Ταγκό διαφθοράς

[επεξεργασία] Γενικά

Το ταγκό διαφθοράς είναι ο πιό δημοφιλής χορός όλων των εποχών, για όλους όσους κατέχουν μία θέση ισχύος στην κοινωνία. Οι πολιτικοί είναι οι συνήθως οι μεγαλύτεροι χορευτές, παρουσιάζοντας απίστευτη ικανότητα ευκινησίας στην πίστα, σε πικρή αντιπαράθεση με την ακινησία της γλώσσας τους. Αρκετοί μεγαλοεπιχειρηματίες και άνθρωποι των λόμπι είναι πολλές φορές εξίσου καλοί.

[επεξεργασία] Η πίστα, οι χορευτές

Η πίστα του ταγκό είναι ένας τεράστιος χώρος όπου υπάρχουν πολλές παγίδες καθώς και έπαθλα. Οι χορευτές, πρέπει να συλλέξουν όσο πιό πολλά έπαθλα χωρίς να πέσουν στις παγίδες. Ανάλογα με τους χορευτές, ρυθμίζονται και τα έπαθλα. Έτσι, για τους πολιτικούς έχουμε ψήφους ή χρήματα, για τους δημοσιογράφους η τηλεθέαση ενώ για τους υπόλοιπους συνήθως απλώς χρήματα. Χαμηλότερης κλάσης χορευτές -συνήθως δημόσιοι- ικανοποιούνται και με απλή κοπάνα από τη δουλεία η το πανταχού παρόν ατιμώρητο ραχάτι -εδώ μπαίνουν και οι πανεπιστημιακοί-. Ειδική κλάση χορευτών είναι οι μαθητευόμενοι το ταγκό, οι φοιτητοπατέρες οι οποίοι χορεύουν μάλλον αδέξια προσπαθώντας να μιμηθούν τους πολιτικούς σε όλα, από το στύλ χορού, έως τη γλώσσα και το χρώμα του μαντηλιού από το σακάκι.

Οι κίνδυνοι είναι πολλοί και διάφοροι, αλλά η μεγάλη τρομάρα όλων των χορευτών είναι οι δημοσιογράφοι -ακόμα και οι ίδιοι οι δημοσιογράφοι φοβούνται τους συναδέλφους τους-. Οι δημοσιογράφοι καραδοκούν σε σκοτεινά σημεία, έτοιμοι να βάλουν τρικλοποδιά σε οποιονδήποτε νομίζουν οτι θα προκαλέσει σάλο με το να πέσει. Έτσι μπαίνουν πολλές γερές τρικλοποδιές σε κόσμο που το κοινό δε συνμπαθεί επειδή χορεύει τόσο καλά, αλλά αρκετές φορές μπαίνουν τρικλοποδιές και σε απλούς περαστικούς. Άλλοι κίνδυνοι είναι τα κομμάτια της αστυνομίας που δεν χορεύουν, ή μάλλον πιο σωστά τα κομμάτια που χορεύουν σε άλλη πίστα και έρχονται στη συγκεκριμμένη επειδή τους υποχρεώνουν οι ανώτεροι. Οι αστυνομικοί ρίχνουν γκλόμπ από 'δω κι από 'κει ελπίζοντας να πετύχουν κανέναν, αλλά οι περισσότεροι χορευτές που ξέρουν τανγκό παργματικά πολύ καλά τα αποφεύγουν παραδειγματικά. Άλλος κίνδυνος είναι -τουλαχιστον θεωρητικά- οι δικαστές, οι οποίοι όμως είναι πολύ απασχολημένοι με το να χορεύουν οι ίδιοι για να πετάξουν τα σφυράκια τους στους καλούς χορευτές. Τέλος, συνάδελφοι χορευτές είναι από τους μεγαλύτερους κινδύνους καθώς θα ποδοπατήσουν οποιονδήποτε βρεθεί στο δρόμο τους.

Πολύ σημαντικοί χορευτές είναι και οι κληρικοί. Μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα Ελλήνων χορευτών της μεταδικτατορικής εποχής -και ίσως όχι μόνον- έρχονται από τον χώρο της εκκλησίας, όπως ο επονομαζόμενος Μπαρίσνικοφ του τανγκό της διαφθοράς, ο αρχιεπίσκοπος Cristodel Castro. Οι κληρικοί παίζουν σε διαφορετικές πίστες από ότι οι άλλοι -δεδομένου του ειδικού καθεστώτος που τους συνδέει με το νομικό πλαίσιο της χώρας-. Αυτές οι πίστες έχουν πολλούς νέους εξωτικούς κινδύνους που δεν υπάρχουν σε σημαντικό βαθμό σε καμία άλλη ελληνική πίστα, όπως η ισραηλινή αστυνομία, η ιταλική αστυνομία, το τμήμα αρχαιοκαπηλίας -πιό συνηθισμένο-, διάφορα πατριαρχεία ανά τον κόσμο και η απανταχού παρούσα εταιρεία οφφ-σορ-φραντσάιζ Shalom ε.π.ε. με το όχι ιδιαίτερα ξεκαθαρό καθεστώς ιδιοκτησίας.

Σχετικό γεγονός: οι πολιτικοί έχουν από ένα μαντήλι στη τσέπη από το σακάκι τους και ο καθένας έχει συγκεκριμένο χρώμα. Στην Ελλάδα της μόδας είναι το μπλε και το πράσινο, ενώ μερικοί εκκεντρικοί -συνήθως γέροι- προτιμούν κόκκινο. Υπάρχουν ακόμα άλλα χρώματα αλλά πολύ λίγοι τα φοράν.

[επεξεργασία] Ο χορός

Ο χορός είναι μία πολύπλοκη ακολουθία κινήσεων που εκτελούν οι χορευτές. Συνήθως δύο πολιτικοί, ή ακόμα πιο συνηθισμένα, ένας πολιτικός και κάποιος πάμπλουτος επιχειρηματίας -συχνά ασχολούμενος με το ποδόσφαιρο ή με τον τύπο, ή με πετρέλαια-: γιατί το ταγκό χρειάζεται δύο -τουλάχιστον-. Με περίπλοκες όσο και περίτεχνες ιδιοπεριστροφές και πάρα πολύ προσεκτικούς βηματισμούς -συχνά πάνω στους κάλους άλλων- αποφεύγουν τους κινδύνους και πείθουν όσουν τους στέκονται εμπόδιο να παραμερίσουν αντίστοιχα. Ο συγχρονισμός επίσης αποτελεί στοιχείο κλειδί για την επιτυχία του χορού. Όταν κάποιος στέκεται στο δρόμο του ζευγαριού που χορεύει, και αποφέγει τα πατήματα αλλά δεν παραμερίζει, ένα καλό ζευγάρι θα περιμένει μέχρι να του αποσπαστεί η προσοχή από κάτι, και τότε κλάπ! πάτημα στον κάλο -σε μερικές τριτοκοσμικές χώρες ακόμα και με γόβα στιλέττο-. Άμα ούτε αυτό λειτουργήσει, τότε προσπαθούν να τους αποσπάσουν την προσοχή με χρήματα που κρύβουν στο ελβετικής προέλευσης πουκάμισό τους, με ειδικές τσέπες για βρώμικο χρήμα, που δεν βρωμίζουν εύκολα.

Αρκετές φορές, άμα κάποιος πατήσει έναν από τους δύο στο πόδι και τον θέσει ακόμα και προσωρινά εκτός φάσης, τότε ο άλλος θα αδράξει την ευκαιρία για να παρατήσει τον/την παρτενέρ για κάποιον άλλο/κάποια άλλη που βρίσκεται σε πλεονεκτικότερη θέση. Αυτή η διαδικασία ονομάζεται αλλαγή στάσης. Μάλιστα εάν ο πιο άτυχος παρτενέρ πέσει και σε κίνδυνο -ιδίως δημοσιογράφο-, τότε ο άλλος θα πει τα πάντα για το πώς συνέβη το περιστατικό και ότι τον/την ειδοποίησε σχετικά. Αυτή η διαδικασία ονομάζεται 'λέω όλη την αλήθεια, δεν έχω τίποτα να κρύψω' ή 'ανοίγω τα χαρτιά μου, δεν έχω τίποτα να κρύψω'.

[επεξεργασία] Το κοινό

Το κοινό αποτελείται από εκατομμύρια κόσμο, ο οποίος θέλει να χορέψει κανονικά και όχι τανγκό αλλά δεν μπορεί ιδιαίτερα εύκολα καθώς το μεγαλύτερο μέρος της πίστας το μονοπωλούν οι χορευτές ταγκό. Οι περισσότεροι είναι εξαιρετικά θυμωμένοι που η πίστα μονοπωλείται σε τέτοιο εξευτελιστικό βαθμό και το δηλώνουν ανοιχτά σε όσους δημοσιογράφους δεν είναι πολύ απασχολημένοι με το να βάζουν τρικλοποδιές, αλλά στην πραγματικότητα ζηλεύουν απίστευτα και με κάθε ευκαιρία προσπαθούν να χορέψουν και αυτοί ταγκό, αν και πολύ συχνά αδέξια. Σε πολλές περιπτώσεις χορεύουν θείοι από το δημόσιο -εμφανώς πιο καλοί στο ταγκό- για ανήψια που τελειώνουν το λύκειο ή κάποιο ΑΕΙ/ΤΕΙ της συμφοράς προκειμένου οι τελευταίοι να καπελώσουν αργότερα με το ταγκό τους, άλλους που θέλουν να χορέψουν κάτι διαφορετικό.

Οι περισσότεροι που το προσπαθούν αυτό έχουν στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων το απαραίτητο μαντήλι στη τσέπη του σακακιού. Αυτό είναι στο περίπου 30% των περιπτώσεων πράσινο, στο περίπου 30% των περιπτώσεων γαλάζιο, στο περίπου 5% των περιπτώσεων κόκκινο και με εξαίρεση κάποια ακόμα χρώματα, στις υπόλοιπες περιπτώσεις παίρνει αυτόματα το χρώμα των μαντηλιών των πολιτικών που είναι στη πίστα τη συγκεκριμένη στιγμή.

Με τέτοιο θερμό ακροατήριο και τόσο αποφασισμένους χορευτές είναι πολύ δύσκολο να σταματήσει ο χορός.

[επεξεργασία] Διεθνές ταγκό / Βραβεία

Το ταγκό είναι διεθνές φαινόμενο. Ειδικά παραθέτουμε κάποια βραβεία από μία ατελείωτη συλλογή που θα έπαιρνε έτη για να εξαντλήσουμε:

  • Βραβείο 'Διπροσωπίξ `70': Χένρι Κίσσινγκερ - διάφοροι.
  • Βραβείο 'Βασιλιάς του ταγκό της διαφθοράς 20ος αιώνας': Χορευτικό συγκρότημα 'Ηγέτες της ΕΣΣΔ', αλλιώς γνωστό ως 'Η γηραία ματριόσκα'.
  • Βραβείο 'Εκρηκτικότερο ζευγάρι ταγκό του 2000-2005': Το δίδυμο Μπους - Τσένεϊ.
  • Βραβείο 'Κάντιτ κάμερα 2000-2005': Αξέχαστο δίδυμο Μπλερ - Κλαρκ αν και τώρα ο Μπλερ άλλαξε παρτενέρ με τη διαδικασία αλλαγής στάσης.
  • Βραβείο 'ΟΗΕ ειδικό αφιέρωμα 2006': Θίασος 'κυβέρνηση του Ισραήλ' υπό τον θιασάρχη Ολμέρ Φαντ -ναι, αυτός που κυνηγάει λαγούς με περιορισμένη επιτυχία-.
  • Βραβείο 'Μαλακία 2001 και μετά': Το μοιράζονται διάφορες τρομοκρτικές οργανώσεις στον κόσμο καθώς οι κριτές δεν μπόρεσαν να αποφανθούν ποιός είναι ο λιγότερο αξιολύπητος.