Σούπερ Λιγκ

Η Σουπερλίγκα είναι ένα ετήσιο meeting εξέχουσων προσωπικοτήτων της ελληνικής σόου-μπιζ προκειμένου να απονεμηθεί ο τίτλος του πρωταθλητή Ελλάδος στον Ολυμπιακό. Είναι έθιμο των ΕΛ μετά την Ντουρκοκρατία και κάθε χρόνο σε κλίμα κατάνυξης εκατοντάδες ΝεοΕΛληνες παρακολουθούν την κορύφωσή του μέσα από την τηλεόραση.

[επεξεργασία] Αρχική ιδέα

Η πρώτη προσπάθεια δημιουργίας της Σούπερ Λίγκας έγινε το 348 π.Χ. από τον τότε πρόεδρο της ομάδας κλωτσοσφαίρισης (πρώιμη μορφή ποδοσφαίρου) γνωστής ως Βόδια Ξάνθης (το όνομα προερχόταν από την εταιρεία Βόδια ΑΕ, κατασκευάστρια κάρων βοδιών), τον κύριο Κατόπουλο. Ο τότε πρόγονος του Παναγιότατου Αρχιερέα Σωκράτιου Κόκκαλη, ο Σωκράτης ο σκέτος έφερε αντιρήσεις καθώς έστω και με μια μικρή διακοπή ενός έτους η ομάδα του κέρδιζε μονίμως το πρωτάθλημα και δεν έβλεπε την αλλαγή με καλό μάτι. Πολλά χρόνια αργότερα ο απόγονος του Κατόπουλου ψάχνοντας ένα λευκό χαρτί να βγάλει ανακοίνωση κατά της διαιτησίας αφού απροκάλυπτα είχε στερήσει από την ομάδα του 3 δευτερόλεπτα καθυστερήσεων στα οποία πίστευε ότι μπορούσε να γυρίσει το εις βάρος της 6-0 βρήκε ένα χειρόγραφο του προγόνου του για το σχέδιο δημιουργίας της λίγκας. Η ιδέα του άρεσε από την πρώτη στιγμή και αποφάσισε να συγκαλέσει σε συνάντηση όλους τους ενδιαφερόμενους για να καταθέσει την πρότασή του, τροποποιημένη φυσικά για να σύγχρονα δεδομένα των φράγκων της τηλεόρασης.

[επεξεργασία] Αντιδράσεις

Όλοι οι εμπλεκόμενοι δεν είδαν την αλλαγή με καλό μάτι, και πρώτος ο εκλεκτός Υιός του Παναγιότατου Αρχιερέα, Πετρούλης Κόκκαλης ο τελευταίος (ελπίζουμε) καθώς κατ' εντολή του ίδιου του πατέρα του ανέλαβε προσωρινά τον έλεγχο της Εκκλησίας του ΟΣΦΠ. Τα ερωτήματα που ζητούσαν απάντηση ήταν ο έλεγχος των μαυροκόρακων, το μαρούλι από την τηλεόραση και φυσικά οι τίτλοι του Ολυμπιακού, που συζητούταν υπό την κωδική ονομασία "ισότιμη μεταχείριση των ομάδων". Τότε ήταν που έπεσε στο τραπέζι η δεύτερη πρόταση που έμελε να χωρίσει τους ενδιαφερόμενους σε δύο στρατόπεδα. Ο τότε πρόεδρος της ΠΑΕ ΠΑΟΚ Τζόνης Γούμενος, εμφανώς επηρεασμένος από την ασθένεια Pro αντιπρότεινε τη δημιουργία της Προ Λίγκας στα πρότυπα της Master League του παιχνιδιού. Τα πολλά και επαναλαμβανόμενα διαιτητικά λάθη στο παιχνίδι όμως (οι διαιτητές σφύριζαν πέναλτυ κατά του Ολυμπιακού) έστρεψαν σιγά σιγά τους πάντες στη λύση της Σούπα Λίγκας. Μετά από μαραθώνιες διαπραγματεύσης 5 λεπτών, και αφού διασφαλίστηκε η κυριαρχία του Ολυμπιακού και η τσέπη του "Τζίγκερ" οι υπόλοιποι απλά ακολούθησαν σαν καλά πρόβατα (στη σφαγή).

[επεξεργασία] Η πρώτη εφαρμογή

Η πρώτη χρονιά στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία! Ο Ολυμπιακός ανακυρήχθηκε πρωταθλητής, ο Παναθηναϊκός υπέγραψε με την κρατική τηλεόραση συμβόλαιο πολλών εκατομμυρίων και οι υπόλοιποι δεν μας ενδιαφέρουν.

[επεξεργασία] Αλλαγές

Σε μια προσπάθεια αύξησης του ενδιαφέροντος του κοινού ο τότε πρόεδρος της ΕΠΟ, ο Μέγας Βασίλειος Γκαγκάτσης ο Γερμανόφιλος πρότεινε την δημιουργία play offs στο τέλος του πρωταθλήματος για να αυξηθούν τα τηλεοπτικά έσοδα λόγω των επιπλέον παιχνιδιών. Στη δεύτερη χρονιά της διανοργάνωσης τα play offs έγιναν πραγματικότητα με απόλυτη επιτυχία! Η υποτιθέμενη ευκαιρία για τους μικρούς αποδείχθηκε πέρα για πέρα πραγματική με τον Παναθηναϊκό να βγαίνει δεύτερος, την ΑΕΚ τρίτη και τους άλλους κλασσικά από κάτω...

[επεξεργασία] Σαιζόν

[επεξεργασία] 2006/07

Πρώτος πρόεδρος της λίγκας ορίστηκε ο εκλεκτός υιός του του Παναγιότατου Αρχιερέα, Πετρούλης Κόκκαλης ο τελευταίος (ελπίζουμε) και φυσικά ασχολήθηκε με όλα τα θέματα του ενδιαφέροντός του και καθόλου με τους υπόλοιπους. Είχε τη χαρά να παραδώσει το πρωτάθλημα στην ομάδα του πατέρα του, αλλά δεν χάρηκε και πολύ γιατί το ήξερε από την αρχή.

[επεξεργασία] 2007/08

Πρόεδρος της ΣουπερΚλίκας της σαιζόν 2007/08 διετέλεσε με αμφιλεγόμενη επιτυχία ο "Τζίγκερ" Βαρδινογιάννης, για τον οποίο γράφτηκε από τον Μίκη Θεοδωράκη το σατιρικό άσμα "Πούλα και Πούλο" που έγινε αμέσως ο νέος ύμνος του θεσμού.

Στην ιστορία έμεινε και θα μείνει για πολλές γενεές η ΣουπερΛίγκα του έτους 2008. Στα πλαίσια του μίτινγκ της ΣουπερΕΛίγκας διαδραματίστηκαν κάποια επεισόδια, όταν ο Ντεμόσαυρος (Δισέγγονος και κληρονόμος του Γκαντεμόσαυρου ή αλλιώς Κωνσταντίνου Μητσοτάκη και μέγας ιεράρχης των Οριτζιναλιστών) βεβήλωσε την ιεροτελεστία απαιτώντας να απονεμηθεί ο τίτλος στην ΑΕΚ. Όπως είναι φυσικό ο Παναγιότατος Αρχιερέας Σωκράτιος Κόκκαλης ο Α' αναγκάστηκε να προβεί σε αποπομπή του. Κατά την τελετή ο Παναγιότατος προέβη σε θυσία της συμπαθούς ομάδας του Απόλλωνα Καλαμαριάς αφαιρώντας του το δικαίωμα εκ νέου συμμετοχής στην Σούπερ Λίγκα για την επόμενη χρονιά. Λέγετε μάλιστα ότι ένα μεγάλο θαύμα έλαβε χώρα τότε με τον Ολυμπιακό να κερδίζει 3-0 χωρίς να πετυχαίνει γκολ, ενώ μάλιστα είχε δεχθεί ένα! Αξιοσημείωτο ήταν επίσης το κατόρθωμα του Οσίου Νικόλαου Κωστένογλου του Στόπερ που με πίστη στο θεό, καπαρντίνα και ζελέ κέρδισε τον Ολυμπιακό με 4-0, κάτι που πυροδότησε τις παραπάνω αντιδράσεις του Ντεμόσαυρου.

[επεξεργασία] 2008/09

Για την επόμενη σαιζόν, 2008/09 ο τότε πρόεδρος "Τζίγκερ" Βαρδινογιάννης παραιτήθηκε. Στην αναζήτηση για νέο πρόεδρο, και ενώ όλα έδειχναν ότι είχαμε φτάσει σε αδιέξοδο, εμφανίστηκε από το πουθενά ένας άνδρας καβάλα στο άλογό του που στεκόταν στα δύο πόδια (σούζα τ' αλογάκι) και ζήτησε να του αναθέσουν τη θέση. Πιστεύοντας στις ικανότητές του τον έχρισαν νέο πρόεδρο της Σούπα Λίγκας μετά βαΐων (Καραγιάννηδων) και κλάδων. Ο νέος πρόεδρος κατάφερε να εξαλείψει οποιαδήποτε προσπάθεια κατάλυσης των εθίμων μετά τα λάθη της προηγούμενης χρονιάς και έχρισε πρωταθλητή, ουσιαστικά, τον Ολυμπιακό στις 28 Οκτωβρίου 2008, αφού κατάφερε να πείσει τους δύο μεγάλους αντιδραστικούς του καθεστώτος να διατηρήσουν και μετά την παρέλαση τους υποτιθέμενους προπονητές των ομάδων τους, τους κυρίους Χενκ Παϊτέρη Τεν-Τεν Κάτε και Γιώργο Δώνη, ευρέως γνωστό ως Γι.Δι. Η χρονιά βρίσκεται σε εξέλιξη αυτή τη στιγμή με τα play off για δεύτερη συνεχή επιτυχημένη χρονιά να λαμβάνουν χώρα, ενώ απομένει μόλις μία αγωνιστική για να δούμε τελικά αν θα βγει δεύτερος ο Παναθηναϊκός, τρίτη η ΑΕΚ και οι άλλοι από κάτω ή δεύτερη η ΑΕΚ, τρίτος ο Παναθηναϊκός και οι άλλοι και πάλι πιο κάτω, αποδεικνύοντας για ακόμα μία φορά πόσο ωφέλιμος είναι αυτός ο θεσμός για τις λεγόμενες μικρότερες ομάδες με τον ΠΑΟΚ από δεύτερος να καταλήγει στη φυσική του θέση, τέταρτος και κάτω. Η ομάδα του νυν προέδρου ΑΕΛ "χιχά σούζα τ' αλογάκι" κατάφερε να συμμετάσχει στα play offs μαζεύοντας εώς τώρα έναν ολόκληρο βαθμό και είναι περήφανη που διατηρεί τη θέση της παίζοντας με τόσο μεγάλους αντιπάλους, αν και απογοητεύτηκε που δεν κατόρθωσε να ανέλθει σε κάποια υψηλότερη λόγω τους συνδρόμου της τριάρας.

[επεξεργασία] 2009/10

Την επόμενη σεζόν ο Άγιος Σωκράτης τα κάνει μούσκεμα και χάνει το πρωτάθλημα αφού τον περναει μεχρι και ο ΠΑΟΚ. Πρωταθλητές είναι οι πολυμετωπικοί με τον προπονηταρά Νόμπλια και τον Gay Cisse να αφήνουν 2ο τον καφετζή Σάντος και 3ο τον ξεπουπουλιασμένο που παίρνει και πάλι προπονητή (και καλά) τον Κέρμιτ. Τα σκουλήκια (κοινώς Άρης) βγήκαν 4οι ενώ ο πρώην πρόεδρος Κώστας Πηλαδάκης αγνοείται από τον Ιούλιο όταν και βρέθηκε σε μια παγωμένη νύχτα στο Βόρειο Πόλο. Η διαιτησία ήταν και πάλι εξαιρετική αφού οι ευχές του Μ έπιασαν για ακόμα μια φορά.

Άλλες γλώσσες