Ρέστα

Τα ρέστα είναι το υπόλοιπο των χρημάτων που δίνεται στον αγοραστή μετά από τη συναλλαγή με κάποιον ο οποίος πουλάει κάτι στον αγοραστή.

Τα ρέστα μπορεί να ποικίλουν, ανάλογα με την ποσότητα χρημάτων που παρέχει ο αγοραστής στον πωλητή και την τιμή του προϊόντος. Μερικά προϊόντα έχουν την κακή συνήθεια να κοστίζουν ένα λεπτό του ευρώ λιγότερο από αυτό που κοστίζουν.

Για παράδειγμα, ένα πακέτο τσίχλες θα μπορούσε να κοστίζει €5, αλλά συνήθως κοστίζει €4,99. Η τακτική αυτή έχει ως αποτέλεσμα το οπτικό ξεγέλασμα (οφθαλμαπάτη) του αγοραστή, ο οποίος αρχικά πιστεύει πως το πακέτο κοστίζει πέντε ευρώ, αλλά και το φουλάρισμα της τσέπης του με νομίσματα του ενός λεπτού. Επιπλέον, βλάπτει την ταμειακή μηχανή του πωλητή, η οποία γίνεται μεν κατά πέντε ευρώ πλουσιότερη αλλά φτωχότερη δε κατά ένα λεπτό. Μικρό το κακό, δεν λέω, αλλά, όπως λέει ο σοφός Ελληνικός λαός, φασούλι το φασούλι, αδειάζει το σακούλι...

Πολλές φορές το γκομενάκι κατά την διάρκεια της μιας νύχτας αρπαχτής δίνει ρέστα. Γιατί όμως δεν δίνουν όλα τα γκομενάκια ρέστα? Λογικά αυτά που δίνουν πρέπει να έχουν μαλώσει με τον μπαμπά τους τον περιπτερά και για του την δείξουν, παίρνουν τα ρέστα που δεν δίνει από τις τσίχλες και τα μοιράζουν ορισμένες νύχτες.