Ολυμπιακές Αερογραμμές

Spartan.JPG

Φώτο Σπαρτιάτη πιλότου λίγο μετά την απογείωση του από το αεροδρόμιο EL Zamorano της Χιλής

Οι Ολυμπιακές Αερογραμμές σύμφωνα με τον Λιακόπουλο δημιουργήθηκαν από τον Βασιλιά της Σπάρτης Λεωνίδα, με την ονομασία Αερογραμμές Λυκούργος. Σκοπός τους ήταν να ελαττώσουν τις αποστάσεις ανάμεσα στην Σπάρτη και στις αποικίες της στην Χιλή και στο Περού.

Το πρώτο αεροδρόμιο χτίστηκε στους πρόποδες του Ταΰγετου. Με τον καιρό αποδείχθηκε αρκετά μικρό και απαρχαιωμένο. Έτσι αναγκάστηκαν να χτίσουν ένα μεγαλύτερο και πιο σύγχρονο έξω από την Ολυμπία. Αποτέλεσμα ήταν να μετονομαστούν σε Ολυμπιακές Αερογραμμές. Δυστυχώς η επιλογή του χώρου για μια ακόμα φορά δεν ήταν η ενδεδειγμένη, αφού η Ολυμπία βρίσκεται στο κέντρο ενός τετραγωνισμένου κύκλου ανάμεσα στην Αθήνα, τη Ρώμη, την Καρχηδόνα και την Κάτω Ραχούλα Εφέσου. Αυτό συνεπάγεται με ακραία καιρικά φαινόμενα που είχαν επιπτώσεις στη λειτουργία του αεροδρομίου με ακυρώσεις πτήσεων και καθυστερήσεις μέχρι και τις 10 κλεψύδρες. Γι αυτό και η Ολυμπιακή Αεροπορία είναι γνωστή και ως Ολυμπιακή Ταλαιπωρία.

Επίσης ο Λεωνίδας ίδρυσε και την πρώτη σχολή πιλότων την οποία και ονόμασε "Σχολή Ικάρων", προς τιμήν του πρώτου πιλότου που έριξε το σκάφος του στους δίδυμους πύργους που αμφισβητούσαν την κυριαρχία του Πύργου Ηλείας. Αεροσυνοδοί αποφοιτούσαν από τα ΙΕΚ "Παυσανίας" στη χώρα των Αμαζόνων.

Επίσης το δίκτυο επεκτάθηκε, συνδέοντας την Ολυμπία με την Ιωλκό, την Κνωσσό και, την εποχή του Τρωικού Πολέμου, με την Τροία. Το τελευταίο όμως δρομολόγιο εκτελέστηκε μόνο μια φορά (με ανταπόκριση για Ιθάκη), λόγω καθυστερήσεων οι οποίες έφταναν την δεκαετία.

Όταν ο αυτοκράτορας των Ρωμαίων Σίλβιο Μπερλουσκόνι κατέκτησε την Ελλάδα, οι Ολυμπιακές Αερογραμμές συγχωνεύτηκαν με την ALROMA, πρόγονο της ALITALIA. Αιώνες αργότερα οι Ολυμπιακές Αερογραμμές μετονομάστηκαν σε Βυζαντινές Αερογραμμές. Αργότερα έγιναν και Οθωμανικές Αερογραμμές.

Με τον καιρό οι πόλεις-κράτη των Ελ αναδείχθηκαν σε ναυτικές δυνάμεις και έτσι οι επιστήμονες των Ελ άρχισαν να αναπτύσσουν την τεχνολογία κατασκευής υποβρυχίων. Η τεχνολογία κατασκευής αεροσκαφών έμεινε ξεχασμένη για σχεδόν 2500 χρόνια.

Σημείωση: Η τεχνολογία κατασκευής αεροσκαφών δεν έχει σχέση με τεχνολογία κατασκευής διαστημοπλοίων. Διαστημόπλοια οι Ελ είχαν εξαπανέκαθεν. Εξάλλου με αυτά είχαν έρθει στη Γη από τον Σείριο.

[επεξεργασία] Οι Ο.Α. στον 20ο Αιώνα

Tomasis.jpg

Ο Τομάσης οραματίζεται τις νέες Ο.Α.

Ο άνθρωπος που ανέλαβε να συνεχίσει την παράδοση των αρχαίων Σπαρτιατών ήταν ο Έλληνας μεγιστάνας Τέο Τομάσης. Προχώρησε στην επανίδρυση της εταιρείας με τον ίδιο τρόπο που ο Καραμανλής επανίδρυσε το Κράτος. Στο πρώτο αεροπλάνο έδωσε το όνομα της αγαπημένης του σοπράνο Μαρίας Ματάλλας. Οι πρώτες πτήσεις ήταν προς την Αμερική για να επιστρέψουν στην Ελλάδα οι πλούσιοι λαντζιέρηδες μετανάστες. Αυτοί είχαν την τάση να πετούν γλάστρες από τα μπαλκόνια και έτσι με το εμπόριο γλαστρών οι Ο.Α. κατάφεραν να γίνουν ένας οικονομικός κολοσσός.

Στην δεκαετία του 1950 οι Ολυμπιακές Αερογραμμές άρχισαν να συνδέουν την Αθήνα με πολλούς νέους προορισμούς, μεταξύ των οποίων η Αθήνα, η Σελήνη, η κόλαση, το Αιγαίο Πέλαγος και το γήπεδο του Καραϊσκάκη. Το 1959 αγόρασαν και το διπλάνο των αδερφών Ραϊτ για πτήσεις αεροταξί. Η τεχνική της βάση είναι η καλύτερη στον κόσμο και έτσι η Ολυμπιακή δεν χρειάζεται να αγοράζει πλέον αεροσκάφη, αφού τα παλιά λειτουργούν στην εντέλεια.

[επεξεργασία] Τα οικονομικά προβλήματα των Ο.Α.

Η νομοθεσία λέει ότι σε 50 επιβάτες πρέπει να υπάρχει 1 αεροσυνοδός. Δυστυχώς όμως στην Ολυμπιακή έγινε ένα μικρό μπέρδεμα, με αποτέλεσμα να έχει 50 αεροσυνοδούς ανά επιβάτη. Γι' αυτό και η Ολυμπιακή χάνει 1.000.000.000.000.000.000 ευρώ σε κάθε πτήση της.

[επεξεργασία] Πετάξτε επίσης

Άλλες γλώσσες