Υπολοχαγός Νατάσσα (ταινία)

Μπορώ να έχω την προσοχή σας, παρακαλώ; Το άρθρο που επιλέξατε αναφέρεται στην Υπολοχαγό Νατάσσα Καπνίση γι αυτό και γράφεται με δύο σ.
Για την ηρωίδα και πραγματική Υπολοχαγό σας παραπέμπουμε στην Υπολοχαγό Νατάσα.

Natassa

Η υπολοχαγός "Ράμπο" Νατάσα σε θέση κατάλληλη για βομβαρδισμό αεροπλάνου

“Ποια είσαι εσύ που μου μοιάζεις;”

- Η Νατάσα για την Βουγιουκλάκη

“Εγώ είμαι εσύ. Εσύ όμως ποια είσαι;”

- Η Βουγιουκλάκη για την Νατάσα

“Επ' όμου αρμ. Οπλίστε. Πυροβολίστε. Ξεσκονίστε.”

- Η λοχαγός Νατάσα για τον λόχο της

“Όχι άλλο κάρβουνο”

- Ο Κούρκουλος για μια άλλη ταινία

H ταινία Υπολοχαγός Νατάσσα είναι μια ταινία από τα παλιά - από το 1970, συγκεκριμένα. Διηγείται, προφανώς, την ιστορία μιας υπολοχαγού με το όνομα Νατάσσα, και είναι ένα ακόμα ρεαλιστικό δείγμα γραφής του μαίτρ της μπαρούφας Νίκου Φώσκολου. Είκοσι χρόνια αργότερα, ο ίδιος δημιουργός θα καταθέσει την ψυχή του στην τηλεόραση με το κατά συρροήν έγκλημα που έφερε τον τίτλο Λάμψη.

[επεξεργασία] Υπόθεση

Η Νατάσσα είναι μία χαρούμενη παιδούλα, κάπου εκεί στο 1940, κάπου εκεί στο θεσσαλικό κάμπο. Παίζει με τα στάχυα και τρέχει στα λιβάδια και τους αγρούς φορώντας καπελίνο, μάσκαρα και ρίμελ. Όπως όλες οι χωριατοπούλες που σέβονται τον εαυτό τους, σπουδάζει μουσική για να γίνει καμπαρετζού. Ο πατέρας της, πούλησε προφανώς όλη τη γαλακτοκομική παραγωγή του κάμπου για να τη στείλει στη Γερμανία, όπου και μαθήτευσε. Έκτοτε γύρισε και τραγούδαγε στις κατσίκες το Λιλή Μαρλαίν.

Όταν ο πόλεμος ήτο στις αρχές του, η γλυκιά Νατάσσα πιλαλάει στα λιβάδια και παραλίγο να την πατήσει ένα ψωράλογο, πάνω στο οποίο είναι ένας θεογκόμενος, ο οποίος προσπαθεί να ξεφύγει απο τα ναζιστικά γουρούνια. Η Νατάσσα παθαίνει ντουβρουτζά και ορκίζεται αιώνια αγάπη. Γυρνώντας σπίτι, βλέπει ότι τα ναζιστικά γουρούνια έχουν επιτάξει την περιουσία της. Ανάμεσα σε αυτά τα ανθρωπόμορφα τέρατα είναι και ένας πρώην συμφοιτητής της - μικρός που είναι ο κόσμος. Ο Μαξ δαγκώνει τη λαμαρίνα με την φλογερή ελληνίδα, αλλά αυτή ούτε να τον φτύσει. Κάπου εκεί, η Νατάσσα ξεκολλάει και ένα κάρο από τη λάσπη. Επίσης αποφασίζει να πάει στην Αθήνα και να γίνει μια γυναίκα στην αντίσταση.

Εκεί τραγουδάει αντιστασιακά στα θέατρα και ένα βράδυ ο πληγωμένος θεογκόμενος τρυπώνει στα παρασκήνια, προσπαθώντας να ξαναξεφύγει απο τα ναζιστικά γουρούνια. Παράλληλα, ο Μαξ κυνηγάει την Νατάσσα, αλλά αυτή τον κλάνει. Η Νατάσσα κρύβει τον θεογκόμενο στο σπίτι μιας αντιστασιακιάς η οποία παρεπιμπτόντως είναι και η ελληνίδα μάνα του ναζιστικού γουρουνιού, Μαξ - μικρός που είναι ο κόσμος...

Και ενώ ο κόσμος καίγεται, η Νατάσσα αποφασίζει να νυμφευθεί τον θεογκόμενο. Μπορεί στην κατοχή ο κόσμος να έκανε το σκατό του παξιμάδι, αλλά η Νατάσσα βρίσκει νυφικό και κουάφ και τρέχει στο παρεκκλήσι. Λίγο πριν, πέφτουν σε ενέδρα των γερμανών, αλλά αυτοί σώζονται. Το νυφικό γίνεται τραχανάς από το αίμα και ο ένας κουμπάρος τίναξε τα πέταλα. Το ζεύγος φεύγει στην Αφρική και με εντολή των άγγλων αποβιβάζονται αργότερα στην Πελοπόννησο.

Thima

"Ό,τι και να μου κάνεις σκουλήκι, εγώ θα είμαι πατριώτισσα"

Επειδή όμως ρουφιάνοι υπάρχουν πολλοί, τους καρφώνουν και η δύσμοιρη νέα πέφτει στα χέρια του Μαξ. Αυτός την βασανίζει, τη δένει, την καίει, την κοπανάει πάνω σε κάτι παγοκύβους, αλλά αυτή είναι πατριώτισσα και δε λυγάει. Κάπου εκεί, ο Μαξ αυτοκτονεί στα χέρια της μάνας του, απο την ντροπή που είναι ναζιστικό γουρούνι.

Και ενώ η Νατάσσα οδηγείται στο απόσπασμα, ο θεογκόμενος κάνει γιούργια για να τη σώσει, ντυμένος Γερμανός. Το σχέδιο πετυχαίνει και το ζέυγος τρέχει χαρούμενο στην εξοχή. Τι παιχνίδια όμως σου παίζει η τύχη... Ο θεογκόμενος ξεχνάει να βγάλει τη στολή και κάτι αντιστασιακά παλικάρια που περνάνε απο εκεί τον πυροβολούν και τον σκοτώνουν. Η Νατάσσα παθαίνει ντουβρουτζά και μένει μουγγή. Την τρέχουν στα στρατόπεδα συγκέντρωσης, γεννάει και ένα παιδί το οποίο αυτή δεν πήρε και χαμπάρι.

Χρόνια μετά, με άσπρες τούφες και καμία ρυτίδα, η Νατάσσα γυρνάει μουγγαφόν στην Ελλάδα, όπου την παρασημοφορούν. Κατά τη διάρκει της τελετής έρχεται και ο χαμένος γιος, καλπάζοντας σε ένα άλογο, μεταγλωττισμένος για να έχει ολόιδια φωνή με τον θεογκόμενο πατέρα του. Κλάμα, κλάμα, χειροκρότημα, the end.

[επεξεργασία] Επιρροή στην Ελληνική Πραγματικότητα

Maskaras

Μπαμ και μπουμ οι κουμπουριές

Η ταινία η οποία έκοψε και έναν σκασμό εισιτήρια, θεωρείται πρότυπος για τα ελληνικά δεδομένα. Πρόκειται για μια υπερπαραγωγή - είναι η πρώτη ελληνική ταινία στην οποία είδαμε γκαμήλες.

Gamila

Ντέι βρε γαϊδαράκο, ντέι..

Παράλληλα, μπήκαν οι βάσεις για την ανάπτυξη των ελληνικών ταινιών επιστημονικής και αρρωστημένης φαντασίας, ενώ επηρέασε και το ρεπερτόριο της πρωταγωνίστριας Αλίκης Βουγιουκλάκη, η οποία έκτοτε επέλεξε να παίζει την καμπαρετζού, την αντιστασιακιά και τη δολοπλόκα - πάντα για το καλό του έθνους.

Επίσης, η ταινία ενέπνευσε και την λαϊκή φαντασία, με αποτέλεσμα τη δημιουργία αντίστοιχης αποκριάτικης στολής.