Πολιτικός Μηχανικός

“Αν δεις κάτι να κουνιέται στο κτίριο, παράτα τα όλα και τρέχα να σωθείς!”

- Πολιτικός Μηχανικός για τη διεκπεραίωση αντισεισμικών εργασιών σε κτίριο τράπεζας σε πόλη της Βορείου Ελλάδος

[επεξεργασία] Η προέλευση

Ο Πολιτικός Μηχανικός είναι ειδικότητα της επιστήμης των Μηχανικών που δημιουργήθηκε για να χωρέσει όσους δεν πέρασαν στους Πολεοδόμους Μηχανικούς ή όσους πίστευαν πως ισχύει η ισότητα Πρεκι=Χτηζω. Ετυμολογείται από την λέξη Πολιτική που γενικά δεν είναι καλή ρίζα, εκτός εάν χρησιμοποιείται στον όρο Πολίτικη Κουζίνα η οποία τα σπάει. Οι Πολιτικοί Μηχανικοί προέρχονται απο το γένος Pimpus Mechanicius. Έχοντας τα 2 καταστρεπτικά χαρακτηριστικά Πολιτική και Pimp, γενικά φυτρώνουν εκεί που δεν τους σπέρνουν και προσπαθούν να αποδείξουν ότι έχουν και δίκιο.

Di6.png

πολιτικομηχανικό εξάρτημα

[επεξεργασία] Επισκόπηση

Με το όνειρο οτι θα τα κονομήσουν με τις αντιπαροχές του Φρυδάρχη Καραμανλή, οι περισσότεροι νεοι έδιναν εξετάσεις για να μπουν στο πολυτεχνείο και ετσι οι περισσότεροι νεοέλληνες πτυχιούχοι της χωρας είναι πολιτικοί μηχανικοί! Οι πρώτοι Πολιτικοί μηχανικοί ήταν οι Μαστροτάκηδες της γειτονιάς ή του χωριού με κορυφαίους ανάμεσά τους τον Μπάρμπα Τακη τον πεταλωτή και τον φτωχό πλην τίμιο οικοδόμο.

[επεξεργασία] Τα πλεονεκτήματα

Στα εργατικά τους "δικαιώματα" έρχονται σε αντιπαράθεση γενικά με ολους τους Μηχανικούς, Γεωλόγους, Δασολόγους, Δασοπόνους, αλλά και με τον Θεό. Για να το πετύχουν αυτό διδάσκονται μαθήματα από όλους τους κλάδους, ώστε να καταρτιστούν και να είναι σε θέση να βγουν με ισχυρά εφόδια στην αγορά εργασίας. Διάφορα ψαρωτικά μαθήματα όπως "Σχεδιασμός Αεροδρομιών σε Αξονική Καταπόνηση ","Ανώτερη Γεωτεχνική Μηχανική και Μιγαδικές Ταλαντώσεις", "Πολεανομία", "Δομική Ρευστο-υδραυλική", "Χωροαταξία και Κβαντική Τσιμεντοποίηση σε τρεις διαστάσεις", "Προεντεταμένο Σκυρόδεμα και Συμπληρώσεις Οπλισμένου Σκυροδέματος" (πςςςςς) και "Ειδικά Θέματα Λιμενικών Έργων" (κατεύθυνση ψαράδων). Το χειρότερο πράγμα είναι ότι προσπαθούν να μας πείσουν ότι ο καθένας που παίρνει ενα πτυχίο ξέρει να τα εφαρμόζει όλα αυτά.

[επεξεργασία] Το μέλλον

Παρόλα αυτά, το 95% των πτυχιούχων το ρίχνει στον τζόγο σε ένα παιχνίδι που ονομάζεται Αντιπαροχή. Σε αυτό το παιχνίδι σκοπός είναι σε πρώτο στάδιο να πάρεις το οικόπεδο ενός φουκαρά, να χτίσεις μια πολυκατοικία όπως-όπως, η οποία όμως θα χαρακτηρίζεται Πολυτελής Οικοδομή. Στο δεύτερο στάδιο θα πρέπει ο Πολ/Μηχ να δείξει την εξυπνάδα του και να καταπατήσει όσο δυνατόν περισσότερους Πολεοδομικούς Κανονισμούς. Για κάθε έναν που καταπατάει παίρνει μια bonus-αύξηση στην τελική τιμή της οικοδομής. Το τρίτο και πιο δύσκολο στάδιο είναι να καταφέρει να πουλήσει τα διαμερίσματα που του έμειναν ΠΡΙΝ πέσει καμιά καταγγελία στο Πολεοδομικό για το κλείσιμο ημι - υπαίθριου χώρου, μετατροπή πυλωτής σε ψιλικατζίδικο κ.λ.π, και να την κάνει με ελαφρά.

Το υπόλοιπο 5% των πτυχιούχων ασχολείται επαγγελματικά με εντελώς άσχετα αντικείμενα - από πληροφορική μέχρι οδηγοί ταξί. Σε κάθε περίπτωση, διατείνονται οτι η πολύπλευρη και ολοκληρωμένη κατάρτιση τους τους καθιστά ικανότερους επαγγελματίες απο τους κατέχοντες τον αντίστοιχο τίτλο.

[επεξεργασία] Αντιπαραθέσεις & κοινά χαρακτηριστικά

'Εντάσεις και ένθερμα επεισόδια κάνουν την εμφάνιση τους κάθε Σεπτέμβρη ανάμεσα στα νέα μέλη των δύο κύριων συνιστωσών των Πολιτικών Μηχανικών (Πατρών-Ε.Μ.Π).Οι πρώτοι είναι και αυτοί που συντηρούν την συγκεκριμένη αντιπαράθεση καθώς παρουσιάζουν συχνά πυκνά διάφορες στατιστικές μελέτες και διεθνείς αξιολογήσεις που εμφανίζουν τους Πολιτικούς Μηχανικούς των Πατρών ως το καλύτερο τμήμα της χώρας.'Άλλες φόρες ακόμη πιο τολμηρά κατηγορούν εκείνους του Ε.Μ.Π ότι όλα τα οφείλουν στα υπόλοιπα αδέρφια τους που τους καθιστούν Πολύτεκνους.Τέτοιοι ισχυρισμοί αντικρούονται συνήθως από την πρόσφατη νίκη των Πανελλαδικών και επιστρέφονται πίσω ως απαράδεκτοι.Εκεχειρία προβλέπεται μόνο τις ημέρες του Καρναβαλιού ή για την μάχη απέναντι στον κοινό εχθρό,τους Αρχιτέκτονες.'Η μεγαλύτερή έχθρα των πολιτικών Μηχανικών είναι με τους Αρχιτέκτονες επειδή και οι δύο νομίζουν ότι μπορούν να σχεδιάσουν σπίτια. Στην πραγματικότητα, οι πολιτικοί μηχανικοί δεν σχεδιάζουν σπίτια, αλλά χωροδικτυώματα - το τελικό αποτέλεσμα είναι ενα πελώριο κλουβί κατατετμημένο σε πολλά μικρότερα. Η φρίκη είναι ότι εκεί μέσα αναγκάζονται να ζήσουν άνθρωποι. Εν πλήρη αντιθέσει, οι Αρχιτέκτονες δεν σχεδιάζουν σπίτια αλλα "διερευνούν τα όρια της τέχνης της λειτουργικής αποδόμησης του αισθητικά συντεταγμένου χώρου". Η φρίκη είναι ότι και εκεί, επίσης, αναγκάζονται να ζήσουν άνθρωποι.

Το κοινό χαρακτηριστικό Αρχιτεκτόνων και Πολιτικών Μηχανικών είναι ότι και οι δύο σπαταλάνε χώρο, όμως οι Πολ/Μηχ το κάνουν πολύ πιο ωμά και ακαλαίσθητα.

[επεξεργασία] Αναβαθμίσεις

Οι Πολιτικοί Μηχανικοί αυτή τη στιγμή διαθέτουν το μεγαλύτερο ποσοστό εκπροσώπησης στη Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ. Ως αποτέλεσμα μπορούν ανενόχλητοι να καταπατούν τις αρμοδιότητες ΟΛΩΝ των άλλων μηχανικών, επαληθεύοντας πλήρως το προσωνύμιο "Φαταούλες" του κατασκευαστικού κλάδου.