Μπλέρ Τσίρκο

Αυτό που βλέπετε είναι ορφανό. Αυτό σημαίνει πως αυτό που βλέπετε είναι μόνο του και πρέπει να φέρετε κόσμο να το δει, λινκάροντάς το αλλού, but who cares? (Απρίλιος 2011)

[επεξεργασία] Η εμφάνιση του Μπλέρ Τσίρκου, εξήγηση

Μετά από χρόνια εξέλιξης στο χώρο του θεάματος και την υπερβολική βαρεμάρα που ήρπε στη Βρετανία του '80 με τα τέσσερα μόνο τηλεοπτικά, κανάλια, ήρθε μία νέα μορφή διασκέδασης στο προσκήνιο υπό τη μορφή του Μπλέρ Τσίρκου. Τσίρκα με άλλα χρώματα υπήρξαν και παλαιότερα, και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία. Ενδεικτικά αναφέρουμε το Ερυθρόφ Τσίρκο, κατά τη διάρκεια μίας παράστασης του οποίου γύρω στη δεκαετία του '30 πέθαναν 20.000.000 άτομα από τα γέλια. Άλλο παράδειγμα είναι το πολύχρωμο-γυαλιστερό-κόκκινο-άσπρο-τσίρκο από τις ΗΠΑ το οποίο αν και δεν κατάφερε να επαναλάβει τον άθλο του ερυθρούφ τσίρκου, ωστόσο κατάφερε να κάνει αρκετό κόσμο να μην μπορεί να κρατηθεί από τα γέλια με ιδιαίτερη επιτυχία στο αραβικό κοινό, όπως επίσης και στους κάστορες της ερήμου. Υπό την επιρροή του πολύχρωμου τσίκου κυρίως, το Μπλέρ τσίρκο πέτυχε να γίνει ένα από τα πιό επιτυχημένα όλων των εποχών. Το αραβικό κοινό -και οι κάστορες- αγαπούν και αυτό το τσίρκο αρκετά πολύ.

[επεξεργασία] Ίδρυση, οι παραστάσεις

Το τσίρκο ιδρύθηκε το 1997 και έδωσε παραστάσεις σε δύο παγκόσμιες σαιζόν. Στην πρώτη σαιζόν δεν έγιναν και πολύ σημαντικά πράγματα εκτός από το οτί το τσίρκο ιδιωτικοποίησε όλα τα ζώα και τον εξοπλισμό με τον οποίο δούλευε, με αποτέλεσμα αρκετά από αυτά να διασπαστούν σε σέκτες και να αρχίζουν να παλεύουν το ένα με το άλλο κατά τη διάρκεια της παράστασης ενώ άλλα απλώς πέθαναν. Επίσης, στη διάρκεια μίας διεθνούς περιοδείας όπου επισκέφτηκαν και τη Γαλλία, δώσαν μία κοινή παράσταση με το πολύχρωμο τσίρκο, της οποίας το κυριότερο μέρος ήταν ή παράσταση υπό τον τίτλο 'βομβαρδίζοντας τον Μιλό'. Η παράσταση προκάλεσε κυριολεκτικά εκρηκτική ατμόσφαιρα στο τσίρκο καθώς διάφοροι Σέρβοι τινάζονταν από 'δω κι από 'κει μη μπορόντας να κρατηθούν από τα γέλια. Το Μπλέρ τσίρκο ήταν σημαντικός μέτοχος των εξελίξεων και συνέβαλλε σημαντικά στην εύθυμη ατμόσφαιρα.

Στη δεύτερη σαιζόν, το τσίρκο άγγιξε το απόγειο της δόξας του. Με την παράσταση 'κάτι τρέχει στη Βαγδάτη', και αυτή σε συνεργασία με το πολύχρωμο τσίρκο, οι θεατές είχαν την ευκαιρία να γελάσουν όσο ποτέ παρά τις διαμαρτυρίες ορισμένων για κακή οργάνωση του σκηνικού, έλλειψη συναφούς και συνεχούς σεναρίου και πολλές φορές κακή ηθοποιία. Το αραβικό κοινό ιδίως ένιωσε ιδιαίτερη χαρά βλέποντας την παράσταση. Μετά από μία ακόμα εκρηκτική παράσταση, το Μπλέρ τσίρκο αποφάσισε να ευχαριστήσει τους θεατές με μία ακόμα εμφάνιση υπό τον τίτλο 'I spy with my little eye' κατά την οποία όλες οι κάμερες γύρισαν πρός το κοινό και ο θίασος καθαυτός άρχισε να τις επεξεργάζεται και να γελάει. Η παράσταση εκείνη ήταν μάλλον σουρρεαλιστικής φύσης. Σε αυτήν την ενδιαφέρουσα και πρωτότυπη παράσταση, το αραβικό κοινό χάρηκε ιδιαίτερα να μάθει οτί λόγω της ιδιαίτερα ένθερμης στάσης που έδειξαν στο 'κάτι τρέχει στη Βαγδάτη' -παρά το οτί όπως φάνηκε αργότερα τίποτα δεν έτρεχε-, όλοι ειχαν δωρεάν είσοδο στη νέα παράσταση. Επίσης, οι κάμερες συγκεντρώνονταν κυρίως επάνω τους σε ένδειξη ευγνωμοσύνης.

Άλλη μία παράσταση την οποία το Μπλέρ Τσίρκο ήθελε να δώσει μαζί με το πολύχρωμο τσίρκο ήταν η 'το πράσινο δεν είναι πάντα χακί', αλλά λόγω της οικολογικής του φύσης, πολύς κόσμος θεώρησε οτι θα επρόκειτο για βαρετή παράσταση, και έτσι όταν η παράσταση ξεκίνησε, οι θιασάρχες του Μπλέρ τσίρκου ξαφνικά συνειδητοποίησαν οτι το πολύχρωμο τσίρκο δεν θα έκανε αισθητή την εμφάνισή του ούτε και στους ίδιους τους συντελεστές του Μπλέρ τσίρκου. Η παράσταση συνεπώς ακυρώθηκε. Μικρότερες παραστάσεις στις οποίες συμμετείχε το Μπλέρ τσίρκο ήταν οι επονομαζόμενες 'Τζιόττο' -Ιταλικό όνομα για το G8- όπου η κύρια αττραξιόν ήταν οι αγώνες μποξ, συνήθως μεταξύ του τσίρκου του Κρεμλίνου και των υπολοίπων, αλλά όχι μόνο. Τελευταία σημαντική παράσταση ήταν 'η κοινότοπη περιοδεία στη μέση ανατολή', η οποία όμως είχε μικρή επιτυχία καθώς πολλοί τη θεωρούν βαρετή και ανούσια.

Όσον αφορά παραστάσεις στο Λονδίνο, με στόχο κυρίως το ντόπιο κοινό -πολλές φορές κυριολεκτικά στόχο- ήταν επιτυχίες που χάρισαν ατέλειωτες ώρες γέλιου στο Βρετανικό κοινό με τίτλους όπως:

  • Η μικρή Μπέκκετ πάει για ψώνια στο τοπικό Λιβανέζικο μαγαζί. (Little Bekket goes shopping at the local Lebanese market)
  • Η κρυφή ζωή του Τζων Πρέσκοτ. (John Prescott's secret life)
  • Ο Αϊ Βασίλης και οι κάμερες με τα μυστικά. -Κύριος στάρ ο Άρθουρ Κλάρκ- (Father Christmas and the cameras of secrets)
  • Είναι οι τίτλοι τιμών πετσετάκια; (Are honours bits of paper?)
  • Αυτή είναι η ζωή του ύποπτου. -Στα Αγγλικά ο τίτλος σημαίνει και 'ισόβια για τον ύποπτο'- (It's the life for the suspect)

Στο τελευταίο αυτό έργο, οι συντελεστές του θεάματος είχαν διαφωνίες για το σενάριο, αλλά τελικά τα κατάφεραν να καταλήξουν σε ένα καλό τέλος όπου ο ύποπτος τρώει μόνο 24 μέρες στη φυλακή χωρίς δίκη. Εκτός αυτών, οι περιοδικοί αγώνες μποξ μεταξύ του θιασάρχη Μπλέρ και του βοηθού θιασάρχη Μπράουν διασκεδάζουν τον κόσμο κάθε Κυριακή.

[επεξεργασία] Το τέλος;

Το τσίρκο Μπλέρ σκοπό έχει να τερματίσει τις παραστάσεις το 2007. Το ενδεχόμενο να συνεχίσει υπό τον βοηθό θιασάρχη Μπράουν υπό το όνομα Καφέ τσίρκο είναι ακόμα ανοιχτό. Σε κάθε περίπτωση το μόνο σίγουρο είναι οτι πολύς κόσμος θα νοιώσει θλίψη που ένας τόσο καλός θίασάρχης εγκαταλείπει τη σκηνή, ακόμα και αν ο θίασος εξακολουθήσει να προβάλλει παραστάσεις με επιτυχία όπως τα τελευταία 9 χρόνια, και σίγουρα το 10ο και τελευταίο έτος της λειτουργίας του.