Μαγειρίτσα

"Αρνίσια άντερα, ε; Ξέρετε τι κυκλοφορεί εκεί μεσα!" (Σύλλογος Vegetarian και Λοιπών Δυνάμεων)

"Μην την κάψετε σαν εμένα, φίλες μου!" (Κυρία Βέφα -σεφ)

"Ας την κάνουμε με μυρωδικά απ΄ τον κήπο μου και μους σοκολάτας" (Jamie Oliver -σεφ, πάλι)

"Κοιτάξτε, εγώ θα το φάω έτσι κι αλλιώς" (κ. Μαμαλάκης -σεφ)

"Νόστιμο φαίνεται, αλλά αν είχα το σουγιά μου... Ω, αν είχα το σουγιά μου!..." (Μαγκάιβερ -σεφ, επίσης)

"Όλα τα τρόφιμα ,απο την στίγμη που θα μαγειρεύτουν, είναι μαγειρίτσα" (Όσκαρ Ουάιλντ)

Η αγαπημένη μας -ή μάλλον η λατρεμένη μας- Μαγειρίτσα είναι μια σούπα που παρασκευάζεται από έντερα είτε αρνιού είτε κατσικιού, κρεμμυδάκια, άνηθο, μαϊντανό, αβγο+λέμονο και συκώτι ψιλοκομμένο. Τρώγεται στο μεταμεσονύκτιο δείπνο της του Χριστού Αναστάσεως.

[επεξεργασία] Η Ανακάλυψις

Η ανακάλυψις της Μαγειρίτσας παρουσιάζει πολλά κοινά σημεία με την ανακάλυψη της Ανταρκτικής: όπως δεν γνωρίζουμε τον Ήρωα που ανεκάλυψε την Ανταρκτική, έτσι αγνοούμε ολοκληρωτικά τον Εφευρέτη της Μαγειρίτσας. Πίκρα γεμίζει τα σφιχτά, νεανικά μας στήθη, αναλογιζόμενοι το μέγεθος της προσφοράς εκείνου του Έλληνος.
Ώσπου ανακαλύψαμε σε ένα ταπεινό παλαιοβιβλιοπωλείο (στη Μενάνδρου, δίπλα σ' ένα μπουρδέλον -τυχαία περνάγαμε από εκεί) ένα σεπτό και μουχλιασμένο φυλλάδιο με τίτλο "Για σας, Κυρίες μου. Ήτοι, Πώς Να Μαγεύσετε Φίλους Και Οχτρούς". Το φυλλάδιο το υπέγραφε η κ. Βέφα Αλεξιάδου, αλλά όλοι καταλάβαμε ότι πίσω απ' αυτό το ψευδώνυμο εκρύβετο τεχνηέντως ο μαιτρ Στάθης Αλεξιάδου. Εκειδανά υπήρχε η πρώτη γραπτή μαρτυρία περί μαγειρίτσης. Ιδού το πρωτότυπο κείμενο:

[επεξεργασία] Το πρωτότυπο κείμενο

"Ντροπή μεγάλην ένιωσα όταν -εν μέσω Σαρακοστής- εδοκίμασα την νέαν μου συνταγήν.
Διότι όπως οι Ιατροί εκπονούν Συνταγάς, ούτω και Ημείς οι μαγείροι τας εκπονούμε.
Αυτή δε η Συνταγή είναι ό,τι πρέπει δια να εορτάσωμε την Ανάσταση του Κυρίου, δεδομένου ότι τας λοιπάς ημέρας τρώγομεν νορμάλ φαγητά.
Έστω. Αα, την ονομάζω δε μαγειρίτσα. Δεν ξέρω γιατί, έτσι μου 'ρθε."

[επεξεργασία] Οι αντιδράσεις του κατεστημένου

Το Κατεστημένο αντέδρασε. Λίγο επειδή σιχαινόταν τα έντερα, λίγο από συνήθεια, αντέδρασε και μάλιστα δυναμικά. Ας δώσουμε το λόγο στον Νομάρχη Γιακουμή Κάλλα(ς):
"Αγαπημένο μου Ημερολόγιον:
Ως εδώ, διάβολε! Έχω ανεχτεί τα πάντα: τους υπαλλήλους να απεργούν, την ανεψιά μου την Μαρία να θέλη να γίνη αστήρ της όπερας, τον γιο μου να θέλει να παράγει συσκευασμένο αλάτι, αλλά ΩΣ ΕΔΩ! Πού ακούστηκε άντερα και συκώτια στο φαγητό; Σιχαμάρα! Σιγά μην το φάει ποτέ αυτό το πράμα ο κόσμος. (Σημείωσις: Μήπως να τον έστελνα στη Φολέγανδρο;)"

[επεξεργασία] Επίλογος

Τελικώς, η Παράδοση διδάσκει ότι ο Εφευρέτης της μαγειρίτσας όχι μονο δεν εξορίστηκε, αλλά απήλαυσε μεγάλες τιμές. Ο Ελληνικός Λαός τίμησε και με το παραπάνω τη συνταγή εκείνου του Πρωτοπόρου, που τόσο δεν βασανίστηκε.