Πολυπολυπολιτισμικότητα

[επεξεργασία] Το φαινόμενο πολυπολιτισμικότητα

Η πολυπολιτισμικότητα είναι μία λέξη σιδηρόδρομος που περιγράφει ένα φαινόμενο της μαγειρικής κατά το οποίο μέσα σε ένα καζάνι αναμειγνύονται διάφοροι πολιτισμοί, το μείγμα ανακατεύεται καλά, και μετά από λίγο τα επιμέρους τμήματα χωρίζονται ξανά. Ο διαχωρισμός γίνεται με την αποδοτικότητα που το λάδι χωρίζει από το νερό.

[επεξεργασία] Δημιουργία

Όταν ένα νέο είδος πολιτισμού εισάγεται στο μείγμα, η διαδικασία ονομάζεται μετανάστευση. Αμέσως μετά την μετανάστευση αρχίζει η διαδικασία ανάμειξης καθώς η πρώτη γενιά του νέου πολιτισμού απαρνείται την αρχική του σύσταση μετά βδελυγμίας και προσπαθεί να απολαύσει την καινούρια ζωή. Σαφώς το καζάνι μετά μπαίνει στη βράση και καθώς ο νέος πολιτισμός είναι πάντα βαρύτερος από τον ντόπιο, βυθίζεται στον πάτο του καζανιού και τρώει όλη τη θερμότητα παρά την ανάμειξη.

Αρκετά σύντομα, και ακόμα προτού δημιουργηθεί η δεύτερη γενιά του νέου πολιτισμού, τα συστατικά του ντόπιου πολιτισμού, που μπήκε πρώτος στο καζάνι, αρχίζουν να σχηματίζουν κυστίδια τα οποία περικυκλώνουν τον καινούριο πολιτισμό και τον απομονώνουν από το υπόλοιπο μείγμα.

Όταν δημιουργηθεί η δεύτερη γενιά του νέου πολιτισμού, αυτός έχει θερμανθεί αρκετά και έχει αποκτήσει ιδιαίτερη κινητικότητα ενώ το 2ης γενιάς μείγμα, καθώς μεγαλωμένο σε απομονωμένο κυστίδιο κολλάει στην 1ης γενιάς σύσταση και αρνείται να αλλάξει με κάθε τρόπο. Καθώς τα κυστίδια μεγαλώνουν και γίνονται πιό γρήγορα, αρχίζουν να συγκρούονται μεταξύ τους και να δημιουργούν μεγαλύτερα κυστίδια. Μετά από αρκετή ώρα και ενώ αρχίζει να δημιουργείται η 3η γενιά, το μείγμα έχει πλέον σχεδόν πλήρως διαχωριστεί.

Καθώς πλέον ο νέος πολιτισμός έχει διαχωριστεί τόσο πολύ και έχει μεγαλώσει λόγω περισσότερης μετανάστευσης -τα νέα 1ης γενιάς συστατικά κολλάν με τα προϋπάρχοντα κυστίδια-, οι φυσικές του ιδιότητες αρχίζουν να γίνονται αντιληπτές χωριστά από αυτές του ντόπιου πολιτισμού. Επίσης, καθώς ο ντόπιος πολιτισμός εξακολουθεί να κάθεται πάνω στον καινούριο, και -στο 99% των περιπτώσεων- ο νέος πολιτισμός έχει αποκτήσει ιδιότητες αρνητικής αλληλεπίδρασης με τον ντόπιο πολιτισμό, ο ντόπιος πολιτισμός αρχίζει να χοροπηδά πάνω στον καινούριο χωρίς όμως να μπορεί να απομακρυνθεί από αυτόν λόγω βαρύτητας.

Το φαινόμενο πιθανώς συνεχίζει να εξελίσσεται μέσα σε ατσάλινο καζάνι, αλλά καθώς όλα τα πειράματα μέχρι τώρα έγιναν ή σε ατσάλινα καζάνια που κατέρρευσαν υπό το ίδιο τους το βάρος αφήνοντας έναν υπεραντιδραστικό, εκρηκτικό και χαοτικό χυλό ή σε γυάλινα καζάνια που αρχίζουν να υποφέρουν από ρωγμές, κανείς δεν ξέρει την μετέπειτα εξέλιξη του φαινομένου.

[επεξεργασία] Πολυπολιτισμικότητα σε ατσάλινα καζάνια και εξαιρέσεις

Σε ατσάλινο καζάνι, η διαδικασία συνήθως ακολουθεί την ίδια πορεία, αλλά λόγω της βαλβίδας συμπίεσης, τα επιμέρους συστατικά κάθονται μαζί χωρίς να τολμήσουν να αντιδράσουν αν και εξακολουθούν να απωθούνται με μανία. Όταν η βαλβίδα συμπίεσης χαλαρώσει, το μείγμα αντιδρά εξαιρετικά βίαια και συχνά οδηγεί στη διάλυση του καζανιού και το σχηματισμό το εκρηκτικού πολτού όπως περιγράφεται στο παραπάνω κεφάλαιο.

Εξαιρέσεις αποτελούν τα μείγματα όπου εισάγονται ελαφριά μόρια που φτάνουν στην κορυφή του μείγματος και αναμειγνύονται με τον ντόπιο πολιτισμό καλά -και λόγω μικρού αριθμού, και λόγω μεγάλης χρησιμότητας στο να κάνουν το συνολικό ντόπιο μείγμα ελαφρύτερο και άρα πιο παραγωγικό, και λόγω του ότι αυτά τα μόρια είναι συνήθως πολύ ανεκτικά και δέχονται να συνδεθούν με άλλα έυκολα-. Επίσης η εισαγωγή διπόλων όπου το ένα είναι ντόπιο και το άλλο νέο έχει παρόμοια αποτελέσματα λόγω αυξημένης αντιδραστικότητας του ντόπιου με τα άλλα, που κάνει το νέο ευκολότερα αποδεκτό στο μείγμα.

Μερικές φορές ο ντόπιος πολιτισμός προσπαθεί να ενσωματώσει τον καινούριο μέσω έντονων κινήσεων -όπως η απαγόρευση της εξωτερίκευσης ορισμένων ιδιοτήτων του νέου πολιτισμού-. Αυτό συχνά οδηγεί σε φυγοκέντρηση και φέρει αντίθετα αποτελέσματα.