Φάγοι (Βιολογία)

Newton apple

Καλλιτεχνική απεικόνιση μηλοφάγου, ενός είδους φάγου

Οι φάγοι (phages) είναι οργανισμοί που τρώνε τα πάντα. Σύμφωνα με τη συστηματική κατάταξη του Λινναίου κατατάσσονται στο γένος Phagus της οικογένειας Phagidae που ανήκει στην υπεροικογένεια Adephagus της υφυπόταξης των Lemargophagus που συγγενεύει με την ανθυφυπο-οικογένεια των Politicophagus με προέχον το είδος Politicophagus grecus. Η Lemargophagus ανήκει στην αποϋπεροικογένεια των Limasmenophagus ή σύμφωνα με τον Μπάμπη τον Τρελό ανήκει σε αυτόν και στα όνειρά του. Τέλος ο Άλμπερτ Αϊνστάιν που παντού έχωνε τη μύτη του και για όλα είχε άποψη αυτός ο άνθρωπος, λες και του ζήτησε κανείς τη γνώμη του, είχε υποστηρίξει χαρακτηριστικά: “Αν ο άνθρωπος γνώριζε τα σχέδια που η Φυσική και η Κβαντική είχαν για τη φύση και αν η Χημεία μπορούσε να καταλάβει το πώς το Σύμπαν και η Σχετικότητα αντιμετωπίζουν την άποψη του ανθρώπου για τον κόσμο τότε ίσος ο χώρος και ο χρόνος να καταλάβαιναν γιατί η άγνοια και γνώση ουσιαστικά έχουν την ίδια άποψη για τον άνθρωπο.”(Τι χόρτο φούμαρε πάλι; και πού κολλάει αυτό;). Η φράση αν και μπαρούφα έμεινε σαφώς στην ιστορία, κυρίως γιατί οι γύρω ντρέπονταν να πουν ότι δεν κατάλαβαν λέξη. Τέσπα αφού του ρίξανε δύο ανάστροφες να συνέλθει ανέφερε χαρακτηριστικά: “Οι φάγοι μπορούν να αντιμετωπιστούν με ορθολογισμό κατατασσόμενοι στην ανεξάρτητη ομοταξία των Lemargovorus γιατί μόνο τότε η συνομοταξία των Polyvyzi και Ligoakomavyzinaeixe θα μπορούν να υπάρξουν χωρίς διάσπαση της συνέχειας τους.” Ναι οκ αρκετά το πιάσαμε!! Άντε φτιάξε καμιά βόμβα τώρα!

[επεξεργασία] Περιγραφή

Οι φάγοι είναι αρκετά ιδιόμορφοι οργανισμοί. Κάθε φάγος τρώει μία συγκεκριμένη οντότητα ενώ υπάρχουν και φάγοι με πιο ευρείες προτιμήσεις για τη λεία τους που ονομάζονται πολυφάγοι (δεν πρέπει να συγχέοναι με τα πολυμηχανήματα, τα οποία σε αντίθεση με τους φάγους δεν τρώνε τυρί).
Μία αδρή διαίρεσή τους ανάλογα με το είδος της τροφής τους είναι η διάκριση σε ζωοφάγους, χορτοφάγους, αντικειμενοφάγους, εννοιοφάγους, πληκτροφάγους και πουτσοφάγους. Οι τελευταίοι αποτελούν από μόνοι τους κατηγορία γιατί υπάρχει ακόμα διαμάχη για το αν είναι υποείδος του θηλυκού Homo sapiens.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα φάγων είναι:

  • Αιθουσοφάγοι: τρώνε αίθουσες συναυλιών του Justin Bieber μαζί με τους παρευρισκόμενους.
  • Πετσετοφάγοι: τρώνε πετσέτες αλειμμένες με σκατό.
  • Βακτηριοφάγοι: τρώνε βακτήρια και σαπουνοθήκες και χρησιμοποιούνται στην τεχνολογία του ανασυνδυασμένου DNA
  • Μυρμηγκοφάγοι: τρώνε μυρμήγκια, μπουζούκια και σεσουάρ μαλλιών.
  • Σκυλοφάγοι: τρώνε σκύλους και σκυλάδες.
  • Πολυπριζομονοφάγοι: τρώνε πολύπριζα των 220V και κάποια είδη μαρμελάδας.
  • Ιντερνετοφάγοι: τρώνε το σήμα του wifi μέσα στο σπίτι του χρήστη.
  • Φαροφάγοι: τρώνε φάρους παλιού τύπου με έναν μόνο φαροφύλακα.
  • Τερματοφάγοι: τρώνε τερματοφύλακες, αμυντικούς και τα περισσότερα είδη πατάτας.
  • Υδρογονοφάγοι: τρώνε υδρογόνα από χημικές ενώσεις και δημιουργούν διπλούς δεσμούς.

Οι φάγοι εκπέμπουν στο ορατό φάσμα για αυτό και είναι ορατοί, ωστόσο δεν γίνονται αντιληπτοί και δεν υπάρχουν επίσημες μαρτυρίες της δράσης τους. Την ανίχνευσή τους δυσχεραίνει η ύπαρξη των φαγοφάγων. Οι φαγοφάγοι τρώνε φάγους με εκπληκτική ταχύτητα και έτσι οι δεύτεροι δεν γίνονται αντιληπτοί. Οι φαγοφάγοι δεν είναι αντιληπτοί επειδή τρώγονται από τους φαγοφαγοφάγους. Αυτοί τρώγονται από τους (φαγο)3φάγους και ούτω καθεξής με αποτέλεσμα να μην γίνεται τίποτα αντιληπτό. Έτσι προκύπτουν οι πασίγνωστοι (φαγο)nφάγοι. Η συνάρτηση-θεώρημα-μαλακία Ferrenhausenschlacht-Reidbergens-Schlemmbergarner προς τιμήν του μαθηματικού Hans Vent (που έδωσε στην εξίσωση το όνομα του σκύλου του) περιγράφει την φαγική τάξη n στην οποία θα βρίσκεται η τροφή του φάγου μετά χρόνο t από την κατανάλωσή της:

n=\int_{1}^{t}\frac{e^3/x}{x^2}\, dx+\int_{0}^{t^2}\frac{e^{logx}/x}{x^{logx}}\, dx+\int_{0}^{t}\frac{x^3+x^2-4x+e}{x^3-e}\, dx

[επεξεργασία] Οι φάγοι στην εξήγηση φαινομένων και μαρτυρίες για τους φάγους

Όπως αναφέρθηκε και λίγο πιο πάνω στην οθόνη δεν υπάρχει επιστημονική μελέτη για τη δράση των φάγων λόγω της φευγαλέας φύσης τους. Επιστήμονες που χρηματοδοτήθηκαν για τη διενέργεια ερευνών εξαφανίστηκαν μυστηριωδώς. Υπάρχουν μαρτυρίες για τη δράση επιστημονοφάγων, τη στιγμή που κάποιοι κυνικοί υποστηρίζουν ότι δεν χρειάζεται να σκεφτόμαστε παράλογα και ότι απλά οι επιστήμονες ρουφήχτηκαν από υπερσυμπαντικές μαύρες τρύπες που δημιουργούνται όταν βάζεις υπερβολικά πολλά ρούχα στο καλάθι των απλύτων. Τέλος αναφέρουμε για το πλήρες της αλήθειας και κάποιες παρανοϊκές εικασίες όπως ότι οι επιστήμονες απήχθησαν από εγκληματίες ή απλά πέθαναν. Εντάξει τωρα σε λίγο θα μας πουν ότι τους πήραν και τα ΟΥΦΟ.

Ερασιτεχνικές μαρτυρίες που σχετίζονται με τους φάγους αναφέρουν:

  • απώλειες κλειδιών ακριβών αυτοκινήτων και αμέσως μετά των ίδιων των αυτοκινήτων από κλειδοαυτοκινητοφάγους.
  • απώλειες κεραμιδιών από στέγες (οι φάγοι αυτοί εμφανίζονται παρουσία ισχυρού ανέμου)
  • απώλειες πολυκατοικιών, μεγάρων μουσικής, πολιτιστικών κέντρων, σταθμών μετρό και υποβρυχίων (οι φάγοι αυτοί κατά κανόνα εμπλέκονται στη ζωή σχιζοφρενών)
  • οργανοφάγοι (τρώνε πνευστά, φλογέρες, πιάνα, γκλόκενσπιλ, άρπες, φλογέρες, πιάνα, πιάνα, ούτια, τσέμπαλα, φλογέρες και πιάνα. Επίσης τρώνε καρδιές, σπλήνες, νεφρούς και δεξιούς πνεύμονες)
  • καταστροφή της στιβάδας του όζοντος από οζοντοφάγους που βρίσκονται στη στρατόσφαιρα.

Μπάμπης ο Τρελός: “Οι φάγοι μου έφαγαν τον κώλο και τώρα χέζω από το στόμα.”

Σωτήρης ο Νταλίκας: “Τρεις φορές έχουν φάει το δρόμο όπου οδηγούσα και βρέθηκα μέσα σε κάτι χωράφια. Μετά τον ξεράσανε από πίσω μου.”

Τσοπάνης ο Αλτσχάϊμερ: “έχασα 50.000 κατσίκες μέσα σε μια μέρα. Δεν μπορούμε άλλο!!! Ζητάμε αποζημίωση!”

Μανώλης ο Παντασωστός: “κυκλοφορώ με τη μάνικα κρεμασμένη απέξω γιατί, να πούμε αυτά τα πως τα λένε, μου έφαγαν τα φερμουάρ από τα παντελόνια. Να πέσει η κυβέρνηση.”

Γιαγιούλα από Βύρωνα: “πήρα ντοματούλες, πιπεριές και κολοκύθες για να κάνω γεμιστά. Τώρα τελείωσα τις καψοδουλειές και πάω σπίτι.”

[επεξεργασία] Ονοματολογία φάγων

Οι αρχές της ονοματολογίας των φάγων είναι αρκετά πολύπλοκες και ακατανόητες από το μέσο άνθρωπο με αποτέλεσμα την ανάδυση νέων επαγγελματικών ειδικοτήτων, όπως ο ειδικός στην φαγική ονοματολογία και ο ειδικός στην ονοματολογία των ειδικών στη φαγική ονοματολογία.
Σύμφωνα με το άρθρο 19900222/αβ445υ7/ο668/450002 της εργασίας Βασικοί Κανόνες Προχωρημένης Συστηματικής Φαγικής Ονοματολογίας (Basic Canons on Prochorimen Systematic Phagic Onomatology) η ονοματολόγηση γίνεται με το επίθεμα -φάγος και πρόθεμα με την τροφή του φάγου. Π.χ. Ο φάγος που τρώει μαρκαδόρους ονομάζεται μαρκαδορο+φάγος ή απλούστερα από το γαλλογενές crayon(=μολύβι) ονομάζεται crayon+φάγος= κραγιονοφάγος που μετατρέπεται σύμφωνα με άλλους κανόνες σε καριολοφάγος ή καριόλα. Εξαίρεσεις στον κανόνα αποτελούν:

  1. Μυγοφάγος: τρώει κουνούπια και γιρλάντες
  2. Καλωδιοφάγος: τρώει πούπουλα και δαρροϊκά κόπρανα
  3. Κομοδινοφάγος: τρώει ουροκαθετήρες και πολλές σιδηροκατασκευές
  4. Γεφυροφάγος: τρώει Θανατοφάγους που ανατινάζουν γέφυρες στο Λονδίνο

(Σημειωτέον ότι οι Θανατοφάγοι δεν είναι φάγοι αλλά μαύρο εβαπορέ γάλα στον ουρανό που ανατινάζει γέφυρες στο Λονδίνο.)

[επεξεργασία] Ανησυχίες επάνω στο θέμα των φάγων

Ανησυχίες στην επιστημονική κοινότητα έχουν προκαλέσει ενδείξεις για την ύπαρξη ολοφάγων, δηλαδή φάγων που τρώνε τα πάντα χωρίς προτίμηση ακόμα και τους εαυτούς τους. Η ιδιοφαγία, δηλαδή η ικανότητα του φάγου να τρώει τον εαυτό του θα οδηγήσει τους ανώτερους φαγοφάγους σε έλλειψη τροφής και θα τους στρέψει σε κατώτερα επίπεδα που έχουν να κάνουν με την καθημερινή μας ζωή. Επίσης η ύπαρξη ηλιοφάγων, πλανητοφάγων και συμπαντοφάγων είναι απειλή για το μέλλον της ανθρωπότητας. Ενδείξεις υπάρχουν και για πολυσυμπαντοφάγους που τρώνε πολλά σύμπαντα ταυτόχρονα καθώς και για τον έναν Κοσμοφάγο που από τη στιγμή που θα υπάρξει θα καταναλώσει όλο τον Κόσμο (το Παν) μαζί με τις έννοιές του. Τέλος, οι λεκανοφάγοι μπορούν να φάνε έως και 3 χέστρες το δευτερόλεπτο, πράγμα καταστροφικό για τον κόσμο που θα γεμίσει με σκατά. (Ο Μπάμπης ο Τρελός ισχυρίστηκε ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να μας προμηθεύσει με γόνδολες.)

[επεξεργασία] Ο Τσακ Νόρις και οι φάγοι

Λουσμένοι στον κρύο ιδρώτα πολλοί αναρωτιούνται αν υπάρχει φάγος που μπορεί να αποτελέσει απειλή για τον Τσακ Νόρις. Σωτήρια για την παγκόσμια κοινωνική γαλήνη και ομαλή λειτουργία υπήρξε η παρέμβαση του φυσικομαθηματικού Herbert von Atzeladimitriou ο οποίος και διατύπωσε το περίφημο θεώρημα Atzeladimitriou ή σύμφωνα με πολλούς το Θεώρημα της Σωτηρίας. Το θεώρημα αποτελεί μία απλή φιλοσοφική σκέψη:

“Αν υπήρχε φάγος που θα έτρωγε τον Τσακ Νόρις, ο Τσακ Νόρις θα τον έτρωγε κι αυτός, και έτσι ο συγκεκριμένος φάγος θα οδηγούνταν στην ανυπαρξία. Οι υπόλοιποι φάγοι του ίδιου υποείδους θα αυτοκτονούσαν γιατί θα ήξεραν με ποιον είχαν μπλέξει. Έτσι το υποείδος θα οδηγούνταν σε εξαφάνιση.”

Η ανακούφιση ήταν τόσο μεγάλη που οι παρευρισκόμενοι δημοσιογράφοι εμφάνισαν ακράτεια κοπράνων και υδαρές διαρροϊκές κενώσεις, ναυτία, εμέτους και κάποιοι άρχισαν να ερωτοτροπούν με σκύλους και περιστέρια.

[επεξεργασία] Αντιμετώπιση

Εμβόλιο για τους φάγους δεν έχει βρεθεί ή όπως λέει ο Μπάμπης ο Τρελός έχει βρεθεί αλλά το αποκρύπτουν οι φαρμακευτικές εταιρίες των αντικαρκινικών φαρμάκων. Προς το παρόν η επιστημονική κοινότητα συνιστά κουνουπιέρες γύρω από το κεφάλι, τραπεζομάντιλα στη βουβωνική χώρα και νιτρώδη έμπλαστρα μέσα στη γλώσσα για την πτώση του αιματοκρίτη.
Επίσης μπορεί να γίνει ψεκασμός των σπιτιών με μπαλσάμικο και αλεύρι αν και η αποτελεσματικότητα της μεθόδου αμφισβητείται. Τέλος αποτελεσματικό έχει αποδειχθεί το αλουμινόχαρτο στο στόμα και τα ρουθούνια μέχρι λιποθυμίας, το πλύσιμο και οι γαργάρες με χλωρίνη, και οι εντριβές με ρυζόγαλο.