Ράπερ

Κάθε ράπερ που σέβεται τον εαυτό του, πρέπει πάνω απ'όλα και πρώτα απ'όλα να το κρατάει ζωντανό. Όταν λέμε "το κρατάω ζωντανό", το "το" αναφέρεται στη "φάση"[1]. Το παν λοιπόν είναι να κρατάς "τη φάση"[2] ζωντανή (για λεπτομέρειες πώς θα κρατήσεις τη φάση ζωντανή και γιατί πρέπει να την κρατήσεις ζωντανή, διάβασε παρακάτω). Η αλήθεια είναι ότι η φάση είναι βαριά άρρωστη και σα να μην της έλειπε αυτό, έχει και άλλα προβλήματα: όλοι θέλουν να τη φάνε και όλοι (κυρίως οι ξεπουλημένοι) τη μισούν και κάνουν τα πάντα για να τη βγάλουν από τη μέση. Σκοπός του ράπερ είναι να μην αφήσει να πειράξει κανείς τη φάση και ταυτόχρονα να τη βοηθήσει να ορθοποδήσει και πάλι.

[επεξεργασία] Aναφορές στη μουσική:

  • Ξένοι ράπερς:
  1. Dr Dre: " It's still dre day nigga, A-K nigga (..) still got love for the streets ( σημαίνει: το κρατάω ζωντανό)
  • Έλληνες ράπερς:
  1. Τerror Χ Crew: "Ξεπουλιούνται, απασχολούνται, με τέκνο και ποπ, μα εγώ κρατάω ακόμα το αυθεντικό χιπ χοπ", "Κάποιοι κρατάνε το χιπ χοπ ζωντανό, άλλοι το κρατάνε απ'το λαιμό"
  2. Ζωντανοί Νεκροί: "Και συ, τυπά με το παπί, το φλάι (σσ. το μπουφάν) και την αρβύλα, να το κρατάς αληθινό" (σσ. το «κρατάω αληθινό» σημαίνει πρακτικά το ίδιο με το να πεις «το κρατάω ζωντανό», σημαίνει ότι δεν ξεπουλήθηκες και το κρατάς ζωντανό και ωμό και απέρριτο στους δρόμους και στα στενά). "Το κρατάω ζωντανό, μου το φέρανε νεκρό (σσ. εννοεί τη φάση, όπως είπαμε το το είναι η φάση, που είναι ΤΟ ΠΑΝ στον κόσμο και πρέπει πάση θυσία και με κάθε τίμημα να ΚΡΑΤΗΘΕΙ ΖΩΝΤΑΝΗ), αίμα σάρκα και νερό"
  3. Goin' through: "Τσιγάρο και ποτό, σβήνω το θυμό, μες στον πανικό το κρατάμε ζωντανό" (σσ. όλοι οι underground το κρατάνε ζωντανό και φυσικά πρέπει να το τονίζουν σε κάθε τραγούδι γι'αυτό και δεν χρειάζεται να γίνουν αναφορες. Όλα τα τραγούδια underground πρέπει να λένε ότι το κρατάνε ζωντανό όσοι έχουν σχέση με το τραγούδι ή με αυτούς που έχουν σχέση με το τραγούδι, πχ. είθισται η παρέα ολόκληρη να το κρατάει ζωντανό και συχνά αναφέρεται σ'αυτήν ο καλλιτέχνης με τον χαιρετισμό του ράπερ (σσ. το Υο, διάβασε παρακάτω για τη γλώσσα των ράπερς), πχ. "ένα Υο στο φίλο μου το Μπάμπη και το ΘαΝάΣη που το κρατάνε ζωντανό").
  • Έλληνες με ξένο στίχο:
  1. Χαρμάνης (ΖΝ): "Κeepin it real ma men, I owe it to my brain, and Taki Tsan" (επίσης διάσημος ράπερ από το γκέτο της Νέας Ιωνίας).

[επεξεργασία] Πώς μιλάμε

Ένα σημαντικό στοιχείο του ράπερ είναι η γλώσσα.
Ποτέ μα ποτέ και εννοούμε ποτέ δεν πρέπει να μιλάς σαν τους άλλους ανθρώπους, γιατί αυτοί κοιμούνται και είναι μέρος του συστήματος, δούλοι των αφεντικών, βολεμένοι, πρόβατα. Εσύ φυσικά ξεχωρίζεις και είσαι διαφορετικός και ξεχωριστός και πάνω απ'όλα το κρατάς ζωντανό.
Για να διατηρηθεί λοιπόν η φάση, είναι απαραίτητο η γλώσσα του ράπερ να μείνει αναλλοίωτη ει δυνατόν. Ένα μικρό δείγμα της γλώσσας του ράπερ:

Καλημέρα, καληνύχτα, γεια, χρόνια πολλά, καλά χριστούγεννα, αντίο, κάθε είδος χαιρετισμού γίνεται με τη λέξη "ΥΟ", πολλές φορές μακρόσυρτα "Υοοοοοοοοοοο' ή επαναλαμβανόμενα "Υο Υο Υο Υο", συχνά ενώ κουνάμε το χέρι πάνω κάτω. Ιδιαίτερα όταν ακούγεται ραπ μουσική, αυτός ο χαιρετισμός επιβάλλεται. Επίσης συνηθίζεται να ακολουθεί το όνομα αυτού που χαιρετάμε (αν δεν το ξέρουμε/θυμόμαστε, μπορούμε να τον πούμε "manigga" ή "mamen", που είναι σημάδι οικειότητας προς κάποιον που κρατάει τη φάση και κάτι σαν σινιάλο, παρασύνθημα θα έλεγα για να την κρατήσετε μαζί) , φυσικά πάντα του ονόματός του προηγείται η λέξη MC ή DJ αν είναι στη φάση.
(σσ. FACT: ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΜC H DJ ΔΕΝ ΤΟ ΚΡΑΤΑΣ ΖΩΝΤΑΝΟ)
(σσ.2 όσο μπορείτε να ΑΠΟΦΕΥΓΕΤΕ να μιλάτε σε κάποιον που δεν είναι στη φάση και να συναστρέφεστε μαζί του. Αν όμως η περίσταση το επιβάλλει να μιλήσετε μαζί του, πρέπει πάσα θυσία να βεβαιωθείτε ότι κατάλαβε πως είστε ράπερ. Γι'αυτό χρησιμοποιήστε το ΥΟ, ΠΑΝΤΑ, σε όποιον και αν μιλάτε)
Επίσης, το ΥΟ μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε οποιαδήποτε περίσταση, αρκεί να παίρνει κανείς το ανάλογο ύφος: μετά το σεξ, όταν είσαι θυμωμένος, όταν θες να παραγγείλεις, όταν απευθύνεις το λόγο σε κάποιον, όταν είσαι χαρούμενος κλπ. Δεν υπάρχουν όρια και αυτό είναι το καλό!! Μπορείς να πεις όσα Υο θες, για την ακρίβεια, όσο πιο πολλά Υο λες τόσο πιο πολύ το κρατάς ζωντανό.

[επεξεργασία] Η ένδυση του ράπερ

Για να το κρατάς αληθινό, είναι ζωτικής σημασίας να ντύνεσαι σα ράπερ (και φυσικά να ξεχωρίζεις από τα πρόβατα και τους Τρέντυ). Το πιο σημαντικό απ'όλα είναι η παντελόνα. ΠΟΤΕ μη βγαίνεις από το σπίτι χωρίς την παντελόνα σου. Η παντελόνα είναι ένα φαρδύ παντελόνι το οποίο είναι απαραίτητο για τους εξής λόγους:

  1. Για να έχει μεγάλες τσέπες και να χωράει το μικρόφωνο που κουβαλάς ΠΑΝΤΑ μαζί σου.
  2. Για να έχει μεγάλες τσέπες και να χωράει τα σπρέι που κουβαλάς πάντα μαζί σου για να κάνεις γκράφιτι και να το κρατήσεις ζωντανό.
  3. Γιατί πρέπει να χωράει τα τεράστια @@@ σου (σσ. ΔΕ ΝΟΕΙΤΑΙ ΡΑΠΕΡ που να μην έχει ΤΕΡΑΣΤΙΑ @@Α. Προσοχή! Αλλιώς δεν το κρατάς ζωντανό!!! ) και φυσικά:
  4. Για να χωράει το όπλο (ή τα όπλα) σου, τα ναρκωτικά, και τα προφυλακτικά σου.

Επίσης σημαντικό είναι να φοράς τρύπιες μπλούζες με αίματα, μπογιές από τα γκράφιτι. Έτσι ντύνεται ο σωστός ράπερ που σέβεται τον εαυτό του. Υπάρχουν και τα καταξιωμένα ρούχα των ράπερ, όπως τα fubu ή τα wu wear, αλλά είναι ακόμα αμφιλεγόμενη η χρήση τους ως προς το αν είναι ξεπουλημένα ή θα το κρατάς ζωντανό αν τα φοράς, οπότε δεν προτείνονται μέχρι να αποφανθεί η συνέλευση των ράπερς. Έχτρα αξεσουάρ είναι μπαντάνα, σκουφάκι ή καπέλο και κουκούλα ΜΟΝΟ όταν ΔΕ βρέχει.
Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό και υποχρεωτικό είναι να φοράς πολλά χρυσαφικά και φυσικά ένα τεράστιο κρεμαστό στο λαιμό που συμβολίζει τη συμμορία σου, το οποίο δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να βγάλεις.

[επεξεργασία] Η συμπεριφορά του ράπερ

Σα ράπερ πρέπει να είσαι αναρχικός, αντιδραστικός, κόντρα στο σύστημα και πνεύμα αντιλογίας και να τη λες σε οποιονδήποτε σε προκαλεί ή απλά σου τη σπάει. Με οποιονδήποτε έχεις πρόβλημα, να το λύνεις με ραπ (κατά προτίμηση φρίσταϊλ, αλλά και έτοιμες ρίμες ή ρίμες τρίτων αρκεί να το κρατάνε ζωντανό). Σε οποιονδήποτε σου την πει, να απαντάς με κοφτερές ρίμες ενώ κουνάς το χέρι σου πάνω κάτω και να λες αρκετά Υο για να πάρεις ρισπέκτ. Αν λ.χ. σου πει κάτι η καθηγήτρια σου στο σχολείο, στο διάλλειμα άρχισε να της χώνεις ραπ μέσα στα μούτρα της στο προάυλιο, φυσικά μπροστά σε όλους (για να πάρεις ρισπέκτ). Το ίδιο κάνε σε οποιαδήποτε άλλη παρόμοια φάση (με τους γονείς σου, στην αστυνομία, στο γείτονα που σου λεει να χαμηλώσεις τη μουσική -ραπ εννοείται). Επίσης μην ξεχνάς να..

  1. μιλάς συνέχεια για τη φάση,
  2. βρίζεις τους μπάτσους και το σύστημα,
  3. βρίζεις όποιον δεν είναι στη φάση.

Όποιος αντισταθεί, άρχισε τον στις μάπες σαν σωστός και πολιτισμένος ράπερ. Ο ράπερ ΠΡΕΠΕΙ είναι αλάνι. Μην ανέχεσαι να σε κοιτάει κανείς στα μάτια πάνω από 2 δευτερόλεπτα, όποιος τολμήσει και σε κοιτάξει πάνω από το χρόνο που πρέπει, πάρε επιθετικό ύφος και πήγαινε κοντά του και πες "Τι κοιτάς ρε; Τρέχει τιποτα;"

[επεξεργασία] Επιπλέον συνήθειες

  • Το μπάσκετ είναι το καλύτερο άθλημα στον κόσμο και σα ράπερ, οφείλεις να το σέβεσαι και είναι το μόνο σπορ που πρέπει να ασχολείσαι. Συχνά πρέπει να φοράς μπλούζες του ΝΒΑ ει δυνατόν, να έχεις μαζί σου μια μπάλα του μπάσκετ όλες τις ωρες. Όταν ασχολείσαι με το μπάσκετ, κρατάς τη φάση ζωντανή.
  • Σα ράπερ πρέπει να το ζεις στο δρόμο, το σπίτι σου είναι ο δρόμος, οι πλατείες, τα πάρκα και τα στενά. Ποτέ μην πηγαίνεις σε καφετερίες, μπαρ, ή μέρη που παίζουν άλλη μουσική εκτός της ραπ. Αν μπορείς καλό είναι να κοιμάσαι στο δρόμο, ειδικά το χειμώνα.
  • Κάνε μόνο ότι κάνει κάποιος ράπερ.
  • Η πιο ωραία γυναίκα του κόσμου είναι ράπερ. Μπορείς να έχεις γυναίκες στην παρέα σου μόνο αν τις βρίζεις και τις λες bitchez (ενικός μπιτς).
  • Ένας ράπερ πρέπει να είναι αγράμματος για να το κρατάει ζωντανό, αν ανακάλυψες ότι είσαι ράπερ τότε παράτα αμέσως το σχολείο ή τις σπουδές σου.
  • Οι εχθροί σου είναι γκέι.
  • Ο αγαπημένος σου καιρός είναι αυτός που αποπνέει κακία (πχ συννεφιά)
  • Φταίει το σύστημα
  • και οι μπάτσοι

[επεξεργασία] Το ρισπέκτ:

Ρισπέκτ θα δίνεις μόνο σε όποιον είναι στη φάση. Μοναδική εξαίρεση : μπορεί να δώσεις ρισπέκτ σε κάποιον που έχει πεθάνει και λείπει από τη φάση. Ρισπέκτ θα δίνεις σε οποιονδήποτε είναι underground (και ειδικά σε όποιον ανεβάζει ραπ κομμάτια στο ίντερνετ), ακόμα και αν είναι χάλια και δεν ακούγεται το κομμάτι, δεν έχει σημασία γιατί αυτός το κρατάει ζωντανό, εσύ πρέπει να του πεις "ΥΟ μπρο, ρισπέκτ, μάμας, τα σπας, Υο μαν ρισπέκτ το κρατάς ζωντανό κλπ"
Ένα καλό της φάσης είναι ότι μπορείς να πεις όσα ρισπέκτ θες, όπως και με τα Υο! Εξ'αλλου, έτσι υπάρχει μεγαλύτερη συναλλαγή ρισπέκτ και ανεβαίνει η φάση. Τα ρισπέκτ πρέπει να αλλάζουν χέρια για να έχει κίνηση η αγορά, και δεν κοστίζουν τίποτα! Ρισπέκτ αξίζουν όσοι το ζούνε και το κρατάνε ζωντανό γενικοτερα, όποιοι έχουν διαπράξει κάποιο αδίκημα όπως: ληστεία, φόνος, ή πουλάν ναρκωτικά. Το ρισπέκτ μεγαλώνει αν αυτόν τον έπιασε η αστυνομία και γίνεται συν άπειρο αν αυτός μπήκε φυλακή. Μην ξεχνάς ότι πρόκειται για μονάδα μέτρησης του πόσο το κρατάς ζωντανό και γενικά όσο πιο πολλά ρισπέκτ δίνεις και παίρνεις τόσο πιο ζωντανή κρατάς τη φάση.
Και όπως αναλύσαμε, δεν υπάρχει τίποτα πιο σημαντικό από το να κρατάς τη φάση ζωντανή.
Ρισπέκτ λοιπόν!

[επεξεργασία] Εκπροσωπώ

Είναι εξίσου σημαντικό να καταλάβεις το εξής: είναι σημαντικό να εκπροσωπείς (ρεπρεζέντ). Το τι θα εκπροσωπείς δεν έχει και τόση σημασία, όμως πρέπει να εκπροσωπείς κάτι. Μπορεί αυτό να είναι κάποιο σχήμα, ή κάποια περιοχή, χώρα, πολίτευμα, θρήσκευμα, πλανήτης, ηλιακό σύστημα, τα πάντα και όταν το εκπροσωπείς πρέπει να το δηλώνεις με την παρακάτω φράση, φωναχτά και συχνά με άγριο και επιβλητικό ύφος:
Η ΦΑΣΗ ΕΙΝΑΙ "τάδε", ΜΠΙΝΕ(ΔΕΣ)
ή/και επίσης: Ο (ΟΙ) "τάδε" ΕΛΕΓΧΕΙ (ΕΛΕΓΧΟΥΝ) ΤΗ ΦΑΣΗ (ή την τάση) αν δεν έχεις αποφασίσει ακριβώς τι θες να εκπροσωπείς, για σύντομο διάστημα (λιγότερο των 3 μηνων), μπορείς να χρησιμοποιείς τη φράση:
Η ΦΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΡΑΠ (ΣΚΑΤΟ)ΜΠΙΝΕΔΕΣ!

[επεξεργασία] Αναφορές

  1. ["You should always keep it real"] κεφάλαιο 1ο, σελίδα 15, από το βιβλίο "Ηow Τo Κeep Ιt Real" 2nd edition
  2. ["(those who dont keep it real) they do not deserve to be called rappers"] σελίδα 15, κεφάλαιο 2o