Σκατόμυγα

Ανακατεύθυνση από Σκατομυγα
Σκατομυγα 1

Σκατόμυγα είναι ένα ιδιαίτερο είδος μύγας, η οποία έχει έφεση στην κατανάλωση κοπράνων (κοινώς σκατώνν, εξού και τ' όνομα). Για το λόγο αυτό στον επιστημονικό τομέα αποκαλείται κοπρανόμυγα, ενώ διεθνώς την φωνάζουνε shitfly. Τείνει να εμφανίζεται σε περιοχές με εύκρατο κλίμα όπου ευδοκιμούν διάφορα είδη μηρυκαστικών ζώων των οποίων τα κόπρανα χαρακτηρίζονται από συγκεκριμένη σύσταση, υφή, οσμή και περιεκτικότητα σε ιχνοστοιχεία ευγενών μετάλλων τα οποία συντελούν στην ανάπτυξη και αναπαραγωγή του συγκεκριμένου είδους μύγας.

[επεξεργασία] Είδη

Ενώ στην αρχή (16ος-17ος αι.) κυριαρχούσε η Μέση σκατόμυγα λιβαδιού (βλ. στην λατινική medius muscerdomusca livadius), η βιομηχανική επανάσταση καθώς και η αστικοποίηση των κοινωνιών οδήγησε σε ένα αναπάντεχο γεγονός. Η Μέση σκατόμυγα λιβαδιού εξελίχθηκε σε τρία (3) είδη:

Σκατομυγα 3

Μ.Α.ΣΚ.

  1. Η Μέση αστική σκατόμυγα - Μ.Α.ΣΚ.
  2. Η Μεγάλη σκατόμυγα λιβαδιού - ΜΕ.ΣΚ.ΛΙ
  3. Η Αποδημητική υπερατλαντική σκατόμυγα - Α.Υ.ΣΚ.

[επεξεργασία] Μέση αστική σκατόμυγα

Χαρακτηρίζεται από την ιδιαίτερη λαγνεία της για τα ανθρώπινα περιττώματα, τα οποία αναζητά επιμελώς εντός των διατροφικών αναγκων της. Το γεγονός αυτό καθιστά την Μ.Α.ΣΚ. εξέχοντως ενοχλητική κατά την διάρκεια ημιυπαίθριας αφοδεύσεως. Θεωρείται ως ένας από τους 3 πιο τοξικούς φορείς ιονίζοντων μικροβίων που προέρχονται από τα αυγά της, τα οποία αρέσκεται να εναποθέτει εντός της στοματικής κοιλότητας απρόσεκτων κοιμωμένων θηλαστικών και κυρίως ανθρώπων.

Σκατομυγα 2

ΜΕ.ΣΚ.ΛΙ

[επεξεργασία] Μεγάλη σκατόμυγα λιβαδιού

Επιστημονικές μελέτες έδειξαν ότι αναπτύχθηκε υπέρμετρα λόγω της τοξικής και μεταλλακτικής φύσεως των βιομηχανικών αποβλήτων και του φαινομένου του θερμοκηπίου. Καταναλώνει τεράστιες ποσότητες ζωικών περιττωμάτων λόγω του υψηλού μεταβολισμού της. Πρόσφατα έρευνες έδειξαν κανιβαλιστική συμπεριφορά μεταξύ του είδους αυτού.

Σκατομυγα 4

Α.Υ.ΣΚ.

[επεξεργασία] Αποδημητική υπερατλαντική σκατόμυγα

Η ύπαρξή της ανακαλύφθηκε στα τέλη του 19ου αι. μετά από γενοκτονία αποδημητικών πουλιών, σε ταξίδι άνωθεν του Ατλαντικού Ωκεανού. Ακολουθεί τον τρόπο διαβίωσης των υπόλοιπων αποδημητικών πουλιών, με ιδιαίτερα επιθετική συμπεριφορά απέναντι σε αεροκίνητα και θαλάσσια μέσα μεταφοράς.