Νύχτα

Η νύχτα είναι η νύχτα. Προέρχεται από την παραλλαγή της λέξης νύστα, καθώς οι δύο αυτές λέξεις έχουν άμεση σχέση. Έχουν διαφορά σε ένα γράμμα και παραπέμπουν και οι δύο στο χασμουρητό (μαζέψου, σε βλέπει ο κόσμος), στην τάση να κοιτάς τον έναστρο ουρανό ψάχνοντας τον Μικρό Πρίγκιπα, στο διπλοκλείδωμα της εξώπορτας (για όσους δεν έχουν επαφές με λωποδύτες, διαρρήκτες και τον Μητσοτάκη) και στην ανάγνωση του Αστερίξ για να σε πάρει ο ύπνος και να ξυπνήσεις το πρωί στην ώρα σου πριν σε απολύσει το αφεντικό, χτυπήσει η καμπάνα για τη Λειτουργία, ανοίξει ο φούρνος και εξαφανιστούν όλα τα κρουασάν και πριν ο πετεινός λαλήσει τρεις φορές και σε προδώσει κανένας κερατάς.

[επεξεργασία] Διαφοροποιήσεις

Όσον αφορά τις ηλικίες μεταξύ 15-37, η νύχτα έχει και άλλη σημασία.

  • Για τους άντρες: έξοδος με φίλους ή γκόμενα (μπορεί και γκόμενο, περί ορέξεως), στρογγυλοκάθισμα σε κάποιον καναπέ, καρέκλα, σταντ ή παγκάκι, κατανάλωση οινοπνεύματος κυρίως σε χρώμα πρασινοειδές και ντερλίκωμα κάμποσων αράπικων φυστικιών, κάσιους, καρότα και στο τσακίρ κέφι, πατσά με σάλτσα από ντομάτα. Υπάρχει περίπτωση να εκδηλωθεί ανάγκη για χορό, οπότε αλλάζουν τοποθεσία και πηγαίνουν σε άλλο μαγαζί όπου παίζουν γνωστά λαϊκά άσματα, συνήθως με τη συνοδεία της λύρας, της τρομπέτας και των τυμπάνων της πιο κοντινής φιλαρμονικής. Ενδείκνυται να κουβαλάν μαζί τους πέδιλα όμοια με αυτά του Ερμή του Πραξιτέλη, ώστε οι χορευτικές κινήσεις να γίνονται πιο αεράτα και χωρίς κίνδυνο για κάλους.
  • Για τις γυναίκες: τη νύχτα οι γυναίκες αφηνιάζουν. Πριν ακόμα χαθεί ο ήλιος στον ορίζοντα και έχουν σκοπούς για βραδινή τσάρκα, τοποθετούν έναν γιγάντιο καθρέφτη στον τοίχο και αρχίζουν τη σκληρή εργασία τους. Πρόκειται για επώδυνες ώρες. Βγάζουν τις τρίχες τους, τα μπιμπίκια τους, βάφουν κόκκινο το στόμα, κόκκινο το μάγουλο, τραβολογάν τα μαλλιά τους με αποτέλεσμα κάποιες τούφες να πηγαίνουν ντουγρού σε εργοστάσιο παρασκευής περούκας, τεντώνουν το δέρμα τους με τα δάχτυλα και κάνουν πρόβα εκφράσεων για περιπτώσεις που χρειαστεί
  1. να ρίξουν χυλόπιτα
  2. να φάνε χυλόπιτα
  3. να τις πιάσουν να οδηγούν χωρίς δίπλωμα στο εσωτερικό του Ζωολογικού Κήπου
  4. να παραγγείλουν λάθος ποτό με άθλια γεύση, οπότε να καταφέρουν να μην στραβομουτσουνιάσουν με κίνδυνο να τις δείρει ο μπάρμαν
  5. να δουν κάποια πιο όμορφη από αυτές, οπότε να χαμογελάσουν αντί να την τσουρομαδήσουν (ποιος ξέρει γιατί)
  6. να συνειδητοποιήσουν ότι δε φοράνε σουτιέν (οπότε πρέπει να αποκτήσουν μια λάμψη στο πρόσωπο που θα αποτρέπει τα επίδοξα λάγνα βλέμματα να πέφτουν στο στήθος τους που θα μοιάζει με τους Δίδυμους Πύργους κατά την ιστορική πτώση τους).

[επεξεργασία] Λεπτομέρειες

Επίσης, πέρα από τη ζωή και τις περιπέτειες του ανθρώπινου γένους κατά τη διάρκεια της νύχτας, διάφορα άλλα έμβια όντα κάνουν την εμφάνισή τους: κουκουβάγιες με τα μικρά και τα μεγάλα τους, νυκτόβια ντόπερμαν, καθηγητές πανεπιστημίου, ταξιτζήδες χωρίς βενζίνη, γκαντέμηδες, ο νονός της Μαίρης, ο νονός του Τάκη και η νονά του Θρασύβουλου (κάποτε ήταν νονός και φορούσε σκελέα.) Όλοι οι προαναφερθέντες εκτός από τις κουκουβάγιες και τα ντόπερμαν, έχουν πάντα μαζί τους κολλητική ταινία, αναπτήρα, πιστόλι με μορφή χαρτοσακούλας, πλαστά εισιτήρια λεωφορείων, μάρκες καζίνου, τα συγχωροχάρτια τους και αλεξίσφαιρο κινητό.

Συστήνεται στους ηλικιωμένους να μην περπατάν έξω τη νύχτα, καθώς τα ντόπερμαν έχουν το συνήθειο να πραγματοποιούν κενώσεις κατά μήκος των πεζοδρομίων με αποτέλεσμα να υπάρχει σοβαρότατος κίνδυνος να γλιστρήσουν και ακόμα σοβαρότερος να μετακινηθεί η μασέλα προς τα δεξιά και να χάσουν για κάποιες ώρες ίσως και μέρες την ακοή από το δεξί αυτί.
Επίσης, δεν συνιστάται στους μετανάστες να πραγματοποιούν νυχτερινούς περιπάτους, καθώς ο νονός της Μαίρης, του Τάκη και η πλέον νονά του Θρασύβουλου, δεν αστειεύονται και είναι ικανοί να τους αρπάξουν επιτόπου και να τους βαφτίσουν με ντόπιο όνομα με αποτέλεσμα να χάσουν την αληθινή ονομασία τους, τα ήθη και τα έθιμά τους, τις παραδόσεις τους και το αίσθημα της μάνας πατρίδας τους.

[επεξεργασία] Νυχτοσυνδέσεις

Λέξεις συνδεδεμένες με τη νύχτα και τη φύση της: νυχτοπερπατήματα, νυχτερίδα, νυχτοφύλακας, τηλεόραση, μπαρ, κωλόμπαρο, προφυλακτικό, ναρκωτικά, κρεβάτι, εφιάλτες, τζιν τόνικ, αστέρι, αστεράκι, αστροφεγγιά, φεγγάρι, σελήνη, σεληνιασμένος, βρυκόλακας, φάντασμα, βαμπύρ, λύκος, λύκαινα, λυκάκια, Πασχάλης Τερζής, Άντζελα Δημητρίου, μικρόφωνο, γόβα στιλέτο, στιλέτο (σκέτο), καλσόν δικτυωτό, παπιγιόν και άλλα πολλά .

Kallithea

Η Καλλιθέα τη νύχτα, φωτογραφημένη από το Λος Άντζελες

Φράσεις που συνδέονται με τη νύχτα:

Άλλες γλώσσες