Λιθομαντεία

Rock solid solutions small

Πρωκτόλιθος ο ογκώδης, σμιλεμένος από τη μάνα φύση

Η λιθομαντεία είναι αρχαία επιστήμη που βασίζεται στην ανάγνωση του μέλλοντος με τη βοήθεια κοτρώνων. Οι προβλέψεις γίνονταν στα λιθομαντεία. Αν και συνήθως δεν έχει σημασία το είδος πέτρας, χρησιμοποιείται συγκεκριμένα ο πρωκτόλιθος, ο μαστουρίτης και ο μαλακίτης. Συγγενεύει με την κρυσταλλομαντεία, με τη διαφορά ότι η κρυσταλλομαντεία χρησιμοποιεί για την ανάγνωση του μέλλοντος οθόνη υγρών κρυστάλλων, εξού και κρυσταλλομαντεία. Η κρυσταλλομαντεία αντικαταστάθηκε στις μέρες μας από τη τηλεόραση. Αυτά που αποκαλύπτονταν ήταν πάντα α-λίθ-εια ή απλώς η-λίθ-ια.

[επεξεργασία] Διαδικασία

Ο ιερέας αρχικά έπρεπε να απέχει από τη συνουσία από τρεις μέχρι εφτά μέρες. Αν απήχε εφτά μέρες τότε διάλεγε συνήθως το μαλακίτη. Ο ιερέας συμπεριφερόταν στη πέτρα σαν μωρό. Της άλλαζε πάνα, της έλεγε παραμυθάκια και στο τέλος την έλουζε με κρύο νερό (ψυχρολουσία). Μετά την πήγαινε σε ένα δωμάτιο με χαμηλό φωτισμό συνήθως έξω από τη πόρτα και τη έβαζε σε κούνια. Πολλοί που παρατηρούσαν τη διαδικασία έλεγαν αστειεύομενοι ότι «έφαγε πετριά». Η φράση έμεινε από τότε. Ο ιερέας στη συνέχεια μόλις η πέτρα κοιμόταν τη σήκωνε στα δυο χέρια και καθώς τη κοιτούσε έβγαζε το χρησμό. Αν η πέτρα ρευόταν σήμαινε ότι όλα θα πήγαιναν καλά, αν αντιθέτως έκλανε, σήμαινε ότι όλα θα πήγαιναν σκατά. Αναλυτικά στοιχεία βρίσκονται στο βιβλίο του λιθοκρίτη.

[επεξεργασία] Διάσημοι λιθομάντεις

The real rocky

Η πέτρα του Κρόνου

Ο πρώτος διδάξας της λιθομαντείας ήταν ο Κρόνος ο αχόρταγος, πατέρας του Δία, του Ποσειδώνα και του Πλούταρχου. Οι σύγχρονοι μελετητές της λιθομαντείας πιστεύουν ότι οι τακτικές του κρόνου ήταν ακραίες, αφού μετά τον ύπνο της πέτρας, κατάπινε τη πετρά (όπως έκανε με τα παιδία του).