Ντολμάς

Ντολμάς, Ο (γνωστό και ως "Ντολμαδάκι, Το")
Ntolmadakia

Ντολμάδες, γιαλαντζί με αμπελόφυλλα

Ελληνικό παραδοσιακό έδεσμα (συνήθως ορεκτικό). Συναντάται σε δύο βασικές παραλλαγές, τυλιγμένα με αμπελόφυλλα ή λάχανο (αυτή η παραλλαγή συνήθως ονομάζεται λάχανο-ντολμάδες). Η πιο γνωστή εκδοχή των ντολμάδων είναι η «γιαλαντζί» (χωρίς κιμά).

[επεξεργασία] Συνταγή

[επεξεργασία] Υλικά

  • 2 κρεμμύδια χωρίς γωνίες
  • 3 κουτσουλιές βούτυρο
  • 1 φλιτζάνι του καφέ καφέ
  • 1 βάζο σπασμένο / ή ένα μεγάλο πέος
  • 1/2 κιλό κοκαίνη
  • 2 φωτογραφίες ντολμάδων
  • 2 κουταλιές κηροζίνη
  • αλάτι και πιπέρι
  • 4 πεπόνια
  • Πιστοποιητικό γέννησης
  • Μία πολυθρόνα(για να κρύψετε την κοκαίνη)
  • Την Μαρίκα Μητσοτάκη για να μας ετοιμάσει τα ντολμαδάκια

[επεξεργασία] Εκτέλεση

  • Πλένετε τη ντροπή σας
  • Βάζετε σε ένα μπολ όλα τα υλικά και τον χυμό από το ένα πεπόνι και κάνετε εμετό
  • Αφρατέυετε τον εμετό
  • Παίρνετε μία κουταλιά από το μείγμα και την πετάτε στο πάτωμα
  • Σε μία κατσαρόλα στρώνετε τήν κοκαίνη
  • Σνιφάρετε
  • Χορέυετε στους ρυθμούς της salsa
  • Δέρνετε τους γείτονες
  • Προσθέτετε νερό να σκεπάζει τη μαλακία που σας δέρνει
  • Προσθέτετε 2 κουταλιές λάδι
  • Σκεπάζετε τα εκτρώματα με μία κουβέρτα
  • Κάνετε άλλη μια φορά εμετό, παρατηρώντας την αηδία που φτιάξατε
  • Παραγγέλνετε σουβλάκια
  • Σας πίανει κόψιμο
  • Πηγαίνετε τουαλέτα
  • Φεύγετε σιγά σιγά απο το ξένο σπίτι

[επεξεργασία] Ιστορικά γεγονότα του ντολμά

[επεξεργασία] Οι επιπτώσεις των ντολμάδων στο Βυζάντιο

Λέγεται ότι το 1453, μία κατσαρόλα ντολμάδες δια χειρός Μαρίκας Μητσοτάκη, ήταν η αιτία που το πλάσμα Μ. και ο στρατός του δεν πρόλαβε να προελάσει προς ενίσχυση της Κωνσταντινούπολης, με αποτέλεσμα να την καταλάβει ο Μωάμεθ ο Β' ο Εμπαμέσας.

[επεξεργασία] Κατά την Τουρκοκρατία

Η πρώτη εμφάνιση του εδέσματος αυτού χρονολογείται το 1700 μΧ στην βασανισμένη Ελλάδα. Η αγωνίστρια Μαρίκα Μητσοτάκη θέλοντας να προετοιμάσει το δρόμο της επανάστασης αποφάσισε να δράσει με ραδιούργο τρόπο. Κατασκεύασε τόνους από το συγκεκριμένο έδεσμα και γυρνούσε στην επικράτεια προκαλώντας τους φτωχόμυαλους Τούρκους κατακτητές λέγοντας τους "Φά’ το αν τολμάς..". Ανίκανοι να υποτάξουν τη λαιμαργία τους έτρωγαν μέχρι σκασμού και μέχρι τις αρχές του 1800 πάνω από 100.000 άφησαν τη τελευταία τους πνοή από βαρυστομαχιά. Βέβαια στα βάρβαρα αφτιά τους μόνο το "ν τολμάς" ηχούσε έτσι και η επίσημη ονομασία του φαγητού αυτού.

[επεξεργασία] Κατά την Αναγέννηση

Κατά την διάρκεια της αναγέννησης ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι (Τον ονόμασαν έτσι γιατί του άρεσε το βίντσι και λοιποί μηχανισμοί) πειραματίστικε με την δημιουργία παραλλαγών του ντολμά βασισμένες στις ανώτερες αρμονικές συχνότητες της μουσικής. Αποτέλεσμα αυτής της μακρόχρονης έρευνας ήταν ο Ρε-μάς, ο Μι-μάς και ο Σολ-μάς. Από αυτά το μόνο που εμφάνιζε σταθερό χαρακτήρα ήταν ο Σολμάς (τα άλλα εκφυλίζονταν σε ντολμάδες από την έλλειψη του «λ»). Ο Ντα Βίντσι ανακάλυψε πως αν η συνταγή έπεφτε σε λάθος χέρια θα μηδενιζόταν το χρονόμετρο του LOST και θα ερχόταν η συντέλεια του κόσμου. Έτσι αφού κρυπτογράφησε τον κώδικα δημιουργίας του Σολμά, τον ενσωμάτωσε εντέχνως στο σενάριο του Ριάλιτι «Κώδικας Ντα Βίντσι».

Λίγα χρόνια πρωτύτερα, ο επώνυμος εβραίος επενδυτής της εταιρίας "παπαδοπούλου", αποφάσισε να μείνει στην ιστορία παραλλάσσοντας μία συνταγή για ντολμαδάκια. Ο μεγάλος Εβραίος επενδυτής , που τελικά έμεινε στην ιστορία , είναι ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο, γιός του Λεονάρντο Ντα Βίντσι. Αφού έγινε γνωστός διαφημίζοντας το προϊόν στο οποίο επένδυσε τα γνωστά "Caprice" Παπαδοπούλου, αποφάσισε να κάνει τομή στην ιστορία της ανθρωπότητας με την ταινία Ο Τιτανικός. Ο πραγματικός τίτλος είναι "Ο Τιτανικός ντολμάς" αλλά οι μάνατζερ του είπαν να κρατήσει το καλύτερο για την περιέργεια του θεατή. Αφού λοιπόν διάβασε τα 88 ντολμαδάκια του Ευγένιου Τριβιζά, γνωστού ινδού εστιάτορα, αποφάσισε όπως και ο πατέρας του να γυρίσει μια ταινία. Η ταινία παρουσιάστηκε ως μία ιστορία αγάπης από τους μασόνους και το παγκόσμιο κατεστημένο. Η πραγματική ταινία παρουσιάζει την θηριώδη λαιμαργία ενός ολόκληρου καραβιού για ντολμαδάκια. Δυο ομάδες ανθρώπων βρίσκονταν αντίστοιχα στην πλώρη και την πρύμνη ενός τεράστιου καραβιού κάνοντας έναν αγώνα. Ποιός θα φάει περισσότερα ντολμαδάκια. Τρώγανε, τρώγανε, τρώγανε μέχρι που το βάρος τους έσπασε το καράβι στη μέση και βουλιάξανε.
Η εβραϊκή κοινότητα έμεινε έντρομη από τις συνέπεις μιας τέτοιας τρομαχτικής αποκάλυψης, ότι δηλαδή οι άνθρωποι θα μπορούσαν να ανακαλύψουν την δύναμη του ντολμά. Γι αυτό το λόγο πολλοί βγήκαν στα μέσα και είπανε ότι το καράβι το βούλιαξε το Κθούλου. Ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο από τότε δεν ξαναέφαγε ντολμαδάκια και συνέχισε να κάνει διαφημίσεις.

[επεξεργασία] Ευχαριστίες

[επεξεργασία] Yumyum.gr

Ευχαριστούμε το http://www.yumyum.gr για την συνταγή των ντολμάδων (http://www.yumyum.gr/apps/gr/r/lr/spag/recipe_413506.html)
Yumumlogo

http://www.yumyum.gr

[επεξεργασία] 4uthesite.com

Foryoulogo

www.4uthesite.com

Ευχαριστούμε το www.4uthesite.com για τη συνοδευτική φωτογραφία του άρθρου