Τριτολυκείωση

Προτού συνεχίσετε, το Υπουργείο Υγείας και το Υπουργείο ΔΒΜΚΘ θα ήθελαν να σας πληροφορήσουν:
Η τριτολυκείωση προκαλεί μείωση του ποδοσφαίρου στους άντρες και διαταραχές κύκλου στις γυναίκες.

Η τριτολυκείωση (γνωστή και ως πανελληνίωση) είναι μια οξεία ασθένεια που προσβάλλει τους μαθητές της Γ' Λυκείου όλης της χώρας κατά την περίοδο των μηνών Απριλίου και Μαΐου.
Bacteria.jpg

Ο Βάκιλλος της Τριτολυκείωσης

[επεξεργασία] Πιθανές αιτίες

Προκαλείται από το βακτήριο Τριτολυκειακός Βάκιλλος ο Πανελληνίζων (γνωστός και με την επιστημονική του ονομασία Bacillus Omnisgraecus Tertiolycius), το οποίο είναι ένα βακτήριο, απλής δομής, σε σχήμα στυλό (βάκιλλοι). Μερικές φορές η ασθένεια προκαλείται και από το Φραπώδιο (Frapodium), που πρόκειται περί καφέ πρωτόζωου με σχήμα καλαμάκι (όχι σουβλάκι), ή και από τον ρετροϊό TPIV (Tavli Play Immunodeficiency Virus), ο οποίος είναι ένας ιός σαν πούλι από τάβλι με γενετικό υλικό RNA, που εισβάλλει στα κύτταρα του ξενιστή και προκαλεί οξύ πλακωτό. Στις δύο αυτές περιπτώσεις, η ασθένεια εκδηλώνεται μόνο εξωτερικά, καθώς έχει τις αναμενόμενες συνέπειες, αλλά δεν επιδρά το ίδιο στον οργανισμό του ασθενούς.

[επεξεργασία] Συμπτωματολογία

[επεξεργασία] Εσωτερικά συμπτώματα

Τα συνηθέστερα συμπτώματα που εκδηλώνονται στον ασθενή περιλαμβάνουν:

  • απόκτηση βάρους, λόγω ακατάσχετης κατανάλωσης παντοδαπών τροφών
  • αϋπνίες, λόγω διαβάσματος (λέμε τώρα)
  • νευρικότητα, λόγω ακατάπαυστης κατανάλωσης καφέ[1]
  • άγχος
  • αύξηση του αυνανισμού στους άντρες

[επεξεργασία] Εξωτερικές συνέπειες

Πρέπει να σημειωθεί πως η ασθένεια αυτή δεν εκδηλώνει μόνο εσωτερικά συμπτώματα, αλλά έχει και άμεσο αντίκτυπο στο περιβάλλον του ασθενούς. Συγκεκριμένα προκαλεί:

  • απουσίες
  • δικαιολόγηση απουσιών
  • περισσότερο άγχος στις μανάδες
  • σβήσιμο λογαριασμών facebook ή τοποθέτηση ως φωτογραφίας προφίλ το γνωστό "Κλειστόν λόγω Πανελληνίων"
  • πολλαπλά ξυπνητήρια στο κινητό
  • αυξημένα οικογενειακά έξοδα (φροντιστήρια, ιδιαίτερα, nescafe)
  • μειωμένα έξοδα ασθενούς, αφού μειώνονται οι νυχτερινές έξοδοι

[επεξεργασία] Μόλυνση από Φραπώδιο ή ΤPIV

Σε περίπτωση που ο/η ασθενής δεν έχει μολυνθεί από τον Βάκιλλο, αλλά παρουσιάζει μερικές από τις εξωτερικές συνέπειες (απουσίες και δικαιολόγηση απουσιών π.χ.), τότε πιθανότατα έχει μολυνθεί από τον πρωτόζωο Φραπώδιο (ζει στα βιβλία και μεταδίδεται με τον ύπνο πάνω σε αυτά) ή τον ιό TPIV (που βρίσκεται παντού μέσα σε καφετέριες, ενώ μεγάλες ποσότητες του ιού, εντοπίζονται και σε συσκευασίες nescafe ως φυσιολογική μικροχλωρίδα). Η μόλυνση αυτή δεν προκαλεί άγχος ή διάβασμα, αλλά αντίθετα Ζαμανφουντίαση (γνωστή ευρέως ως ντάγκλα) και οξύ Πλακωτό. Τα μικρόβια αυτά έλκονται από ελέγχους επίδοσης από 12 και κάτω.

[επεξεργασία] Πληθυσμός κινδύνου

Η τριτολυκείωση είναι ως προς την συχνότητα σαν την ανεμοβλογιά. Εμφανίζεται μία φορά στην ηλικία των 18, κατά κόρον και μαζικά, ενώ ίσως επανεμφανιστεί και σε επανεξεταζόμενους (σπανιότερα). Καλό είναι να επιδιωχθεί η εμφάνισή της τότε, αλλιώς πιθανόν το άτομο να ασθενήσει σε μεγαλύτερες ηλικίες. Εξαιρετικής ικανότητας αντισώματα φαίνεται να έχουν αναπτύξει οι μαθητές που εξετάζονται ενδοσχολικά, αν και σε αυτούς αυξάνεται ο κίνδυνος προσβολής από το Φραπώδιο ή το TPIV.

[επεξεργασία] Διάγνωση και θεραπεία

Οι γιατροί δεν προβαίνουν σε διάγνωση. Η μόνη αρμοδιότητά τους είναι η δικαιολόγηση των απουσιών για τους ασθενείς.[2]
Θεραπεία για την τριτολυκείωση δεν έχει καταφέρει να ανακαλυφθεί ακόμη. Συνήθως η ίαση επέρχεται στα τέλη Μαΐου - αρχές Ιουνίου, όπου λαμβάνει χώρα και το αρχαίο έθιμο "libri in foco", κατά το οποίο καίγονται σε μαζικές πυρές σχολικά βιβλία. Παλαιότερα πιστεύονταν πως η μυρωδιά των καμμένων Λατινικών ή του ΑΟΔΕ έχει θεραπευτικές ιδιότητες για την τριτολυκείωση. Ακόμη, το υπουργείο ΔΒΜΚΘ αποφάσισε να καταργήσει τις πανελλήνιες για να σταματήσει η ασθένεια της Τριτολυκείωσης.

[επεξεργασία] Παραπομπές

  1. Το σύμπτωμα μπορεί να οφείλεται στο Φραπώδιο ή τον TPIV και χρήζει διαφορετικής αντιμετώπισης
  2. Σε όσους έχουν προσβληθεί από το φραπώδιο ή τον ιό, εντοπίζονται υψηλά ποσοστά γραψαρχιδίνης σε γενικές εξετάσεις αίματος.
Medical.jpg Το άρθρο αυτό αφορά ένα ιατρικό θέμα. Αν είστε τόσο ηλίθιοι ώστε να εμπιστευτείτε την Φρικηπαίδεια για να σας δώσει πληροφορίες για μια ασθένεια ή οποιοδήποτε άλλο σχετικό με την Ιατρική Επιστήμη θέμα, τότε εμείς δεν φέρουμε καμία ευθύνη. Αιωνία η μνήμη σας.