Μετρική

[επεξεργασία] H Μετρική

Και καλά όρος που χρησιμοποιείται για να ψαρώνει κόσμο. Οι αδαείς την συνοδεύουν με τις επίσης και καλά - ψαρωτικές - ντοκυμαντερίστικες λέξεις:

χωρίς να ξέρουν συνήθως για τι ακριβώς μιλάνε. Ενίοτε δε συνοδεύεται με τηγανητές πατάτες και το καλοκαίρι με μπύρα. Η αλήθεια είναι πως η λέξη μετρική αναφέτεται στην κούρμπα που σχηματίζει μια μπάλα του ποδοσφαίρου όταν πιεστεί και πετάξει βυζί.

[επεξεργασία] Ιστορία

Σε έναν αγώνα κατά την διάρκεια της κατοχής μεταξύ της ομάδας των μαυραγορίτων και των σαλταδόρων σε σουτ λίγο έξω από την μεγάλη περιοχή η μπάλα πέταξε βυζί. Αυτό προξένησε το ενδιαφέρον Γερμανών σκάουτερ που βρισκόνταν στο γήπεδο και παρακολουθούσαν τρώγοντας σοκολάτες γάλακτος τις οποίες είχαν για να δελεάζουν τους ρουφιάνους για να προδόσουν την Υπολοχαγό Νατάσσα που τότε ήταν απλά δεκανέας και την γνώριζαν με το κωδικό όνομα Ανέστης.

Οι Γερμανοί , που εκείνη την εποχή είχαν το μονοπώλιο στις θετικές επιστήμες επειδή δεν σκάμπαζαν γρι από αρχαία και λατινικά, προαπάθησαν να περιγράψουν μαθηματικά το εξόγκωμα που οι παίχτες του αγώνα ονόμαζαν βυζί. Την λύση έδωσε ο τερματοφύλακας των μαυραγοριτών που διαγωνιοποίησε τον τελευταία πίνακα και τον έκανε από τετράγωνο τρίγωνο!

Οι Γερμανοί εντυπωσιάστηκαν αλλά ο διαιτητής Μπέρναρντ Ρίμαν ζήλεψε και απέβαλλε τον τερματοφύλακα με αποτέλεσμα να ξεσπάσουν επεισόδια που τελικά τερματίστηκαν με την καταδίκη της βίας στα γήπεδα από αμφοτέρες και τις δυο πλευρές.

Αξίζει δε να σημειωθεί πως η καταδίκη της βίας στα γήπεδα αποτέλεσε παράδοση για τα μετέπειτα χρόνια όπου το ξύλο συνεχίστηκε στα γήπεδα. Η δε σχέση της εν λόγω παράδοσης με την Μετρική είναι σαφής καθώς αποτελεί εξ ορισμού σαγματικό σημείο.