Τα Σόδομα και τα Γόμορα

«Τα Σόδομα και τα Γόμορα» είναι μια γνωστή έκφραση του ελληνικού και όχι μόνο κινηματογράφου. Γνωρίζει όμως ο πολύς κόσμος την ακριβή προέλευση αυτού του επιφωνήματος; Ποια «τα Σόδομα και τα Γόμορα»; Και, ποια τα «Σόδομα» και ποια τα «Γόμορα»; Σ’ αυτά τα υπαρξιακά ερωτήματα που ταλανίζουν τον σημερινό προηγμένο δυτικό πολιτισμό έρχεται να απαντήσει το παρόν λύμα. Ο φίλος αναγνώστης καλείται να διαβάσει το λύμα μέχρι τέλους, καθώς αν διακόψει την ανάγνωση σε οποιοδήποτε τυχαίο σημείο υπάρχει κίνδυνος να παρεξηγήσει καταστάσεις, που ούτως ή άλλως θα παρεξηγήσει στο τέλος.

[επεξεργασία] Λίγα λόγια για την Ιστορία

Τα Σόδομα και τα Γόμορα ήταν δύο αρχαίες πόλεις που μένανε η μια απέναντι από την άλλη. Εκείνη την μακρινή εποχή δεν υπήρχαν αρκετές πόλεις που να διαθέτουν ιατρική περίθαλψη σιφυλοπαθών, έτσι τα δύο προνομιούχα αστικά κέντρα γρήγορα απέκτησαν φήμη, δόξα, πλούτο και Τμήμα Ηθών ενώ τα πλήθη συνέρρεαν κατά δισεκατομμύρια.[1]

Μια γενιά πριν από την εγκατάσταση του Λωτ στα Σόδομα, απαγορεύτηκε δια νόμου η είσοδος κτηνών εντός των τειχών των πόλεων, επειδή η σιφυλοθεραπεία δεν τα ‘πιανε. Το χτύπημα αυτό ανάγκασε τις δύο κοινωνίες να έρθουν σε στενότερη επαφή. Ξεκινά λοιπόν ένα οργιαστικό εμπόριο αγαθών, ιδεών, μεθόδων και ανθρώπων και ως εκ τούτου η όλη περιοχή χαρακτηρίστηκε ως πολυπολιτισμική. Δυστυχώς η ανθρωπότητα δεν είναι σε θέση να γνωρίζει με ακρίβεια και λεπτομέρειες το επίπεδο του πανάρχαιου αυτού πολιτισμού, αφού ο κακός Θεός της Παλαιάς Διαθήκης «έριξε γκαζάκια από τον ουρανό και τό ‘καψε το μπουρδέλο». [2]

[επεξεργασία] To πρόβλημα της ακριβούς θέσης της Αρχαίας Πολυπολιτισμικότητας

Το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η σύγχρονη έρευνα δεν είναι τόσο η εκτίμηση της προσφοράς των Σοδόμων και των Γομόρων στον σύγχρονο πολιτισμό (κάτι που δεν χωρά αμφισβήτηση, άλλωστε) αλλά ο προσδιορισμός της θέσης της αρχαίας αυτής κοινωνίας. Ήταν εκεί που ήταν ή μήπως όχι; Και αν δεν ήταν εκεί που ήταν, πού μπορεί να ήταν;

Πολλές απόψεις έχουν διατυπωθεί κατά καιρούς που συνήθως είναι για τα μπάζα (και οι απόψεις και οι καιροί). Σύμφωνα με την επικρατέστερη, οι πολιτείες βρίσκονταν στη θέση της σημερινής Νεκράς Θάλασσας. Αυτό και αν είναι ψέμα! Στη Νεκρά Θάλασσα δεν επιβιώνει τίποτα, Σοδομίτες θα ζουν;

Μια άλλη άποψη θέλει τα αρχαία Σόδομα στην περιοχή της σημερινής Ολλανδίας και τα Γόμορα κάπου στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ, όμως η αρχαιολογική σκαπάνη δεν έχει εντοπίσει δείγματα πολυλιτισμικότητας παλαιότερα της δεκαετίας του 1960 στις περιοχές αυτές.[3] Πάντως όσο η πολυπολιτισμικότητα εξαπλώνεται στον Πλανήτη, οι έρευνες και οι μελέτες επί του θέματος θα δυσκολεύουν όλο και περισσότερο, διότι όλο και περισσότεροι λαοί διεκδικούν ως προγόνους τους τις αρχαίες αυτές υπερκοινωνίες. Οι προληπτικοί-θρησκόληπτοι ανά τον κόσμο μετρούν από τώρα τα γκαζάκια του Υψίστου και προσπαθούν με υπολογισμούς να βρουν ποια περιοχή της Γης δεν θα καεί. Υπολογισμοί που δεν θα έχουν νόημα αν μας προλάβει ο Γ' Παγκόσμιος Πόλεμος.

Όχι που δεν θα τα καταφέρναμε και και μόνοι μας! ΧΑ!

[επεξεργασία] Είπαν

“Και γαμώ τους πολιτισμούς!”

~ Ο Όσκαρ Ουάιλντ για τα Σόδομα.

“Στάνταρ!”

- Ο Καλιγούλας για τα Γόμορα

“Και με ωραίο κλίμα...”

- Οι συκιές του Καλιγούλα για τη Μύκονο

“Χίλιοι καλοί παντού χωράνε!”

- Ο δήμαρχος των Σοδόμων για την Πολυπολιτισμικότητα

“Πάντως άμα περισσεύει κανένας, τον φιλοξενούμε εμείς, δεν υπάρχει πρόβλημα.”

- Ο δήμαρχος των Γομόρων

[επεξεργασία] Άχρηστες Σημειώσεις

  1. Στην εύλογη ερώτηση «πού χωρέσανε όλοι αυτοί, ρε φούστη μου;» η Επιστήμη δεν θέλησε να απαντήσει...
  2. "Ο Θεός μας έπλασε τζάμπα", επιμέλεια Μαρσέλο Ντ’ Όρτα, εκδόσεις Γνώση, 1994
  3. Η τεράστια απόσταση Ολλανδίας - Καλιφόρνιας δεν φαίνεται να προβλημάτισε κανέναν…