Της Κακομοίρας

“Ποιανόυ είναι αυτό?”

- Κάποιος για κάτι

“Της Κακομοίρας”

- Όσκαρ Ουάιλντ για αυτό το κάτι

Ελληνική ταινία του 1963 με τους Κώστα Χατζηχρήστο, Νίκο Ρίζο, Κώστα Δούκα. Η ταινία αποτελούσε μια dark and realistic take στην underground drug scene της εποχής και απέκτησε cult following λόγω των πολλών αναφορών σε ναρκωτικές ουσίες..

[επεξεργασία] Χαρακτήρες

Tk2.jpg

Το αφεντικό

Ένας χοντρός μεσήλικας που ψάχνει για γκομενάκια (σαν τον Γούντυ Άλεν κάτι)

Ο Ζήκος

Ένας και πολύ κλωτσανιάρικος και ζόρικος μπακαλόγατος όλη την ώρα πετάει ατάκες και τινάζεται με σπαστικές κινήσεις λες και έχει πάρει κοκαΐνη,

Το παλικάρι

Ψηλός μελαχρινός παραδοσιακός βαρετός και άσχημος, δεν λέει τίποτα ουσιαστικό σε όλη την ταινία, και γι αυτό ακριβώς τον θέλουν οι κατίνες γκόμενες.

Ο Ρίζος

Ένας μάγκας του '50 με τα όλα του, αυθεντικός έξω καρδιά καλό παιδί, πρέπει να πουλάει ναρκωτικά στους υπόλοιπους.

Τα γκομενάκια

Δύο δεσποινίδες που ο πατέρας τους είναι μούτσος ή κάτι τέτοιο και που ερωτευτήκαν το παλικάρι και τον βαρυμαγγίτη φίλο του.

[επεξεργασία] Ηθικό δίδαγμα και αναφορές στα ναρκωτικά

Μετά από ένα κάρο μαλακίες όπου όλοι και ειδικά ο Ζήκος πετάνε ατάκες ο ένας στον άλλο λες και είναι on crack, προκύπτει το εξής ένα ηθικό δίδαγμα:
το ότι οι γυναίκες προτιμούν τους εξής δύο τύπους ανδρών:

  1. Βαρετος άνθρωπος φάση ψηλός μελαχρινός παραδοσιακός χωρίς προσωπικότητα και με θέση στο δημόσιο.
  2. Μπασμένος που το παίζει μαφιόζος.

Παρόλα αυτά το κρυφό νόημα της ταινίας είναι αυτό που λένε "Cocaine is one hell of a drug!". Όλοι είναι με τόσο μπρίο και σπιρτάδα εκεί μέσα που δεν γίνεται παρά να αναρωτηθεί κανείς πού βρήκαν τόση κοκαΐνη σε μια φτωχογειτονιά της Αθήνας του 1950. Γιατί δήθεν το αφεντικό λέει στον Ζήκο,

"Ζήκο! Φέρε το κουτί με την ζάχαρη" ή "Ζήκο! Φέρε το μπουκάλι με το λάδι",

και όχι

"Ζήκο! Φέρε την σακούλα με την κοκαΐνη";

Είναι γιατί δεν το λένε στα ίσια.

[επεξεργασία] Deleted scenes

Στο director's cut μπήκαν μερικές επιπλέον σκηνές. Σε μια από αυτές ο Ζήκος μπαίνει κρυφά στο μπακάλικο την νύχτα ενώ όλοι κοιμούνται. Τότε κοιτάει καλά γύρω αν είναι κανείς. Ενώ από πίσω παίζει υπόκρουση το shake senora στην διαπασών ο Ζήκος αρχίζει να ψάχνει μέσα στα τσιμπράγκαλα στον πάγκο για να βρει το BONG, βρίσκει το BONG, προσπαθεί κανένα τέταρτο να το θέσει σε λειτουργία, καταλαβαίνει ότι δεν είχε βρει το BONG αλλά μια κατσαρόλα του '50, βρίσκει τελικά το BONG, βγάζει το λάπτοπ από το συρτάρι με τα Παπαστράτος και την μπριγιαντίνη, μετά αρχίζει να καπνίζει κρακ ενώ βλέπει τσόντες με γαϊδούρια στο λάπτοπ, εκείνη την ώρα το παλικάρι έρχεται περιχαρής για να ανακοινώσει την πρόσληψη του στην ΔΕΗ, ο Ζήκος είναι μαστουρωμένος τον περνάει για κλέφτη παίρνει την καραμπίνα, και μόλις ανοίγει η πόρτα τινάζει τα μυαλά του καριόλη στον αέρα. Πολύ must σκηνή αλλά την κόψανε γιατί οι κατίνες γκόμενες δεν θέλανε να πεθάνει ο αυτίστας.