Λιχτενστάιν

“Πού στο διάολο είναι αυτό;”

~ Ο Όσκαρ Ουάιλντ για το Λιχτενστάιν.

Κρατίδιο συμπιεσμένο κάπου ανάμεσα σε Αυστρία, Ελβετία και ένα χωράφι με δυο αγελάδες. Μέχρι πριν λίγα χρόνια, η ύπαρξή του αμφισβητούνταν, μέχρι που...εεε...τότε...ε, τώρα πια απλώς ξέρουμε πως υπάρχει.

[επεξεργασία] Ιστορία

Το σημείο (γιατί περί σημείου πρόκειται) κατοικήθηκε για πρώτη φορά μετά το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, από δύο οικογένειες (Γκούγκελμπροτς, Μπόμμελγκαουφ) και έναν εργένη τον Χανς Άνταμ [1]. Χωρίς λόγο τον ανακύξηξαν βασιλιά και ονόμασαν τη χώρα Λιχτενστάιν. Τίποτε συνταρακτικό δε συνέβη, εώς ότου πέθανε ο βασιλιάς. Τον έθαψαν στην πίσω αυλή της οικογένειας Γκούγκελμπροτς. Το 2006 ένας περαστικόςγύφτος, που περνούσε από εκεί με τη μαϊμού του, ανακάλυψε επιτέλους τη χώρα. Οι κάτοικοί της, χάρηκαν τόσο, που εκείνη η μέρα, έγινε εθνική εορτή.

[επεξεργασία] Οικονομία

Απλώς ανύπαρκτη.

[επεξεργασία] Αθλητισμός

459594318UslRDU fs.jpg

Τα σπίτια των δύο μοναδικών οικογενειών. Ο φωτογράφος δεν είχε χώρο να σταθεί για να φωτογραφήσει και την πλατεία της χώρας.

Και οι δυο οικογένειες έχουν από ένα σετ σκακιού και ένα τραπέζι πινγκ-πονγκ. Μάλιστα στα σύνορα με την Αυστρία, έχουν κι ένα τέρμα για ποδόσφαιρο. Αυτό βέβαια τους δημιουργεί συχνά προβλήματα με τους συνοριοφύλακες, όταν κυνηγάνε την μπάλα. Όλα όμως λύνονται με ένα μονάκι στα 5 γκολ.

[επεξεργασία] Καλές Τέχνες

Ο μεγαλύτερος γιος των Γκούγκελμπροτς, Ντιρκ, παίζει όμποε [2], ενώ η μεσαία κόρη των Μπόμμελγκαουφ, Λάουρα, παίζει φυσαρμόνικα. Ο οκτάχρονος γιος των Μπόμμελγκαουφ, Καρλ, μπορεί να σφυρίξει στο ρυθμό του "You can Leave your Hat On [3]". Τέλος, η προ-προ-προ-τελευταία κόρη των Γκούγκελμπροτς, Ελφρίντε, ζωγραφίζει πίνακες του Andy Warhol [4].

[επεξεργασία] Εθνική Εορτή 3ης Ιανουαρίου

Το σημαντικότερο γεγονός στο Λιχτενστάιν. Όλοι μαζί συγκεντρώνονται στο σπίτι των Μπόμμελγκαουφ. Ο Ντιρκ και η Λάουρα παίζουν τον εθνικό ύμνο της χώρας και μια εντυπωσιακή πομπή κατευθύνεται προς τον τάφο του παλιού βασιλιά. Εκεί κρατάνε ενός λεπτού σιγή. Μετά πάνε στην πλατεία και ακούνε το μικρό Καρλ και βλέπουν τα έργα της Ελφρίντε. Χειροκροτούν και φεύγουν.