Μαραθώνιος

Bwikilogo.gif

“Τί εννοείτε όταν λέτε ο δρόμος έχει λακούβες;”

- Ο Σουμάχερ, όταν ήθελε να κάνει τον μαραθώνιο με το αυτοκινητάκι του.

“Δεν θα ξανατολμήσω να πειράξω Βριλ!”

- Ο Χιλλ , αφότου έσπασε το ρεκόρ.

“Τόσος ντόρος για μια δρασκελιά;”

- Διγενής Ακρίτας

Μαραθώνιος ονομάζεται μία διαδρομή κάπου στην Αθήνα. Ξεκινάει από το Καλλιμάρμαρο στάδιο και οδηγεί μέχρι τη Θήβα. Το όνομά του το οφείλει σε αυτόν που τον έτρεξε πρώτος, τον Μαραθώνα. Η διαδρομή αυτή είναι το μοναδικό μέρος στον κόσμο στο οποίο φυτρώνει ο μάραθος, για αυτό άλλωστε έχει και το όνομά του.

Η ΕΕ όμως αποφάσισε να αποδώσει το όνομα Κλασσικός Μαραθώνιος στην Ελλάδα ως ΠΟΠ (Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης). Το ελληνικό κράτος κάποια στιγμή πτώχευσε ως συνήθως (νομίζω ήταν κατά την 2η ή 4η πτώχευσή του) και αποφάσισε να πουλήσει τα δικαιώματα σε άλλα κράτη, με αποτέλεσμα να υπάρχουν διαδρομές μαραθώνιοι στη Γαλλία, την Ιταλία, την Κίνα, τον Άρη, την Βουλγαρία και άλλες χώρες.

Ο μαραθώνιος είναι ένα ανοιχτό άθλημα, μπορεί να συμμετάσχει ο οποιοσδήποτε, ακόμα και αν δεν είναι άνθρωπος. Φημολογείται ότι έχουν συμμετάσχει και Βριλ. Ο πρώτος που κέρδισε ήταν ο Αμπέμπε Μπικίλα, αλλά αποδείχθηκε ότι είχε ντοπαριστεί με σουβλάκια από τον Μπαϊρακτάρη κατά τη διάρκεια της διαδρομής. Έτσι, ως πρώτος νικητής του μαραθώνιου αναδείχθηκε ο Σπύρος Λιούης, ο οποίος απλά έκοψε δρόμο, χωρίς να χρειαστεί να πάρει ντόπα.

Ο μαραθώνιος φένεται ότι ήταν η αιτία για την εφεύρεση του ποδηλάτου, ίσως και του αεροπλάνου.

Άλλες γλώσσες