Σωκράτης

“Εν οίδα ότι ουδέν οίδα. ”

- Ο φιλόσοφος Σωκράτης για τα πάντα

“Σας το λέω έτσι απλά, χωρίς λεπτομέρειες, ότι ο μεγάλος μου δάσκαλος υπήρξε ο Σωκράτης, στον οποίο εγώ προσωπικά, αλλά και η μαθηματική επιστήμη, η φυσική και η σοφία του αιώνα μας χρωστάμε τα πάντα.”

~ Ο Άλμπερτ Αϊνστάιν για τον Σωκράτη

“Σωκράτη εσύ Superstar!!! Superstaaaaaaaaaaaaar!!! Superstaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar!!!”

- Η τραγουδίστρια της Γιουροβίζιον Ελπίδα για τον Σωκράτη μας

“Ο Σωκράτης ήταν, είναι και θα είναι πάντα ο all-time classic φιλόσοφος στις καρδιές μας.”

- Το Επίσημο Σωκράτειο Φαν Κλαμπ για τον επίτιμο δάσκαλο και είδωλό τους
Socrates black

Ο αρχαίος φιλόσοφος και πασίγνωστος μυτοχόνδριος Σωκράτης.

Ο Σωκράτης ήταν μεγάλος. Μεγάλος, σας λέω. Μεγάλος σε ηλικία, μεγάλος σε νοημοσύνη, μεγάλος σε μεγαλοσύνη. Ήταν ίσως ένα από τα πιο μεγάλα μυαλά της εποχής του. Ήταν Φιλόσοφος με το φι κεφαλαίο, γιατί δεν ξέρω για σας, αλλά παρατήρησα πως η Φρικηπαίδεια δεν διαθέτει (εγκ-)λήμμα για τη λέξη. Τι κρίμα... Τέλος πάντων, τσακιστείτε να το γράψετε, γιατί έχω κι άλλες δουλειές.

Λοιπόν, που είχαμε μείνει; Στην ιστορία του Σωκράτη, έτσι; Ωραία...

*παίρνει βαθιά ανάσα*

Ο Σωκράτης ήταν γιος χλιμίντζουρα και παραγιός τζιτζιμιτζιχότζιρα, ενώ οι επιστήμονες είναι διχασμένοι όσον αφορά την οικογένεια στην οποία ανήκε. Μπορεί η οικογένειά του να ανήκε στα Τζιτζιφοειδή ή στα Αλευροειδή.

Γεννήθηκε τετρακόσια εβδομήντα πεντάκις εκατομμύρια πριν, μέχρι, αλλά όχι και αφότου γεννηθεί ο Χριστός. Μικρός ο Σωκράτης δεχόταν αμείλικτη κριτική από τους γύρω του, λόγω της άσχημης εμφάνισής του. Ήταν πραγματικά δύσμορφος, λόγω της μυτοχονδρίας από την οποία έπασχε. Αλλά όσα έχανε σε εξωτερική ομορφιά, τα κέρδιζε σε νοημοσύνη και εσωτερική γοητεία. Τι κρίμα που εκείνη την εποχή οι γυναίκες δεν πάσχιζαν να ψάξουν την εσωτερική φύση του ανδρός, με αποτέλεσμα να καταλήγουν διακοσμητικά στοιχεία...

[επεξεργασία] Γιατί πρέπει να μας ενδιαφέρει αυτός ο άτομος;

Οι φιλόσοφοι εκείνη την εποχή προσπαθούσαν να προσδιορίσουν το γιατί δημιουργήθηκε ο πλανήτης, γιατί ο ουρανός είναι μπλε και όχι βυσσινή με λαχανί ρίγες, γιατί τα βουνά μοιάζουν σαν να τα πασπάλισε ο Δίας με αλατοπίπερο κουλουπού κουλουπού κουλουπού. Ο Σωκράτης όμως υπήρξε, σύμφωνα με τις όοοοχι και τόσο ακριβείς και αξιόπιστες πηγές μας, ο πρώτος φιλόσοφος που κατέβασε τη φιλοσοφία "από τα άστρα στη γη". Φυσικά, για να το επιτύχει και να το καταφέρει αυτό, ο φίλος μας εχρειάσθη καλής ποιότητος σκοινί ορειβασίας, που χρησιμοποιείται κυρίως στο μπάντζι τζάμπινγκ. Αφού λοιπόν την σαβούρντισε την καημένη τη φιλοσοφία στο έδαφος ("καλά ήμουν εκεί στα αστέρια", ισχυρίσθηκε η φιλοσοφία), οι υπόλοιποι φιλόσοφοι μαζώχτηκαν ευθύς στην Εκκλησία του Δήμου, όπου και μελετήθηκε η ιδιόμορφη φύση της.

Για να τιμήσουν την θαρραλέα και επίπονη πράξη του, οι φιλόσοφοι, αλλά και ολόκληροι οι κάτοικοι της Αθήνας (μέχρι και τα σκυλιά) επιβράβευσαν τον Σωκράτη με το Χρυσό Μετάλλιο Τάκη, καθώς και με βραβείο Νόμπελ. Το τελευταίο αυτό στοιχείο που με χαρά μας παρουσιάζουν οι πηγές αυτές αποδεικνύει την ανακρίβειά τους, καθώς ο Νόμπελ δεν είχε γεννηθεί τότε. Αλλά τι μας νοιάζει; Πάλι καλά, αλλιώς ο Σωκράτης θα πέταγε κανέναν δυναμίτη στη φιλοσοφία, και μην την είδατε μετά...

[επεξεργασία] Ποια η τύχη του μετά από αυτό το ευτυχές περιστατικό;

Δυστυχώς, δεν ήταν όλα ρόδινα στη ζωή του Σωκράτη. Για την ακρίβεια, τα πράγματα σταμάτησαν να είναι ρόδινα μετά την επιβράβευσή του, καθώς σύμφωνα με το αρχαίο Κάρμα των Ινδών, η καλή του πράξη του γύρισε μπούμερανγκ.

Ο Σωκράτης είχε πολλές διαφωνίες με τους Σοφιστές, που απεχθάνονταν τους χλιμίντζουρες και τους απογόνους τους. Αυτό είχε ως συνέπεια ο Σωκράτης να καταδικαστεί για κάτι που δεν έκανε (θρυμμάτισε τον καμπινέ του δημάρχου της Αθήνας, σύμφωνα με ψευδομάρτυρες) και να δηλητηριαστεί με κώνειο. Εμ, τι, θα καθόταν να τον κοροϊδεύουν οι άλλοι για την μυτοχονδρία του;

Ο εξάδελφός του, Ισοκράτης, συνέχισε το έργο του εξαδέλφου του, μέχρι που ψόφησε κι αυτός από γαστρεντερίτιδα.

[επεξεργασία] Και τώρα... τι;

Ο Πλάτων, μαθητής του Σωκράτη και ιδρυτής του Επίσημου Φαν Κλαμπ του Σωκράτη, έγραψε πολλά έργα με πρωταγωνιστή τον δάσκαλό του. Μάλιστα, ένα από αυτά είναι αφιερωμένο στη μνήμη του:

Ω, Σώκρατες, μεγάλε, δυνατέ,
που σ' έφαγε, που σ' έφαγε, που σ' έφαγε το κώνειο.

Ξέχασα να αναφέρω πως ο Πλάτων ήταν πρωτοπόρος του "ελεύθερου στίχου" στην ποίηση, αφού ήταν μάπας και σκράπας στην ομοιοκαταληξία.

Διαβάζοντας τα έργα του Πλάτωνα, ο Μάρτιν Σκορσέζε του πρότεινε να υπογράψει ένα συμβόλαιο για την κινηματογραφική μεταφορά τους, με πρωταγωνιστή τον Στίβεν Σιγκάλ. Δυστυχώς, ο Πλάτων απάντησε: "Μη μου τη σκωληκοειδίτιδα τάραττε".