Πατάτα

Πατάτα είναι φυτό που ανήκει στην οικογένεια των Παλαιολόγων , γνωστή και σαν Στρύχνον το κονδυλόρριζον, , σαν γεώμηλο, καθώς και σαν Φρανσίσκο. Καλλιεργείται για τους εδώδιμους κονδύλους του, που ονομάζονται επιστημονικά «πατάτες» .

[επεξεργασία] Ιστορία

6069b

Ανάγλυφη τοιχογραφία. Κάτω φαίνεται το πιάτο με τις τηγανητές πατάτες με κέτσαπ.

Πατάτες έτρωγαν αρχικά μόνο οι κάτοικοι της Αμερικής, οι Ίνκας , οι Αζτέκοι και οι Μάγιας. Υπάρχουν τοιχογραφίες που δείχνουν τους Μάγια να τρώνε πατάτες. Ήταν εθισμένοι σε αυτό το τρόφιμο, σε τέτοιο βαθμό που σημείωναν τις μέρες που έτρωγαν πατάτες σε ένα ημερολόγιο, το ημερολόγιο των Μάγια. Από την τεράστια ποσότητα που παρήγαγαν μερικές φορές γέμιζαν μεγάλα κοντέινερ με πατάτα και τα πετούσαν στη θάλασσα.

Ένα τέτοιο κοντέινερ βρήκε και ο Χριστόφορος Κολόμβος ψαρεύοντας στα ανοιχτά της Ισπανίας . Αμέσως το μετέφερε στο παλάτι και ε'ιπε : "Κοιτάξτε αυτό το τρόφιμο. Σίγουρα είναι από την Αμερική. Πάω να την ανακαλύψω".Ο πρώτος που συμφώνησε ήταν ο Πατάπιος . Αργότερα η πατάτα πέρασε στην Ευρώπη φορτωμένη στα πλοία , και οι Αζτέκοι ,οι Μάγιας και οι Ίνκας αυτοκτόνησαν ομαδικά από το κακό τους.

[επεξεργασία] Η μεγάλη κρίση

Το ημερολόγιο των Μάγιας τελειώνει τον Δεκέμβρη του 2012, όπου προβλέπεται έλλειψη πατάτας. Παράλληλα οι τεράστιες ποσότητες κέτσαπ που θα περισσέψουν θα διοχετευτούν στη θάλασσα για να τις ξεφορτωθούμε.

Έτσι έκαναν και οι Αρειανοί και από τότε λέμε τον Άρη «κόκκινο πλανητη» .

[επεξεργασία] Πατάτα & Ελλάδα

258planet2-med

Ο πλανήτης Άρης την εποχή της Μεγάλης Πατατοπαραγωγής.

Mars

Ο πλανήτης Άρης την εποχή της Μεγάλης Πατατοέλλειψης.

Η πατάτα ήρθε στην Ελλάδα από τον Καποδίστρια. Όμως οι Έλληνες δεν ήθελαν την πατάτα γιατί ήταν πολύ άνοστη και βρωμούσε σαν Βριλ, όπως έλεγαν (Στα επόμενα χρόνια έμαθαν ότι οι πατάτες τρώγονται αφού πλυθούν).

Ο Καποδίστριας όμως και οι σύμβουλοι του έκαναν το εξής κολπάκι. Κλείδωσαν σε μια αποθήκη τόνους πατάτες και έβαλαν απ' έξω την ταμπέλα «ελάτε να πάρετε».

Οι Έλληνες όμως δεν ανταποκρίθηκαν. Τότε άλλαξαν την ταμπέλα σε «απαγορεύεται η είσοδος». Η αποθήκη άδειασε σε 18 δευτερόλεπτα από την τοποθέτηση της ταμπέλας .

Οι πατατιστές {Τhe Potatotists]

Κανείς δεν γνωρίζει πότε και που ακριβώς ιδρύθηκε αυτή η οργάνωση. Λέγεται πως ο σκοπός της οργάνωσης είναι να σπείρει τις πατάτες σε όλο τον κόσμο και να σηματοδοτήσουν τον ερχομό του Kthulu. Τα μέλη της κάνουν αισθητή την παρουσία τους λέγοντας την κωδική λέξη πατάτα δημοσίως. Μόνο αυτοί ξέρουν το πραγματικό νόημα της λέξης. Ο Καποδίστριας έφερε αυτό το κίνημα στο ελλαδιστάν το 1830. Κάθε χρόνο η οργάνωση τιμεί την μνήμη του και θρυνεί τον μάταιο θάνατο του από τους εχθρούς της οργάνωσης.

[επεξεργασία] Πατατάκια

Παγκαλοςπατατακι

Θεόδωρος Πάγκαλος, γνωστός λάτρης πατατακίων.

Με την πάροδο του χρόνου η σκέτη πατάτα είχε γίνει βαρετή και ο ερχομός της εποχής των συντηρητικών που χρησιμοποιούνται στα αγνά προϊόντα, θα απομάκρυνε ακόμα πιο πολύ τους ανθρώπους από την απλοϊκή πατάτα. Οι μέτοχοι της πατάτας είχαν αγχωθεί.

Ήρθε το τέλος? αναρωτιόντουσαν. Η λύση έφτασε με ένα νέο προϊόν γνωστό και ως "Πατατάκια". Τα πατατάκια περιείχαν κυρίως σκουπίδια αλλά με 2% πατάτα μέσα σε αυτά, κάτι που ενθουσίασε τους fans της πατάτας σε όλο τον κόσμο. Κυριότεροι λάτρες των πατατακίων, κρίνοντας με την ποσότητα συντηρητικών που είχαν καταναλωθεί μέσω πατατακίων, είναι οι έλληνες και οι αμερικανοί.

[επεξεργασία] Συνταγές με πατάτες

Παρακάτω παρουσιάζονται σε απλά βήματα συνταγές με πατάτα.

Πατάτες βραστές (4 μερίδες)

Παίρνουμε 4 πατάτες μετρίου μεγέθους, τις πλένουμε καλά καλά με σαπουνάκι, τις ξεφλουδίζουμε και τις πετάμε σε μια κατσαρόλα με νερό που βράζει. Οταν είναι έτοιμες τις βγάζουμε και τις σερβίρουμε.

Παραλλαγή: Η πατάτα του μαθηματικού

Πριν ρίξουμε τις πατάτες μέσα στην κατσαρόλα, κόβουμε την πατάτα στη μέση. Παίρνουμε το ένα κομμάτι και το κόβουμε στη μέση. Μετά παίρνουμε το κομμάτι που κόψαμε και το κόβουμε στη μέση. Μετά παίρνουμε το 1/8 κομμάτι και το κόβουμε στη μέση. Συνεχίζουμε επ' άπειρον. TIP: Καλέστε άπειρους φίλους σας και δώστε από ένα κομμάτι στον καθένα.

Πατάτα με φιλέτο μοσχαριού, με πορτοκάλι και αρακά

Ψήνουμε μερικές πατάτες κομμένες σε πεπερασμένου αριθμού κομμάτια σε προθερμασμένο φούρνο, σε άφθονο ελαιόλαδο για παπαριασμένη χρήση. Παράλληλα ετοιμάζουμε το φιλέτο μοσχαριού και το πορτοκάλι. Και τον αρακά. Σερβίρουμε στο καλό σερβίτσιο.

Πατάτα της κρίσης

Aπαπαπατάτα

Πατάτα του Κολόμβου

Ετοιμάζουμε πατάτες τηγανητές και συνοδεύουμε με το αυγό του Κολόμβου (προαιρετικά προσθέτουμε ντομάτα).

Apfel1
Φρούτα και λαχανικά
4531367129

ΑγριόμηλοΜήλοΜανταρίνοςΜπανάνεςΣαγκουίνοςΒελανίδιαΑγγουράκιαΛεμόνιαΦασολάκιαΠατάταΜαϊντανόςΜπάμιαΝτομάταΕλιάΣτρουμφόμουραΣταφύλιΤσακώνικη μελιτζάναΧόρταΛαχανάκια Βρυξελλών