Λος Άντζελες

Λος Άντζελες
Οι Άγγελοι

Flag LA Seal of Los Angeles

Εθνικό σύνθημα: Asta la vista, baby
Εθνικός ύμνος: Calm Like a Bomb των RATM
Χώρα ΗΠΑ
Πρωτεύουσα Χόλιγουντ
Επίσημη γλώσσα Αγγλικά, Ισπανικά, Ισπαγγλικά
Ανεπίσημες γλώσσες Κορεάτικα, Αφρομεξικάνικα, Φράνγκλικα, Κινέζικα, Ιαπωνικά
Κυβερνήτης Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ
Εθνικός ήρωας Snoop Dogg
Νόμισμα Μεξικανικό δολάριο $ (MSD)
Θρησκεία Χολυγουντισμός
Εθνικό άθλημα Baseball
Πληθυσμός 3.792.621 Angelenos
Έκταση 1.214,9 τ.μ. ( 6.77% νερό)
Εισόδημα πολλά $/κεφ.
Οδήγηση με αυτοκίνητο
Κλίμα Μεσογειακό του Μεξικού

Το Λος Άντζελες είναι η μεγαλύτερη πόλη των Ηνωμένων Πολιτειών. Είναι γνωστή ως η πόλη του αυτοκινήτου. Σύμφωνα με έρευνα της πολιτείας της Καλιφόρνιας, το 35% των κατοίκων των ΗΠΑ πιστεύουν ότι είναι η πρωτεύουσα της πολιτείας. Από το υπόλοιπο 65%, το 30 % πιστεύει ότι πρωτεύουσα της πολιτείας είναι το Σαν Φρανσίσκο, το 5 % το Σακραμέντο (η σωστή απάντηση) και το 30% δεν ήξεραν τι είναι η Καλιφόρνια. Επίσης, οι υπολογιστές που έχουν μητρική γλώσσα τα ελληνικά δεν θεωρούν σωστή τη λέξη Άντζελες.

[επεξεργασία] Γεωγραφία

Το Λος Άντζελες βρίσκεται στην ΝΑ Καλιφόρνια, κοντά στα σύνορα με το Μεξικό. Καταλαμβάνει μια υποβαθμισμένη περιοχή ανάμεσα σε δύο οροσειρές και προς Ν και Α έχει πρόσβαση σε νερά με καρχαρίες. Γεωγραφικά και κλιματικά έχει πάρα πολλά κοινά με την Αθήνα. Η μητροπολιτική περιοχή περιλαμβάνει αρκετές άλλες πόλεις των οποίων το όνομα, όπως άλλωστε και της ίδιας πόλης, δείχνουν πόσο μακριά φτάνει η φαντασία του ανθρώπου.

Το ίδιο το Λος Άντζελες σημαίνει «οι Άγγελοι». Προφανώς οι πρώτοι εξερευνητές έπαθαν θερμοπληξία από τη ζέστη και νόμιζαν ότι έβλεπαν Αγγέλους. Η Άντζελα Δημητρίου όσο και να φωνάζει, δεν έδωσε το όνομά της στην πόλη. Το μεγαλύτερο προάστιο είναι η παραθάλασσια «Μακριά Σκύλα» (long bitch), όπου βρίσκεται το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι του Λος Αντζέλες. Απέχει δύο χιλιόμετρα από το κύριο λιμάνι. (Άμα έχει λεπτά για πέταμα…) Τα χρήματα προέρχονται από τη μεγαλύτερη κινηματογραφική βιομηχανία, η οποία έχει έδρα το ιερό άλσος. Βεβαία, ουδέποτε υπήρχε εκεί δάσος, μόνο γιούκες και θάμνοι. Για όσους είναι ηλίθιοι και δε ξέρουν που βρίσκονται, υπάρχει μια επιγραφή σε ένα λόφο που προειδοποιεί τους επισκέπτες ότι εισέρχονται σε ιερή περιοχή.

Το Λος Άντζελες είναι μια τεράστια πόλη. Όπως και η Αθήνα που έχει καταλάβει όλο το λεκανοπέδιο, έτσι και το Λος Άντζελες ξεχύνεται από τα διάκενα. Υπάρχει ένα κενό στα δυτικά, ανάμεσα στις δύο οροσειρές, και από εκεί ξεκινούν μερικές από τις πιο ιδιαίτερες περιοχές τους Λος Άντζελες, το Πορτοκάλι και η Ακροποταμιά. Βεβαία η περιοχή δυτικότερα από των οροσειρών είναι έρημος, οπότε ούτε πορτοκάλια μπορούν να αναπτυχθούν, ούτε υπάρχει κάποιο ποτάμι. Φαντασία που την έχει ο κόσμος.

Το Λος Άντζελες είναι ένας παράδοξος κόσμος. Αν και βρέχει σπάνια (έχει δει κάνεις σε σειρές όπως το LAPD ή το Closer να βρέχει;), υπάρχει μια τεράστια βιοποικιλότητα χλωρίδας, στην οποία κυριαρχεί το αειθαλές γρασίδι. Έρευνες από το καθηγητή του Μ.Ι.Τ., Γιάννη Ακαμάτη έδειξαν ότι τα φυτά της πόλης ποτίζονται από τη μπουγάδα της Ήρας. Η έρευνα έδειξε ότι τα νερά πρώτα πέφτουν στο ιερό άλσος και μετά περνούν στον υδροφόρο ορίζοντα, από όπου αντλούνται για ύδρευση.

[επεξεργασία] Διοίκηση

Το Λος Άντζελες χωρίζεται σε 330 περιοχές, η κάθε μία από τις οποίες ελέγχεται από ομάδες ντόπιων, τις λεγόμενες «συμμορίες» (gag). Επειδή ο δήμος δεν έχει ορίσει σαφή όρια ελέγχου των ομάδων, συχνά γίνονται μάχες μεταξύ των συμμοριών για το ποια θα δώσει μια προβληματική περιοχή σε μια άλλη. Το ωραίο με τις συμμορίες είναι ότι αρχηγικό ρόλο λαμβάνουν οι λεγόμενες μειονότητες (Μαύροι, Μεξικανοί). Το σύστημα έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα αποτελεσματικό και το έχουν εφαρμόσει και άλλες αμερικανικές πόλεις.

[επεξεργασία] Μεταφορές

Το Λος Άντζελες θεωρείται η πόλη του αυτοκινήτου, και όχι άδικα, αφού χωρίς αυτοκίνητο δεν πας πουθενά. Βέβαια, με τόσα αυτοκίνητα, ούτε με αυτοκίνητο πας κάπου. Ευτυχώς για αυτούς που δεν έχουν αυτοκίνητο, το Λος Άντζελες διαθέτει το πιο πλήρες σύστημα μαζικών μεταφορών στο κόσμο. Λεωφορεία μπορούν να σε πάνε παντού. Η γραμμή Λιμάνι-Ακροποταμιά έχει μήκος 95 χλμ και δεν είναι βολική αν δε προλάβεις θέση. Και αφού μια πόλη έχει τα λεωφορεία τι να κάνει όλα τα άλλα; Το Λος Άντζελες διδάχτηκε από το χρήσιμο παράδειγμα της Θεσσαλονίκης και αποφάσισε να μη ολοκληρώσει το μετρό που έφτιαχνε.

Πέρα από τα μηχανοκίνητα μέσα, στο Λος Άντζελες μπορείς να μετακινηθείς και με τα πόδια. Βέβαια, αυτός ο τρόπος δεν ενδείκνυται. Τα πεζοδρόμια του Λος Άντζελες είναι καλυμμένα με πολλλές στρώσεις εμετού, αποτέλεσμα της νυκτερινής διασκέδασης, και σκόνης από το καυσαέριο που κατακάθεται. Προσπαθήστε να μη σκοντάψετε στους νεαρούς κινηματογραφικούς αστέρες που έχουν πέσει στα πεζοδρόμια μετά το γλέντι. Την μέρα δεν είναι δυνατό να περπατήσει κανείς. Οι ντόπιοι χρησιμοποιούν τα καυτά πεζοδρόμια για να ψήνουν φτηνά πίτες και αυγά.

[επεξεργασία] Διατροφή

Το Λος Άντζελες παρουσιάζει ένα ιδιαίτερο φαινόμενο γνωστό ως γεωγραφικός διαφοροτροφισμός. Σύμφωνα με αυτό η περιεκτικότητα των τροφίμων σε λιπαρά αυξάνει όσο το υψόμετρο πέφτει. Η ελάχιστη περιεκτικότητα έχει καταμετρηθεί στη περιοχή του Χόλιγουντ και η μέγιστη κοντά στα λιμάνια. Λέγεται ότι κάποιος μπορεί να βρει σε τι υψόμετρο βρίσκεται πηγαίνοντας σε ένα εστιατόριο και βλέποντας το μενού. Αυτό το φαινόμενο είναι πιο έντονο στους αρσενικούς κατοίκους της πόλης. Από την άλλη τα θηλυκά έχουν μια πιο ομοιόμορφη διατροφή που βασίζεται σε ενεργειακά ποτά, βιταμίνες, δελταμίνες και κολλαγόνο. Κάποιοι επιστήμονες έχουν συσχετίσει αυτή τη διατροφή με την υψηλή συγκέντρωση σιλικόνης στο σώμα.

[επεξεργασία] Κίνδυνοι

Το Λος Άντζελες είναι ο προορισμός του 55% των ρουκετών, των πυραύλων και των ατομικών βομβών που πέφτουν σε λάθος χέρια, οπότε να φυλάγεστε. Η καλύτερη προστασία είναι να σκάψετε ένα λαγούμι κάτω από το μπετόν ή να κρυφτείτε στο ανολοκλήρωτο μετρό. Όμως, το 100% όλων των επιθέσεων εντοπίζεται και αντιμετωπίζετε από τις 23 ομάδες κρούσης που δρουν στη πόλη. Οι ομάδες κρούσης αποτελούνται από Ελ που αντιμετωπίζουν τις επιθέσεις των δαιμόνων που πολεμούν τους ανθρώπους, προσπαθώντας να σώσουν τη Γη. Πότε αποκαλύφτηκαν αυτές οι ομάδες; Πόσο θα διαρκέσουν; Διαβάστε στο βιβλίο 2309, δώρο μία καραμούζα που διώχνει τους δαίμονες.

[επεξεργασία] Πηγές

  • Λος Άντζελες, ποιος ξέρει τι και πού. Εκδόσεις Σίγουρα ο Σκου Πι Ντου
  • Τι μας κρύβουν, βιβλίο 2309, Λιακόπουλος.