Συγκομυδείς; Σουτιέν!

[επεξεργασία] Συγκομυδείς; Σουτιέν!

Η παροιμία αυτή ακούγεται πια μόνο από τους εναπομείναντες ρεμπότες της Αττικής. Χρησιμοποιείται για να δηλώσει μία κατάσταση ευφορίας - πιο συγκεκριμένα δηλώνει μία πράξη η οποία έρχεται σε αρμονία με το περιβάλλον της και η οποία χαρακτηρίζεται από σωστό τάιμινγκ.

[επεξεργασία] Προέλευση

MYDIdoloma

Συγκομυδή

Μετά από τους πολέμους και τις μεταναστεύσεις των Ελ κατά το πρώτο μισό του 20ου αιώνα, πολλοί από αυτούς βρέθηκαν αναπάντεχα από την Ανατολή στη Δύση. Από εκεί πηγάζει και μία άλλη παροιμία των μεταναστευμένων Ελ, ήρθαν τα δεξιά αριστερά. Μία μεγάλη ομάδα των Ανατολικών Ελ ήταν ρεμπότες οι οποίοι εγκαταστάθηκαν στα παράλια της Αττικής. Αφού προσαρμόστηκαν, φέρνοντας ταυτόχρονα τις συνήθειές τους από την Ανατολή, πολλά ρεμποτάδικα άνοιξαν στις παράκτιες αττικές κωμοπόλεις. Τα ρεμποτάδικα αυτά είχαν ζωντανοί μουσικοί (ρεμπότικη σύνταξη) και προσέφεραν μία μεγάλη ποικιλία μεζέδων με βραστά μύδια, τα οποία συνέλεγαν από τις κοντινές παραλίες. Η ενέργεια αυτή ονομαζόταν συγκομυδή και απαιτούσε μεγάλη επιδεξιότητα και εμπειρία.

Όσο πιο φρέσκα ήταν τα μύδια, τόσο πιο ευχαριστημένοι έμεναν οι πελάτες και τόσο μεγαλύτερη ήταν η "χαρτούρα" για τους μουσικοί (ρεμπότες). Τα αμέτρητα τραγούδια τους ηχούσαν ως τις παραλίες όπου εργάζονταν οι συγκομυδείς. Το χαρακτηριστικό σου-τιέν στο τέλος κάθε τραγουδιού σήμαινε το τέλος μιας παραγγελιάς και την εισροή περισσότερης χαρτούρας. Ακούγοντας τα σουτιέν, οι συγκομυδείς δούλευαν όλο και πιο εντατικά εφοδιάζοντας τα ρεμποτάδικα με τα φρέσκα μύδια.

Με την πάροδο του χρόνου σχηματίστηκε η φράση "Συγκομυδείς; Σουτιέν!" την οποία χρησιμοποιούσαν οι ρεμπότες δηλώνοντας την αναλογία μεταξύ (φρέσκων) μυδιών / τραγουδιών = μύδια / σουτιέν = μύδια / ποσό χαρτούρας. Μετά από δεκαετίες ο λαός της παράκτιας αττικής χρησιμοποίησε τη φράση ως παροιμία δηλώνοντας μία ενέργεια η οποία θα φέρει θετικά αποτελέσματα και τούμπαλιν, τα θετικά αποτελέσματα θα ενισχύσουν την ενέργεια (Ε = +χ = Ε + 1 = +χ + 1 = 2Ε +1 = +2χ + 1 ...). Σήμερα πια η παροιμία δηλώνει μία κατάσταση ευφορίας.