Πήγασος

Canadair-pegasus

Ο Πήγασος σε φάση απογείωσης

Στην Ελληνική Μυθολογία, ο Πήγασος είναι το γνωστό φτερωτό άλογο, γνωστός και ως το "Canadair της αρχαίας Ελλάδας". Το όνομά του προέρχεται από το ρήμα "πηγαίνω" (άοριστος "πήγα") και το αγγλικό "SOS" ("ΠήγαSOS"), διότι συμμετείχε σε κατασβέσεις πυρκαγιών, κατά την αρχαιότητα, σώζοντας τα πυκνά, παρθένα δάση απ' την καταστροφή.

[επεξεργασία] Γενεαλογικό δέντρο

Ο Πήγασος ήταν γιος της Γοργόνας Μέδουσας και του Ποσειδώνα, του θεού των υδάτων (αυτό εξηγεί θαυμάσια την ιδιότητά του ως τον πρώτο πυροσβέστη της αρχαιότητας). Γεννήθηκε απ' τη Μέδουσα, ξεπηδώντας απ' τον τράχηλό της, όταν την σκότωσε ο Περσέας (χρησιμοποιώντας το γνωστό ηχητικό κανόνι του καθηγητή Γκιόλβα, το οποίο μετέπειτα πήρε κι αυτό την ονομασία "Μέδουσα"). Δε θα μπορούσε, άλλωστε, να βγει και απ' αλλού, αφού η Μέδουσα ήταν ανοργασμική και ανέραστη, και δεν διέθετε καθόλου μ@@@@.

[επεξεργασία] Ο Πήγασος στη Μυθολογία

Zeus-pegasus-es-kolon

Ο Ζευς κατακεραυνώνει τα περήφανα καπούλια του Πήγασου

Σύμφωνα με τον έγκριτο μελετητή (και) της Ελληνική Μυθολογίας "Wise Old Mitsubishi", ο Πήγασος πετούσε προς την πηγή της Πειρήνης, κοντά στην αρχαία Κόρινθο. Μπούκωνε το στόμα του με νερό και εν συνεχεία πετούσε και το έριχνε στις πυρκαγιές (τις οποίες προκαλούσε ο Δίας, μέσω κεραυνών, από τα νεύρα του, κάθε φορά που τον έπιανε η Ήρα στα πράσα, με θνητές γκόμενες ή γκόμενους -δηλαδή 5-10 φορές τη μέρα). Αποτέλεσμα των συνεχών κατασβέσεων ήταν να μην προλαβαίνει σχεδόν ποτέ να ξεκουραστεί και να αποκτήσει τη φήμη άγριου περιπλανητή. Ακριβώς για τον ίδιο λόγο, του αποδόθηκε από τους Μυθολόγους η ιδιότητα του "κεραυνοφόρου" (συνδέοντάς τον με τον Δία).

Ωστόσο, σύμφωνα με νεώτερες μελέτες, αυτή η άποψη δεν ισχύει και προέρχεται από λανθασμένη ανάγνωση του "κεραυνοκώλος" (διότι, πολλές φορές, ο Πήγασος προλάμβανε την ίδια τη δημιουργία των πυρκαγιών, πετώντας στ' ανεφέλωτα και τρώγοντας τους κεραυνούς του Διός στα καπούλια -με αυτόν τον τρόπο είχε κατά τι λιγότερες πυρκαγιές να κατασβέσει καθημερινά και να πηγαίνει να ρίξει κανέναν ύπνο, κοντά στην Ακροκόρινθο και στην πηγή της Πειρήνης).

[επεξεργασία] Τεχνικά έργα

Στην πηγή της Πειρήνης είχε δημιουργήσει και πυροσβεστική φωλέα (τη γνωστή "Κρήνη της Πειρήνης"), ώστε να βοηθείται στην κατάσβεση των πυρκαγιών: ένα ωραίο πρωί, μέσα στα νεύρα του, και προσπαθώντας να πατήσει πόδι στον Δία για τις πυρκαγιές, πάτησε το πόδι του, κατά λάθος, σε έναν βράχο κοντά στην πηγή της Πειρήνης. Το ποδοβολητό ακούστηκε ως τα ουράνια και ο Δίας νευρίασε και έριξε -τι άλλο;- κεραυνό, κοντά στα 100 εκατομμύρια βολτ. Συνηθισμένος να τον τρώει στα καπούλια, ο Πήγασος αντιλήφθηκε εγκαίρως το υπερβολικό φορτίο. Παραμέρισε τα πισινάρια του και ο κεραυνός χτύπησε τον βράχο, διαλύοντάς τον και δημιουργώντας πίδακα νερού, από το υποκείμενο υπόγειο ρεύμα της Πειρήνης (ο οποίος και αναφέρεται έκτοτε ως η γνωστή Κρήνη).

Έκτοτε, ο Πήγασος αναφέρεται στη βιβλιογραφία και ως "Πειρήνιος πώλος", ως παραφθορά της αρχικής ονομασίας "Πειρήνιος κώλος" (προς τιμήν των οπισθίων του αλόγου, χάρις στα αντανακλαστικά των οποίων δημιουργήθηκε η Κρήνη). Οι άσχετοι μελετητές της Μυθολογίας, απέδωσαν, εν συνεχεία, τη δημιουργία της κρήνης δήθεν από το χτύπημα της οπλής του Πήγασου. Τρίχες κατσαρές. Άμα ήταν κάθε φορά που ο Πήγασος χτυπούσε την οπλή να αποκαλύπεται το υποκείμενο υγρό, θα είχε δημιουργήσει 5-6 χιλιάδες πίδακες πετρελαίου και η Ελλάδα θα ήταν Σαουδική Αραβία, από την αρχαιότητα.

[επεξεργασία] Πήγασος και Βελλεροφόντης

Αργότερα, συμμάχησε με τον γνωστό Κορίνθιο τυχοδιώκτη της αρχαιότητας, τον Βελλεροφόντη, κατ' εντολή της Αθηνάς, ώστε να αποφύγει το καταναγκαστικό έργο να σέρνει το άρμα τη Ηούς (φέρνοντας τη μέρα, κάθε πρωί... και κάθε πρωί... και κάθε πρωί...), ζώντας τη Μέρα της Μαρμότας. Για να καταφέρει να δαμάσει τον Πήγασο, η Αθηνά χάρισε στον Βελλεροφόντη ένα χρυσό μήλο. Ο Πήγασος, βλέποντας το γυαλιστερό μήλο (γνωστή η αγάπη των αλόγων στα μήλα) πήγε να το δαγκώσει και του σπάσανε τα δόντια. Αναγκάστηκε έτσι να αφήσει τον Βελλεροφόντη να τον καβαλήσει, για να πάνε μέχρι τη Λυκία, στον βασιλιά Ιοβάτη, που ήταν γνωστός κτηνίατρος της αρχαιότητας. Δυστυχώς ο Ιοβάτης είχε αποκτήσει το όνομά του ως παραφθορά του "Κτηνοβάτης", με ολέθριες συνέπειες για τον Πήγασο (κλαψ!).

Για να εκδικηθούν τον Ιοβάτη για τον βιασμό του αλόγου, ο Πήγασος και Βελλεροφόντης ζήτησαν απο τον πρώτο να αφήσει τον Πήγασο να συνευρεθεί με την κόρη του, τη Φιλονόη. Ο Ιοβάτης συμφώνησε (σίγουρος για την αποτυχία του άθλου), υπό τον όρο ο Βελλεροφόντης και ο Πήγασος να κατορθώσουν το ακατόρθωτο: να σκοτώσουν, σε μαραθώνιο sex, τη Χίμαιρα, γνωστή εταίρα της περιοχής, με υπερφυσικές αντοχές και η οποία είχε 3 κεφάλια (ώστε να μπορεί να "ανακουφίζει" ταυτοχρόνως 3 -και βάλε). Ο Πήγασος τότε συνέλαβε το εξής καταπληκτικό σχέδιο για τη νίκη: χτύπησε σε βράχο την οπλή του, προκαλώντας ξανά τον Δία να ρίξει κεραυνό και να πετύχει τη Χίμαιρα. Ο Δίας όμως προτίμησε να κατέβει ο ίδιος και έκανε στη Χίμαιρα τα γνωστά, εξοντώνοντάς την, μετά από 123 "γύρους".

Επιστρέφοντας στον Ιοβάτη νικητές, Πήγασος και Βελλεροφόντης ζητήσανε την αμοιβή τους. Ο Ιοβάτης όμως αρνήθηκε να κάνει η κόρη του bestiality και την παραχώρησε απλώς ως νύφη στον Βελλεροφόντη. Έξαλλος από τον θυμό του, ο Πήγασος κατηγόρησε τον Δία. Φόρτωσε τον Βελλεροφόντη στην πλάτη και πήγε να ζητήσει τα ρέστα από τον αρχηγό των θεών. Καθώς οι δυο τους πετούσαν ψηλά, προς τον Όλυμπο, ο Δίας έριξε -μαντέψτε τι- κεραυνό. Ο Πήγασος έκανε ελιγμό και ο Βελλεροφόντης κατακεραυνώθηκε, πέφτοντας στην άβυσσο. Ο Δίας τα πήρε στο κρανίο από τη συμπεριφορά του Πήγασου. Μη μπορώντας να τον σκοτώσει (και να στεναχωρήσει τον Ποσειδώνα) τον καταστέρωσε, στον γνωστό σε όλους αστερισμό, για να ξεκουμπιστεί μια ώρα αρχύτερα.

Άλλες γλώσσες