Μούμινς

Moomins1

Η προπαγανδιστική εικόνα που χρησιμοποιήθηκε και παρέσυρε εκατομμύρια παιδιά απ' όλο των κόσμο.

Μούμινς είναι ο τίτλος ενός ψυχολογικά διαταραγμένου κινουμένου σχεδίου του Φιλανδού Τζιάνσον. Το συγκεκριμένο κινούμενο σχέδιο έγινε ιδιαίτερα δημοφιλής λόγω της σύνδεσης που είχε με τις μαζικές αυτοκτονίες δεκάδων παιδιών σε όλο το κόσμο μετά από τις πρώτες ημέρες προβολής του.

[επεξεργασία] Πλοκή

Κύριοι πρωταγωνιστές στο Μούμινς είναι 4 ιπποπόταμοι οι οποίοι ασχολούνται με τον Σατανισμό, o Σνάφκιν, ο οποίος είναι ο αρχιεραίας, η Λίττολ Μάι, η πουτάνα του χωριού με κύριο πελάτη της τον πάπα-ιπποπόταμο, ο Σνιφ, ένα καγκουρό που του αρέσει να πηδάει ψοφισμένα ζώα, και ο Χέμουλενς, ένας γέρο - ιπποπόταμος με παιδεραστικές τάσεις.
Σκοπός των 4 ιπποπόταμων μαζί με την βοήθεια του Σνάφκιν είναι η αναγέννηση ενός δαίμονα με το όνομα Γκρόουκ έτσι ώστε μετά να τον χρησιμοποιήσουν για να κατακτήσουν τον κόσμο.

[επεξεργασία] Ιστορία

Το Μούμινς γράφτηκε από τον Φιλανδό Τζιάνσον, του οποίου το όνομα του έκανε το γύρο του κόσμου το καλοκαίρι του 2004 όταν με ένα αυτόματο όπλο τύπου Ούζι μπήκε μέσα σε ένα δημοτικό σχολείο και σκότωσε 1 δάσκαλο και 13 μαθητές. Μόνο διαβάζοντας το προφίλ των κύριων χαρακτήρων μπορείται να συμπεράνεται για το πόσο ψυχολογικά άρρωστο είναι. Η προβολή του Μούμινς απαγορεύτηκε στις περισσότερες χώρες του κόσμου με λίγες εξαιρέσεις. Μία απ'αυτές τις εξαιρέσεις ήταν και η Κύπρος.

[επεξεργασία] Το συμβάν στην Κύπρο

Το Μούμινς προβαλλόταν από το παράνομο πειρατικό σταθμό ΡΙΚ1, ο οποίος εδρεύει στα κατεχόμενα, προκαλώντας τεράστια προβλήματα σε πολλές οικογένειες. Συγκλονιστική ήταν η είδηση της οικογένειας Σιέστη από την Λεμεσό στην οποία ένα από τα παιδιά της ο Γιαννής, το οποίο παρακολουθούσε το συγκεκριμένο κινούμενο σχέδιο, κρεμάστηκε στο δωμάτιο του. Το παιδί πριν την αυτοκτονία άφησε ένα γράμμα το οποίο έλεγε: "Πατέρα, Μητέρα, Αδέρφια μου, οι Μούμινς κατάφεραν να φέρουν στη ζωή τον Γρόουκ. Γι'αυτό το λόγο αποφάσισα να φύγω από την ζωή για να μην υποστώ τα βασανιστήρια τα οποία θα ακολουθήσουν με την κατάκτηση του κόσμου από τους Μούμινς. Σας συνιστώ να κάνετε κι εσείς το ίδιο. Με αγάπη ο μικρός σας αδερφός". Αυτές ήταν και οι τελευταίες λέξεις του μικρού παιδιού πριν αφήσει την τελευταία του πνοή. Το τραγικό αυτό γεγονός προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων στον κυπριακό λαό αναγκάζοντας αργότερα το ΡΙΚ1, μετά την πίεση από το παγκόσμιο δικαστήριο τη διακοπή του Μούμινς. Σήμερα, δίπλα από τον τάφο του Γιαννή υπάρχει μια πέτρα στην οποία συμμαθητές του έγραψαν πάνω:
"Γιαννή αναπαύσου εν ειρήνη με την ευχή να μην ξαναδημιουργηθεί τέτοιο κινούμενο σχέδιο".

[επεξεργασία] Τελευταία Γεγονότα

Σήμερα, το Μoomins είναι απαγορευμένο σε όλες τις χώρες του κόσμου, αν και κυκλοφορεί απαγορευμένα στην μαύρη αγορά. Παράνομη κατοχή βίντεο με το συγκεκριμένο κινούμενο σχέδιο τιμωρείται αυστηρά με ισόβια φυλάκιση ή ακόμα σε μερικές χώρες, όπως η Η.Π.Α., με την θανατική ποινή.

Άλλες γλώσσες