Ταρζάν

Tarzan
Ο Ταρζάν σε ντουέτο με την Άννα Βίσση (Τζέην)

Ο Ταρζάν (περίπου Τετάρτη 22 Μαΐου 1780 - περίπου 31 Φεβρουαρίου 1870), καλλιτεχνικό ψευδώνυμο του Τάκη Ταρζανίδη, ήταν ήρωας της επανάστασης του '21 και ημιαποτυχημένο ποπ είδωλο της εποχής. Ο πολυτάραχος βίος του έχει εμπνεύσει τη λαϊκή υποκουλτούρα, η οποία βρίθει από αναφορές σε αυτόν, χωρίς λόγο.

[επεξεργασία] Βιογραφία

[επεξεργασία] Νεανικά χρόνια

Γεννήθηκε πριν το θάνατό του, μέσα σε ένα ξέφωτο, εντός οργιώδους βλάστησης, σε μία μακρινή πόλη όπου ήταν διαδεδομένο το έθιμο της τηλεαπάθειας. Πριν ακόμα γεννηθεί, είχε την ατυχία να μείνει ορφανός από πατέρα, μητέρα και θείους, ωστόσο επειδή δεν τον δέχονταν τα ορφανοτροφεία, αναγκάστηκε να παραχωρήσει τα δικαιώματα της ανατροφής του σε μία οικογένεια εύπορων πιθήκων, έναντι του ποσού των τριών μπανάνων, ποσό αξιοσέβαστο για τα δεδομένα της εποχής.

[επεξεργασία] Μουσική καριέρα

Σε νεαρή ηλικία και ενώ ήταν ακόμα νέος, αποδείχθηκε πως διέθετε ιδιαίτερες ικανότητες στους λαρυγγισμούς και μετά από έντονες προτροπές ομογενών φίλων του, αποφάσισε να ακολουθήσει καριέρα στο τραγούδι και ειδικότερα στο απαιτητικό είδος της ποπ μουσικής. Την περίοδο αυτή υιοθέτησε και το ψευδώνυμο Ταρζάν, καθώς το κανονικό του επώνυμο κρίθηκε αντιεμπορικό. Σημείωσε μικρή μόνο επιτυχία, για ένα πολύ μικρό διάστημα, καταφέρνοντας να ερμηνεύσει ολίγα σουξέ όπως τα "Α α α, αααα!", "Θα πάω στη ζούγκλα με τον Ταρζάν" και "Μπανάνα Τσίκιτα", κινούμενα όμως σε χαμηλά επίπεδα κολλητικότητας. Οι πρωτότυπες πάντως εμφανίσεις του επί σκηνής, ημίγυμνος και σκαρφαλώνοντας σε δέντρα, παραμένουν ιστορικές. Μεταγενέστερα τις μιμήθηκαν αρκετοί νέοι καλλιτέχνες, μεταξύ αυτών και ο Σάκης Ρουβάς. Η απότομη κάμψη της καριέρας του και η παταγώδης αποτυχία του αργότερα, τον ώθησε σε παράλληλη άσκηση άλλων ευγενών επαγγελμάτων όπως του μαστροπού ή του πορνοστάρ, χωρίς όμως να σημειώσει κάποια επιτυχία σε αυτά.

Στις αρχές του 1800, σε ένα αναψυκτήριο της οδού Αθηνάς, ο Ταρζάν γνώρισε τη Τζέην (καλλιτεχνικό ψευδώνυμο που χρησιμοποιούσε τότε η Άννα Βίσση), νεαρή λαϊκή τραγουδίστρια και ακτιβίστρια στο κίνημα του οττινανισμού. Η γνωριμία τους, έδωσε νέα ώθηση στην ποπ καριέρα του Ταρζάν, ειδικά μέσα από το ντουέτο του με τη Τζέην "Μι Τάρζαν γιου Τζέην", βασισμένο σε ποίηση του Ομήρου και αργότερα διασκευασμένο από τους Manowar. Μεταξύ τους αναπτύχθηκε και ερωτική σχέση, η οποία οδήγησε όμως στη φυστικοπάθεια του Ταρζάν, που αποτέλεσε και την αιτία του χωρισμού τους. Η Τζέην αργότερα παντρεύτηκε έναν πλούσιο από την Άνω Μουσουνίτσα. Το τέλος της σχέσης τους σηματοδότησε το οριστικό τέλος της τραγουδιστικής καριέρας του Ταρζάν. Τα επόμενα χρόνια, τα ίχνη του χάνονται, αν και σύμφωνα με την επικρατέστερη θεωρία, έζησε κάπου αλλού, ως κάποιος άλλος, μην κάνοντας τίποτε.

[επεξεργασία] Ήρωας του '21

Παρά το κενό ετών που παρατηρείται στο βίο του Ταρζάν, τεκμηριώνεται ιστορικά πως συμμετείχε στον εθνικοαπελευθωτικό αγώνα των Ελ εναντίον των Βριλ, στα τέλη του 1820. Μυήθηκε στην ΚΔΩΑ και εξελίχθηκε σε ηγετική μορφή του αγώνα, με συμπαραστάτες τον μακεδονομάχο Κώστα Γκουσγκούνη και τον λυρικό ποιητή Απόστολο Σουγκλάκο. Ο έγκριτος ιστορικός Δημοσθένης Λιακόπουλος, αναφέρει πως ο Ταρζάν απελευθέρωσε μόνος του, οπλισμένος μόνο με ελληνικά γονίδια, ένα σουγιά που του είχε δανείσει ο Τάκης και λίγες γνώσεις καράτε, όλες τις σημαντικές πόλεις της Ελλάδας, καθώς και ορισμένες άλλων γειτονικών χωρών. Μέσα στη ζούγκλα των μαχών που διεξάγονταν, ανακηρύχθηκε Άρχοντας της ζούγκλας ενώ αργότερα παρασημοφορήθηκε από τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη τον Μεγαλοπρεπή καθώς και από τον Όθων τον Όχι και Τόσο Μεγαλοπρεπή.

[επεξεργασία] Τελευταία χρόνια

Μετά το τέλος της επανάστασης, εγκαταστάθηκε μόνιμα στα Γαβγάμηλα και για ένα διάστημα ξεκίνησε να αναζητά τη χαμένη Ατλαντίδα και τις μαύρες τρύπες, ώσπου βαρέθηκε και τελικά άνοιξε ένα σκυλάδικο επί της εθνικής οδού, στο ύψος του Μαλιακού. Το μαγαζί πτώχευσε και ο Ταρζάν έπεσε σε βαθιά κατάθλιψη. Αφού απέτυχε οικτρά σε τέσσερις απόπειρες αυτοκτονίας, εγγράφτηκε στο Απομαχικό Ταμείο Νίντζα εξασφαλίζοντας τα γεράματα του. Λέγεται πως πέθανε σε πολύ προχωρημένη ηλικία, όταν τον καταπλάκωσε ένα πιάνο την ώρα που μεταφερόταν με γερανό. Κατά άλλες μαρτυρίες, ζει ως σήμερα σε ένα ημιυπόγειο, στην Άρτα.

[επεξεργασία] Ακούστε

  • 128px-Sound-icon Ηχητικό απόσπασμα - Ο Ταρζάν ερμηνεύει το σουξέ Α α α, αααα!. Ιστορικό bootleg από το αρχείο της ΕΡΤ.
14px star