Σουβλάκι

ΓύροBank

Όλα σε 1 και καλή Χώνευση!

Το σουβλάκι είναι φαγητό της παραδοσιακής ελληνικής κουζίνας γνωστό ανά τον κόσμο. Φτιάχτηκε για να ψηθεί και δεν λείπει από κανένα ελληνικό πανηγύρι. Αποτελείται από άπαχα χοιρινά κομμάτια κρέατος σουβλισμένα, όμως το ελληνικό δαιμόνιο κατάφερε να εμπλουτίσει την απλή αρχική συνταγή και με κρέας γάτας, σκύλου, μουλαριού ακόμα και κροκόδειλου. Έτσι τα σουβλατζίδικα προσφέρουν και κοινωνικό λειτούργημα, εκκαθαρίζοντας όλα τα αδέσποτα σε ακτίνα 500 m.

Φυσικά η συνταγή είναι 100% ελληνική, ΕΜΕΙΣ τη δώσαμε στους τούρκους και αυτό αποδεικνύεται περίτρανα από το γεγονός ότι το πρώτο σουβλάκι της ιστορίας ήταν ο Αθανάσιος Διάκος.

[επεξεργασία] Διαφορές στην ερμηνεία του όρου

Killersouvlaki

...και το σουβλάκι μέσα από τις στάχτες εγεννήθη...

Σουβλάκι επίσης ονομάζουν στη Θεσσαλονίκη το Καλαμάκι (προάστιο της Αθήνας). Το σουβλάκι, που στην Αθήνα ονομάζεται καλαμάκι, στη Θεσσαλονίκη σερβίρεται ομαδικώς σε πιάτο συνοδευόμενο με γενναίες ποσότητες πατάτας, ενώ κατά μόνας παραγγέλνεται σε ψωμάκι ή πίτα. Σε αντίθεση δε με την Αθήνα, όπου σουβλάκι ονομάζουν επίσης τον γύρο, στη Θεσσαλονίκη στο σουβλάκι προστίθεται συνήθως κέτσαπ, μουστάρδα, ρώσικη σαλάτα, ενώ αν ζητήσετε γύρο σας κόβουν το σουβλάκι μικρές μπουκίτσες με το μπουγατσομάχαιρο.

Το τυλιχτό σουβλάκι με πίτα, είτε γύρος είτε καλαμάκι, δεν μπορεί να αποκαλείται «σάντουιτς» σε καμία των περιπτώσεων, καθώς δεν έχει καμιά σχέση με το αντίστοιχο έδεσμα που περιλαμβάνει ζαμπόν, τυρί, μαρούλι, ντομάτα και άλλα συστατικά ως γέμιση σε φραντζολάκι ψωμιού και εφευρέθηκε από τον Λόρδο Σάντουιτς τον 18ο αιώνα στην Αγγλία.

Κατά αντίθετη (και ορθότερη) άποψη, το σουβλάκι στη Θεσσαλονίκη αποκαλείται απλώς... σουβλάκι ενώ στην Αθήνα η λέξη σουβλάκι μπορεί να έχει ποικίλες έννοιες. Αν και πολλοί θεωρούν το σουβλάκι ως την ελληνική απάντηση στην ιταλική πίτσα η ίδια η Τσιτσιολίνα όταν επισκεύθηκε την Ελλάδα ζήτησε τετραπλό σουβλάκι καλαμάκι.

[επεξεργασία] Λίστα από πιθανές ερμηνείες της λέξης "σουβλάκι" για τον μέσο χαμουτζή

Σουβλάκι

Σουβλακολογία

Σουβλάκι
Σουβλάκι Magnus
Σουβλάκιο
Η Παναγία η Σουβλακοκρατούσα
Γύρομπανκ
Γύρος
Ψητοπωλείο ο Στέλιος
Βρωμύλος Σουβλατζής
Το τσουκάλι του Δέλτα
Διαστημικό σουβλάκι

1. Σουβλάκι = γύρος σε πίτα.
2. Σουβλάκι = γύρος σε ψωμί.
3. Σουβλάκι = γύρος σε οτιδήποτε.
4. Σουβλάκι = χάμπουργκερ.
5. Σουβλάκι = τυρόπιτα.
6. Σουβλάκι = λεμονίτα.
7. Σουβλάκι = κοτόπουλο στη σχάρα.
8. Σουβλάκι = Το τυχερό SUV όχημα (SUV lucky).
9. Σουβλάκι = Milko.
10. Σουβλάκι = το μικρό πλαστικό σωληνοειδές αντικείμενο που χρησιμεύει στην αναρρόφηση αναψυκτικών.
11. Σουβλάκι = Κάτι που συνοδεύεται με Ομελέτα

Ακόμη, είναι γνωστό ότι στο Hamutzistan η λέξη "καλαμάκι" χρησιμοποιείται για να περιγράψει το σουβλάκι. Σύμφωνα με τελευταίες μελέτες, το φαινόμενο οφείλεται σε υπερβολική και χρόνια έκθεση στο νέφος και στα τραγούδια του NIΝO. Η πάθηση αυτή, γνωστή ως malakinsis Atheniensis, θεωρείται μη αναστρέψιμη.

Άλλες γλώσσες