Τυρόπιττα κουρού

Tyropita kourou.jpg

τυρόπιττα κουρού

Η τυρόπιττα κουρού είναι μία σημαντική προσθήκη στα παγκόσμια γαστρονομικά χρονικά και αποτελεί Γαστρονομικό Μνημείο Αναφοράς (ΓΜΝ) εμφιαλωμένο και πατενταρισμένο από καταβολής κόσμου και εντεύθεν. Πρόκειται για σφολιατοειδές, της υποκατηγορίας των γεμιστών με προϊόντα παραδοσιακών τυριών σε μορφή μείγματος με ολίγη προσθήκη γκίζας ή μανουριού ή ανθοτύρου.

[επεξεργασία] Ονοματολογία

Η τυρόπιττα κουρού έλαβε την ονομασία της από διάφορους αρχαίους γκουρού (αγγλιστί: Guru) οι οποίοι την κατανάλωναν σε τρομακτικές ποσότητες (εξ ου και δύο τ) κατά τη διάρκεια συμποσίων, συνεδρίων, φιλοσοφικών συζητήσεων και λοιπών πνευματικών ενασχολήσεων και διαλογισμών. Με την πάροδο των χρόνων επικράτησε το όνομα κουρού αν και οι επαΐοντες του χώρου όταν την ζητούν χρησιμοποιούν πάντα τον παλαιό όρο "γκουρού" ή "πιάκω μια τυρόπιττα του γκουρού". Καθώς οι γκουρού αφόδευαν την χωνεμένη τυρόπιτα, απ' τα κόπρανά τους γεννιόταν Κούροι, σκανταλιάρικο γένος κωλοπαίδων. Οι κούροι ήταν ακούρευτοι φυσικά, κι απ' την μόνιμη απλυσιά τους, μύριζαν τυρίλα. Ένας γκουρού εξ' άλλου, δεν πρέπει να ασχολείται με κοσμικές νόρμες και ματαιότητες όπως το πλύσιμο και η προσωπική υγιεινή. Η τυρόπιτα κουρού, αν ανοιχθεί προσεκτικά δύναται να αποκαλύψει το μέλλον στα χέρια εξειδικευμένων τσαρλατάνων.

[επεξεργασία] Διατροφική αξία

Θεωρείται φτηνό πλην όμως εκλεκτό έδεσμα των απανταχού τυροπιτοφάγων και βρίσκεται εδώ και εκατομμύρια χρόνια σε θανάσιμη διαπάλη με την ποταπή τυρόπιτα φύλλου ή γνωστή και ως "φυλλόπιτα", η οποία και απαντάται συνήθως σε χαμηλοτέρας υποστάθμης τυροπιτάδικα και ΚΨΜ στρατιωτικών μονάδων και στρατοπέδων εις άπασα την επικράτειαν.