Νίκη Βόλου

Η Νίκη Ν.Ιωνίας είναι η νύφη του Παγασητικού. Τα τελευταία χρόνια έχει κοιτάξει στα μάτια μεγάλα καφενεία όπως ο Μαγνησιακός, ο Πυλέας, ο Σαρακηνός και ο Θησέας Αγριάς. Θεωρείται ομάδα θρύλος στα χωράφια της Γ' και της Δ' Εθνικής.

Εδρεύει στη Νέα Ιωνία, μια περιοχή που έχει ανακηρυχθεί απο την Ουνέσκο ως τόπος παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς λόγω της πολιτιστικής παράδοσης των γύφτων που διαμένουν στη περιοχή. Τη προσφορά της Ν.Ιωνίας στον πολιτιστικό πλούτο της χώρας έχει τονίσει και η Ελένη Βιτάλη πριν τραγουδήσει τον "Μπαλαμό". Στη Ν.Ιωνία εδρεύουν φημισμένα τεχνολογικά ιδρύματα όπως το Πολυκλαδικό και το Τεχνικό Λύκειο που τις τελευταίες δεκαετίες έχουν βγάλει επιστήμονες, κλαρινοπαίχτες και κομμώτριες παγκοσμίου φήμης. Στη Ν.Ιωνία εδρεύει και το Ινστιτούτο Ερευνών του Κάγκουρα με αντικείμενο την εξελικτική πορεία του Έλληνα κάγκουρα ανα τους αιώνες.

[επεξεργασία] Οπαδοί

Oι οπαδοί της Νίκης Βόλου φημίζονται για τη φινέτσα και τη μόρφωση τους. Κυκλοφορούν με στρογγυλοφάναρο παπί χωρίς πλαστική ποδιά και με κομμένη εξάτμιση. Κάθε Σάββατο ντύνονται κομψά με ξεβαμένο τζίν παντελόνι, άσπρη κάλτσα και μπλούζα απο τα γύφτικα καλάθια της λαικής αγοράς. Η μπλούζα ακολουθεί τη στυλιστική επιταγή της Ν.Ιωνίας να μπαίνει μέσα απο το τζίν το οποίο τραβάνε όσο το δυνατόν πιο κοντά στον αφαλό. Τα Σαββατοκύριακα σημπληρώνουν το εισόδημα της λαικής αγοράς παίζοντας κλαρίνο σε τοπικά πανυγύρια. Oι περισσότερο μορφωμένοι οπαδοί κυκλοφορούν φτιαγμένο polo με αυτοκόλλητο της Νικάρας και φυλαχτό μια εικόνα της παναγίας κάτω απο τον καθρέφτη.

Οι γυναίκες οπαδοί της Νίκης Βόλου αρραβωνιάζονται στα 18 και μένουν σε σπίτι πάνω απο αυτό των γονιών τους. Το σπίτι είναι προίκα απο τον πατέρα τους που αρκετές φορές αναλαμβάνει να τουλουμιάσει τον γαμπρό σε περιπτώσεις αντιδικίας στον δρόμο μπροστά στους γείτονες. Οι γυναίκες οπαδοί απασχολούνται κυρίως ως κομμώτριες ή ταμίες σε τυροπιτάδικα και ψησταριές. Κατα τις ώρες εργασίας τους ακούνε Γονίδη, Μάκη Χριστοδουλόπουλο και Λίτσα Διαμάντη και βγάζουν selfies με φόντο το αρνί στη σούβλα.

Είναι διάχυτη η πεποίθηση ανάμεσα στους οπαδούς της Νίκης Βόλου ότι διαφέρουν απο τους γύφτους που δεκαετίες τώρα διαμένουν στα Βόρεια της Ν.Ιωνίας. Ωστόσο γενετικές αναλύσεις έδειξαν πως το DNA τους ταυτίζεται απόλυτα.

[επεξεργασία] Γήπεδο

[επεξεργασία] Κλούβα

Το γήπεδο της Νίκης έχει το παρατσούκλι "Κλούβα" λόγω της γειτνίασης των κερκίδων με τον αγωνιστικό χώρο και την σίτα που χωρίζει τους παίκτες απο τους φιλάθλους. Το αυθεντικό κλουβί της Ελλάδας, χωρητικότητας 6.000 φιλάθλων, σύμφωνα με τους Νικιώτες, 3,500 σύμφωνα με τις προδιαγραφές, είναι απο τις πιο καυτές έδρες της χώρας. Το σύνθημα "Κλούβα Ιράν Καμπότζη Βιετνάμ" είναι γνωστό σε όλους τους Έλληνες φιλάθλους. Έχει παρατηρηθεί να αρπάζουν τη μπάλα απο τα χέρια του παίκτη στο πλάγιο καθώς και βιασμός του τερματοφύλακα του Τυρνάβου με το σημαιάκι του κόρνερ. Είναι γεγονός ότι έχουν χαθεί περισσότερες μπάλες κι από τους κατοίκους της Νέας Ιωνίας. Στο γήπεδο έχουν συμβεί τεράστιας έκτασης επεισόδια με μπαρμπάδες να δέρνουν αστυνομικούς και θείες να πετάνε τυρόπιτες στους Λαρισαίους απο τα γειτονικά μπαλκόνια.

[επεξεργασία] Εχθροί

[επεξεργασία] Αυστριακοί

Η κόντρα με τους Αυστριακούς συμπολίτες έχει να κάνει με την καταγωγή τους. Οι πρόγονοι των Αυστριακών κατέβηκαν απο τα χωριά του Πηλίου μετά απο αιώνες αιμομικτικών πρακτικών λόγω των μικρών πληθυσμών των χωριών. Μέσα στη παραζάλη τους σήκωσαν Αυστριακή σημαία για να μην πληρώνουν φόρο στους Οθωμανούς κατακτητές. Αυτή η πράξη έγινε κόκκινο πανί στα μάτια του κάγκουρα Νικιώτη που έκτοτε τον θεωρεί προδότη και χέστη.

[επεξεργασία] Τυριά

Η αντιδικία με τα τυριά χάνεται στα βάθη των δεκαετιών. Μαρτυρίες υποστηρίζουν πως άρχισε όταν φίλαθλοι της Λάρσας ήρθαν στη Ν.Ιωνία με λασπωμένες γαλότσες και τυρόγαλο τυλιγμένο σε καρό πετσέτα. Τα τυριά αφού κάθησαν σε καφετέρια της Ν.Ιωνίας ζήτησαν φραπέ με προφάν (που ρουφάν = καλαμάκι). Η ασυνενοησία έφερε εκνευρισμό και ο σερβιτόρος τους έφερε το δίσκο στο κεφάλι με αποτέλεσμα να φύγουν κακήν κακώς ξεχνώντας πίσω το τυρόγαλο. Η απώλεια του τυρόγαλου μετατράπηκε σε βεντέτα που μεταδόθηκε απο γενιά σε γενιά. Σε κάθε παιχνίδι Νίκης-Λάρισας οι Λαρισαίοι μνημονεύουν το ξεχασμένο τυρόγαλο ενώ οι Νικιώτες καλωσορίζουν την αποστολή της Λάρσας με βροχή απο καραφάκια τσίπουρου και πιάτα απο τα τσιπουράδικα πέριξ του γηπέδου.