Μεταβολή Ψευτοδυναμικής Ικανότητας Αυτοκινήτου

Η Μεταβολή Ψευτοδυναμικής Ικανότητας Αυτοκινήτου (also known as ΜΨΙΑ ή ακα-μψία) είναι ένα από τα πρωτεύοντα τεχνικά χαρακτηριστικά του σύγχρονου αυτοκινήτου.

[επεξεργασία] Μονάδες

Επίσημη μονάδα μέτρησης της ακα-μψίας δεν υπάρχει γιατί είναι μέγεθος το οποίο η φυσική δεν βρήκε ακόμα τρόπο να μετρήσει, παρ΄ όλα αυτά κάθε αυτοκινητοβιομηχανία έχει τη δικιά της. Οι πιο συχνές μονάδες μη μέτρησης είναι: m/bar, culomb/KW, N/sec και rad/m^2.

Επίσης μετριέται και Brera/ανταγωνισμό*

  • όπου ανταγωνισμός ακόμα δεν έχει βρεθεί, άρα τείνει στο +οο

[επεξεργασία] Αναλυτικά

Η ακα-μψία μετράει κατά πόσο ένα αμάξι δεν θα διαλυθεί εάν τολμήσει να στρίψει. Δηλαδή η ακα-μψία έχει άμεση σχέση με το Γιο-ρέητ (Yaw Rate) καθώς και με την Ταχύτητα (Velocity). Αν πηγαίνεις ευθεία, έχεις ακα-μψία Συν Άπειρο αλλά με το που στρίψεις σε χρονικό διάστημα μικρότερο από dt -και επειδή δεν μπορείς να ξεγελάσεις την βαρύτητα και τη φύση γενικά- το όριο της ακα-μψίας (lim ακα-μψία) παίρνει τις προβλεπόμενες τιμές του κατασκευαστή. Η ακα-μψία εμποτίζεται στο Σασί του αυτοκινήτου με μαγνητικό εμβολιασμό του μεταλλικού DNA, μέθοδος που είναι ευρύτερα γνωστή ως Botox. Καθώς η ακα-μψία είναι περισσότερο παράγοντας αίσθησης παρά στυγνών αριθμών πρωτοπόροι στον τομέα είναι οι Ιταλοί. Στα μυστικά εργαστήρια του Gruppo γίνονται πειράματα μέρα-νύχτα (αλλά και μεσημέρι-απόγευμα) για την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών. Έκτος από την στρεπτική ακα-μψία η οποία εξετάζεται σε αυτό το λήμμα, οι Ιταλοί έχουν βρει τις εξής ακα-μψίες.

  • Οδηγική Αίσθηση (???)
  • Ψυχή του Αυτοκινήτου (????)
  • Διατμητική ακα-μψία (το κατά πόσο θα μεταβληθεί το μήκος του αυτοκινήτου κατά τη διάρκεια απότομης επιτάχυνσης, ευρύτερα γνωστή ως 0-100.)
  • Εφελκυστική ακα-μψία (το κατά πόσο θα μεταβληθεί το μήκος του αυτοκινήτου όταν το σέρνει ο γερανός)
  • και βαρυτική ακα-ΜΨΙΑ (φαινόμενο παχυσαρκίας των αυτοκινήτων που μαστίζει ιδιαίτερα τα ιταλικά αυτοκίνητα νέας γενιάς)
  • Ιστορική ακαμψία (βάσει της ιστορίας της φίρμας)
  • Αγωνιστική ακαμψία (όταν έχεις συμμετάσχει σε αγώνες, είσαι πιο άκαμπτος)
  • Κληρονομική ακαμψία (η ευγενής καταγωγή αυξάνει την ακαμψία=αξίωμα)

[επεξεργασία] Τρόποι Αύξησης Εργοστασιακής Ακα-μψίας

Υπάρχουν πολλοί τρόποι ώστε να αυξηθεί η ακα-μψία ενός αυτοκινήτου. Οι πιο ασφαλείς και διαδεδομένοι είναι:

  • Αλλαγή Αυτοκινήτου (100% αποτελεσματικότητα)
  • Αφαίρεση Καταλύτη (98% αποτελεσματικότητα)
  • Τοποθέτηση μπάρας για ποτά στο σαλόνι του αυτοκινήτου και θόλωση των κρυστάλλων (91% αποτελεσματικότητα)
  • Τοποθέτηση προγράμματος εξάτμισης (ένα πρόγραμμα που εξατμίζει την αρνητική ακα-ΜΨΙΑ) (83% αποτελεσματικότητα)
  • Τοποθέτηση αυτοκόλλητων βελτιωτικών οίκων που ασχολούνται με την ακα-μψία (Greedy, Oibach, sKoni, HKR, κ.λπ.) (74& αποτελεσματικότητα)
  • Τοποθέτηση ψαρόκολλας σε στρατηγικά σημεία του Σασί (85-62% αποτελεσματικότητα ανάλογα με το μάστορα)

[επεξεργασία] Μέτρηση Ακα-μψίας

Η ακα-μψία μετριέται κυρίως με τη μάρκα , με τα λεφτά ή με το μάτι. Γενική παραδοχή αποτελεί ότι όσα περισσότερα σκάσεις τόσο μεγαλύτερη η ακα-μψία. Έμπειροι οδηγοί μπορούν να μετρήσουν την ακα-μψία με το μάτι και ελάχιστοι με το αυτί. Επίσης αυτοκίνητα που έχουν διπλά ψαλίδια μπροστά και τριπλούς νυχοκόπτες πίσω παίρνουν μπόνους 1000 πόντους ακαμψίας.

[επεξεργασία] Ιερό Τέρας Ακα-μψίας

Την πρωτιά στην ακα-μψία έχει η Alfa Romeo Brera με συνολική ακα-μψία 11.000 πόντων, εξάλλου πρόκειται για γνωστό *benchmark* οπότε είναι λογικό να έχει τόσους πόντους. Μπράβο για ακόμα μια φορά στους Ιταλούς.

[επεξεργασία] Ανάλυση Στρεπτικής ακα-ΜΨΙΑΣ στον άξονα Λ

Akampsia..jpg

Αρχικά φέρνουμε τις Κίτρινες και τη Μωβ γραμμή. η μια κίτρινη περνά από τον άξονα του τιμονιού η άλλη από το παμπρίζ και η τρίτη από το καπό (πρέπει να προσέξουμε ότι η επιφάνεια του παρμπριζ είναι παράλληλη με το τιμόνι που συμβάλει στην αύξηση της δυναμικής της κατασκευής.)

Η μωβ γραμμή είναι κάθετη προς τον κώλο του αυτοκινήτου.

Οι 2 Κόκκινες γραμμές είναι κάθετες στα σημεία τομής των κίτρινων και τέμνουν την Πράσινη γραμμή, γνωστή και ως Βασικός Ορίζοντας Ακα-μψίας Συστήματος (ΒΟΑΣ). Τα σημεία τομής ορίζονται 2 σημεία τα οποία είναι τα Πρωτεύοντα Σημεία Ακα-μψίας (ΠΣΑ ή PSA -επειδή εισάχθηκαν αρχικά από τους Γάλλους)

Από τα σημεία τομής των κίτρινων γραμμών με τη μωβ φέρνουμε ακτίνες οι οποίες περνούν από τα ΠΣΑ (οι οινοπνευματί). Από τα σημεία τομής των βοηθητικών αυτών ακτινών φέρνουμε παράλληλες προς τις Κόκκινες γραμμές και προκύπτουν άλλα 3 σημεία πάνω στον ΒΟΑ τα οποία ονομάζονται Δευτερεύοντα Σημεία Ακαμψίας (ΔΣΑ)

Σε ένα ΤΕΛΕΙΟ από πλευράς ακαμψίας αυτοκίνητο (στην Alfa Romeo για παράδειγμα) οι 2 μωβ γραμμές που είναι κοντά-κοντά είναι 1. Αυτό προκύπτει από την Κίτρινη ευθεία του τιμονιού η οποία είναι σε τέτοια ΤΕΛΕΙΑ θέση όπου τέμνεται με την Ευθεία του παρμπριζ στο ΑΠΕΙΡΟ.

Από τα 4 αυτά σημεία (στην περίπτωση του EOS είναι 5, αλλά επειδή τα 2 είναι πολύ κοντά παίρνουμε σαν ΕΝΑ σημείο το σημείο τομής της μεσοκαθέτου με τον ΒΟΑΣ) με βάση τους ΔΙΠΛΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ υπολογίζεται η ΣΥΖΥΓΗΣ ΑΡΜΟΝΙΚΗ ΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΑΚΑ-ΜΨΙΑ (γνωστή και ως ΣΑΣΑ)

[επεξεργασία] Roll Cage/Bar και ακα-ΜΨΙΑ

Το roll bar δημιουργεί ένα πεδίο καθαρής ακα-μψιακής ενέργειας (Force Aca-mptic Field of Energy), γνωστό και ως FAFE. Μονάδα μέτρησης είναι το Joule/c, όπου c είναι σταθερά του κατασκευαστή του Roll Bar και εξαρτάται από τη συνδεσμολογία της κατασκευής, το υλικό κατασκευής, την ΑΚΑ-ΜΨΙΑ του υλικού, καθώς και το χρώμα του.

Λόγω του ότι "ράβεται" πάνω στο πλαίσιο, το δεύτερο κερδίζει ένα μπόνους ΑΚΑ-ΜΨΙΑΣ ίσο με 20% της προσφερόμενης.

το Pull Bar επίσης είναι εξαιρετικό αξεσουάρ ΑΚΑΜΨΙΑΣ. σε μια επικείμενη σύγκρουση μεταφέρει το φορτίο της κινητικής ενέργειας του άλλου σώματος στα "θεμέλια", δηλαδή στο στιβαρό ήδη πλαίσιο. Είναι ένα πράμα σαν το αλεξικέραυνο, μόνο που δεν "τραβάει" τους τράκους, αλλά όταν τύχει να πέσουν πάνω του, τους απορροφάει.

Τελευταίες εξελίξεις και βελτιώσεις πάνω σε αυτά τα αξεσουάρ ΑΚΑ-ΜΨΙΑΣ έχουν να κάνουν με την παροχή ηλεκτρομαγνητικής ενέργειας στο Roll Bar και στο Pull Bar, η οποία ΑΠΩΘΕΙ τα άλλα αυτοκίνητα. Δεν είναι τυχαίο το ότι στη διαφήμιση του CLIO III, το δεύτερο αυτοκίνητο-πνεύμα, αν και άυλο (immaterial ή incorporeal), δεν περνάει ΜΕΣΑ από το αυτοκίνητο, αλλά εξοστρακιζεται. Προφανώς, το πρώτο αυτοκίνητο-ψυχή άνοιξε το ηλεκτρομαγνητικό πεδίο και έκανε Repel τις άλλες ψυχές.

Επίσης, υπάρχει το ΚΙΤ, ένα nuclear boost όπου πυρηνική ενέργεια που είναι αποθηκευμένη σε μια φιάλη αφήνεται να διατρέξει το πλαίσιο ενισχύοντας την ΑΚΑ-ΜΨΙΑ κατά 23,5%.

Παράδειγμα νταλίκας που χρησιμοποιούσε τα αξεσουάρ VS chip-bastard seat owner:

Ntalika.jpg

Crash test landwind xpedition.jpg

[επεξεργασία] Εντοπισμός ακα-ΜΨΙΑΣ

Καταρχήν, θα ήθελα να ξεκινήσω με το ΠΩΣ καταλαβαίνουμε την ακαμψία σε ένα αυτοκίνητο. Υπάρχουν 2-3 σχολές παρατήρησης και κατανόησης της ακαμψίας του αυτοκινήτου.

Η πρώτη και πιο αρχαία, καθώς και κάπως "μεταφυσική", είναι με την γνωστή ξύλινη διχάλα. Η επιστημονική διαδικασία που ακολουθείται είναι η εξής: κρατάμε την διχάλα δυνατά στα δύο άκρα της με τις παλάμες μας σφιγμένες (δηλαδή την πακτώνουμε, βλ. Στατική Ι) και αφήνουμε το 3ο άκρο ελεύθερο σε μετακινήσεις κατά άξονα Ζ και κατά Υ. Συνήθως, όταν εντοπιστεί ακα-ΜΨΙΑ, το ελεύθερο άκρο αρχίζει μια παλινδρομική κίνηση κατά τον άξονα Ζ.

Η δεύτερη, και λίγο πιο "λαϊκή", καθώς και πιο "παραδοσιακή" μέθοδος, είναι αυτή που ακολουθεί ο τύπος στο "Επί Τροχών". Αρχίζουμε να βαράμε το αμάξι σε σημεία-κλειδιά και αφουγκραζόμαστε τι ήχο βγάζει. Αν ο ήχος δεν είναι "κενός", τότε το αμάξι έχει ακα-ΜΨΙΑ. Προσοχή! Μη βαράτε το ντεπόζιτο, οδηγεί σε εσφαλμένα συμπεράσματα.

Η τρίτη και πιο "high tec" μέθοδος είναι με το Ακα-ΜΨΙΟ-μετρο. Το εν λόγω μηχάνημα μετράει τα ηλεκτρομαγνητικά πεδία γύρω από το αμάξι, καθώς και το πως αυτά κατανέμονται στο εσωτερικό των ειδικών κραμάτων ακα-ΜΨΙΑΣ. Η συσκευή είναι σχετικά απλής κατασκευής και δεν παραπέμπει σε φαμφάρες εντυπωσιασμού.

Τώρα, 2-3 λόγια για την ακα-ΜΨΙΑ γενικώς. Τα έχω πει σε άλλα θέματα και δεν μ' αρέσει να επαναλαμβάνομαι. Το πρόβλημα στην ακα-ΜΨΙΑ δεν είναι το 3d ή 5d σχέδιο του αμαξώματος, αλλά το καπό και το πορτ-μπαγκάζ. Και ας λένε οι άλλοι ό,τι θέλουν. Άμα δεν κλείσουν αυτές οι 2 μεγάλες "τρύπες" που επιτρέπουν την ακα-ΜΨΙΑ να "φεύγει" από το πλαίσιο, δουλειά ΔΕΝ γίνεται.

Το πορτ-μπαγκάζ: Δεν θα πρέπει να υπάρχει πορτ-μπαγκάζ στα αυτοκίνητα. Όχι μόνο γιατί μειώνεται η ακα-ΜΨΙΑ, αλλά γιατί και σε ταξίδια (άσχετα με το χρόνο διαμονής) οι γυναίκες έχουν την τάση να το γεμίζουν πάντα. Μια εναλλακτική πρόταση που ήρθε από έναν Σουηδό σχεδιαστή και που ΚΑΙ μειώνει το κόστος, αλλά ΚΑΙ αποτελεί μια φρέσκια και μοντέρνα ιδέα είναι να σφραγιστεί το πορτ-μπαγκάζ και πλέον τα πράγματα να μπαίνουν πίσω από τις πίσω θέσεις, οι οποίες θα αναδιπλώνονται και θα εμφανίζεται μια δίοδος προς τον πίσω πολυπόθητο αποθηκευτικό χώρο. Επίσης, έχει τα χαρακτηριστικά του "Φτιάξ' το μόνος σου", γιατί κάθε φορά θα πρέπει να συναρμολογούμε τις πίσω θέσεις. Nice!

Το καπό. Δυστυχώς εδώ υπάρχουν προβλήματα πολλών μορφών. Ένα μεγάλο βήμα προς το σφράγισμα του καπό κάνουν πολλές εταιρίες τοποθετώντας "προ-σφραγίσματα" για να ετοιμάσουν ψυχολογικά τους οπαδούς τους.

Καινοτόμοι όπως πάντα οι Σουηδοί μηχανικοί, όπου στο καινούριο μοντέλο της Saab ή Volvo (δεν θυμάμαι) που είναι ΜΟΝΟ για γυναίκες δεν έχουν βάλει ΚΑΝ κουμπάκι για να ανοίγει το καπό, και το ανοίγει λέει μόνο ο μηχανικός. Παρ' όλα αυτά υπάρχουν αμφιβολίες για το τι κρύβεται εκεί μέσα που "θυσιάστηκε" στο όνομα της "πρακτικότητας, οικονομίας και φτιάξ' το-μόνος-σου"