωρούν ίνδαλμα, όντας κολλητός του Τσε και εισηγητής της μόδας των χακί τζαμπέχωνων.

[επεξεργασία] Βίος και πολιτεία

[επεξεργασία] Πρώτα χρόνια

Ο Φιντέλ γεννήθηκε από τη μάνα του και τον πατέρα του.[1] Η μάνα του, ονομαζόμενη Μαρία Λουίζα Αργότα Ρέγιες, ήταν οικιακή υπηρέτρια ενός καπιτάλα βιομηχάνου και μακρινή συγγενής του , ενώ ο πατέρας του, Άνχελ Μαουρία Μπαουτίστα Κάστρο υ Αργίζ, ήταν γνωστός δημοσιογράφος του Ριζοσπάστη. Και οι δυο τους ανήκαν στην αναρχομαρξιστικολενινιστική οργάνωση Το Πιτσιλωτό Εντελβάις, η οποία είχε επανειλημμένως αποπειραθεί να ανατινάξει την αμερικανική πρεσβεία.

Σε αυτό το ευχάριστο περιβάλλον, μεγάλωσε ο Φιντέλ και τ' αδέρφια του. Ειδικά με τον αδελφό του Ραούλ, ο μικρός Φιντέλ ταυτιζόταν απόλυτα, αφού μαζί είχαν πολλάκις βάλει φωτιά στα άμφια του τοπικού παπά ή είχαν μοιράσει φυλλάδια για τις συναυλίες του Μανού Τσάο. Στο μόνο που διαφωνούσαν οι δυο τους ήταν η προσέγγιση της κομμουνιστικής ιδεολογίας: ο Φιντέλ αυτοπροσδιοριζόταν ως Μαρξιστής-Λενινιστής, ενώ ο Ραούλ ως Λενινιστής-Μαρξιστής.

Fidel-castro-wink1

Η τσαχπίνικη πλευρά του Φιντέλ

Κάποια στιγμή, όταν οι γονείς του τού εξήγησαν πως η ζωή δεν είναι μόνο χασίς, σεξ και ροκ εν ρολ, ο Φιντέλ αποφάσισε να σπουδάσει. Εφόσον ήταν και μεγάλος θαυμαστής του Κούγια, επέλεξε να σπουδάσει νομικά. Μολαταύτα, περνούσε τον περισσότερο καιρό βλέποντας ταινίες με τον Νίκο Ξανθόπουλο, τις οποίες θεωρούσε "θησαυρό του παγκόσμιου κινηματογράφου".[2] Παράλληλα, συμμετείχε σε πλήθος διαδηλώσεων κατά του διεφθαρμένου καθεστώτος του Φουλγκένσιο (για τους φίλους Φούλης) Μπατίστα. Συνελήφθη μάλιστα για επεισόδια κοντά στα Προεδρικά Μπορντέλα και φυλακίστηκε μαζί με έναν τοξικομανή, έναν λαθρέμπορα ναφθαλίνης και έναν παπατζή του Θησείου.[3]

Για άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, ο δικτάτορας της Κούβας έδωκε χάρη στο Φιντέλ, δηλώνοντας: "Είναι καλό παιδί, αυτό δεν το αμφισβητεί κανείς μας. Απλώς πήρε το λάθος δρόμο. Είμαι σίγουρος ότι στο μέλλον δεν πρόκειται να πράξει έτσι".[4] Ο Φιντέλ έφυγε για να λάβει μέρος στην επανάσταση της Δομινικανής Δημοκρατίας, κατά του εκεί παρανοϊκού δικτάτορα. Ο Φιντέλ πολέμησε γενναία πλάι στον Ντάνι Τρέχο και τον Άρη Βελουχιώτη, φορώντας μάλιστα τη γνωστή μάσκα από το V for Vendetta. Ωστόσο, η εξέγερση καταπνίγηκε στο αίμα και τα σκατά και ο Φιντέλ κατάφερε να διαφύγει στο Μεξικό κολυμπώντας μαζί με ένα κοπάδι ηλεκτροφόρα χέλια.

[επεξεργασία] Βίβα λα Ρεβολουθιόν!

Στο Μεξικό, ο Φιντέλ γνωρίστηκε με πολλά άλλα άτομα παρόμοιας ιδεολογίας, όπως ο Τσε Γκεβάρα και ο Καμίλο Σιενφουέγος.[5] Παράλληλα,με τη βοήθεια της εκπομπής "Θα φάμε πακέτο",ξαναβρήκε τον αδελφό του Ραούλ, ο οποίος παραθέριζε στο Ακαπούλκο με καλλίγραμμες λατίνες. Όλοι μαζί, μέσα σε δωμάτια ντουμανιασμένα από πούρα και γεμάτα άδεια μπουκάλια τεκίλα, σχεδίασαν μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια για την ένδοξη κουβανέζικη επανάσταση.

Fidel atacando

Αψούουουουουουουουουου!!!

Μαζέψανε καμιά ογδονταριά ΚΝίτες και αποβιβάστηκαν νύχτα στην Κούβα. Οι στρατιώτες πιθανώς κοιμόντουσαν ή την παίζανε με την τσόντα της Τζούλιας και δεν τους πήρανε αρχικά χαμπάρι. Γρήγορα, όμως, καμιά κατοσταριά νταγλαράδες με τα πουλιά τους να κρέμονται από τα τζιν τους κυνήγησε τη μικρή ομάδα, που έμελλε να γίνει ο κύριος πυρήνας του επαναστατικού στρατού. Οι αντάρτες διέφυγαν στα βουνά, αντιγράφοντας (προφανέστατα) τους δικούς μας κλέφτες και αρματολούς. Εκεί ένωσαν τις δυνάμεις τους με τον Καμπαμαρού, που... OK, αυτό είναι υπερβολικό ακόμη και για τη Φρικηπαίδεια... Ή όχι; Λοιπόν, ο Καμπαμαρού βοήθησε τον Κάστρο και την παρέα του να κλέψουν όπλα από τα τοπικά φυλάκια και να κερδίσουν την εμπιστοσύνη του λαού, διανέμοντας δωρεάν αντίτυπα του Άρχοντα των Δαχτυλιδιών.

Σε όλη την Κούβα, σημειώνονταν μαζικοί ξεσηκωμοί κατά του καθεστώτος, η οποίοι κατέληγαν σε βίαια επεισόδια, όπως γιαουρτώματα και βγάλσιμο της γλώσσας στους πολιτικούς. Ο Κάστρο έστειλε τον Καμπαμαρού να πείσει τους άλλους αντάρτες να υποκλιθούν τον αναγνωρίσουν ως αρχηγό τους, αλλά ο Κομαντάντε Κάμπα έφαγε όλα τα κεφτεδάκια τους και τον έδιωξαν πυξ-λαξ. Τότε ανέλαβε δράση ο ίδιος ο Κάστρο, ο οποίος με τη βοήθεια του Τσε κατάφερε να ενώσει όλους τους επαναστάτες ενάντια στον κοινό εχθρό.

Όλο αυτόν τον καιρό, οι αντάρτες κάναν γύρω-γύρω το νησί της Κούβας, με το στρατό να τους κυνηγάει από πίσω, σα χαζός. Μια νύχτα που κοιμόντουσαν κάτω από κάτι μπανανιές, εμφανίστηκε στον ύπνο του Κάστρο ο Λένιν, ο οποίος του είπε να καταλάβει τη σημαντική πόλη Σάντα Κλάρα, "αν θέλεις ποτέ να πλυθείς και ν' αλλάξεις σώβρακο".[6] Ο Κάστρο συγκέντρωσε όλα τα παλικάρια του και εκφώνησε έναν εξαίρετο λόγο, ο οποίος αποτέλεσε τη βάση του επαναστατικού μανιφέστου. Μεταξύ άλλων, μίλησε για μια κοινωνία με ισότητα ("όλοι είμαστε ίσοι, απλά κάποιοι είναι πιο ίσοι απ' άλλους") και δωρεάν παγωτό καϊμάκι τους καλοκαιρινούς μήνες ("Γιατί τι είναι ο άνθρωπος, σύντροφοι, χωρίς καϊμάκι παγωτό;"). Κατά την περίφημη μάχη της Σάντα Κλάρα, έγινε χρήση δακρυγόνων και ρουκετών, αλλά οι επαναστάτες με τα Magnum τους εσκότωσαν τα λεβεντόπαιδα του Μπατίστα και πήραν την πόλη.

[επεξεργασία] President for Life

Fidel Castro baseball

Το μεγαλύτερο ταλέντο που έχει δει ποτέ το κουβανέζικο μπέιζμπολ

Δυστυχώς, δεν υπήρξαν άλλες μάχες και γι' αυτό βαριέμαι να γράψω αναλυτικά τι επακολούθησε: βρισίδια, διαπραγματεύσεις, συνθήκες, συνθήκες για την επικύρωση συνθηκών, συνθήκες για την ακύρωση συνθηκών για την επικύρωση συνθηκών κοκ. Τελικά, ο Τσακ Νόρις επενέβη και με μια Σβουριχτομεγακυκλοστριφοθηριογυριστοδυναμική κλωτσιά ξαπόστειλε όλους τους κακούς της υπόθεσης. Ο Φιντέλ αυτοανακυρήχθηκε Μεταβατικός Πρόεδρος της Κούβας Μέχρι την Αποκατάσταση Αληθινής Δημοκρατίας. Όσο και αν έψαχνε όμως, δεν έβρισκε κάποιον κατάλληλο Πρόεδρο, οπότε αποφάσισε να γίνει Οριστικός Πρόεδρος της Κούβας Αφού Αποκαταστάθηκε Αληθινή Δημοκρατία.

[επεξεργασία] Σημειώσεις

  1. Απίστευτο ε;
  2. Φιντέλ Κάστρο, Η Επανάσταση μέσα μου, Σφυροδρέπανον 1999, σελ. 36
  3. Τζακ Αντεροβγάλτης, Αντιλαλούν οι Φυλακές: Τα Πορτρέτα 100 Σπουδαίων Φυλακόβιων, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις του Oxford University 1891, σελ. 55
  4. Τζ. Ρ. Ρ. Ρ. Ρ. Τόλκιν, Οι Βλακοδέστερες Φράσεις Πολιτικών, Φεξεμουκαιγλίστρησα 1990, σελ. 16
  5. Γνωστός και ως ο "Κουβανέζος Παπαφλέσσας", λόγω της μακράς του γενειάδας, ο Σιενφουέγος αποτελούσε το παιδί για τα θελήματα του Φιντέλ κατά την επανάσταση