Λεωνίδιος Σπάρτης

LOGO OMADAS

Το έμβλημα της ομάδας.

“Εγώ από μικρός υποστήριζα τη συγκεκριμένη ομάδα!”

~ Ο Όσκαρ Ουάιλντ για το Λεωνίδιο Σπάρτης

“Θυμάμαι που τους ευχήθηκα πριν τον τελικό του 478 π.Χ. Το πάλεψαν, αλλά χάσανε. Γιατί να το κρύψωμεν άλλωστε;”

- Ο Μητσοτάκης

Σπαρτιατική ομάδα ποδοσφαίρου, μια από τις πρώτες στην παγκόσμια ιστορία. Αναδείχθηκε σε σπουδαίο πρεσβευτή του ελληνικού αθλητισμού στο εξωτερικό. Ωστόσο, μετά τον Πελοποννησιακό Πόλεμο, που τα οικονομικά της Σπάρτης δεν ήταν καλά, η ομάδα πήρε την κάτω βόλτα. Μέχρι και σήμερα όμως, παρά το γεγονός ότι δε διαθέτει το μεγαλείο των περασμένων χρόνων, ο Λεωνίδιος παραμένει ομάδα αρκετά αγαπητή στους Έλληνες φιλάθλους και σημείο αναφοράς για το άθλημα.

[επεξεργασία] Ιστορία της ομάδας

[επεξεργασία] Αρχαιότητα

[επεξεργασία] Τα πρώτα χρόνια

Old-soccer-ball-grass-end-image

Σπάνια φωτογραφία της περίφημης σκασμένης μπάλας του έκτου ματς μεταξύ Λεωνιδίου και Ανεμοστρόβιλου

Η ομάδα είχε ως ιδρυτές και πρώτους παίκτες της το Λεωνίδας και τους 300 άνδρες του. Το όνομα της ομάδας, είναι φυσιολογικότατο που πήρε αυτό το όνομα! Την προεδρία του συλλόγου είχε η γερουσία, ενώ τα μεταγραφικά τα κανόνιζαν οι έφοροι. Αρχικά, η ομάδα αγωνιζόταν μονάχα με τον Ανεμοστρόβιλο Απάνου Κόρακα. Από πάπυρο που βρέθηκε στην κουφάλα ενός πλατάνου έξω από τη Σπάρτη, μαθαίνουμε πως τα αποτελέσματα των παιχνιδιών αυτών (όλα στην έδρα του Ανεμοστρόβιλου) είναι:

  1. 5-1
  2. 6-2
  3. 3-0
  4. 7-4
  5. 8-9
  6. Διεκόπη λόγω έλλειψης δεύτερης μπάλας. Το σκορ μέχρι τη στιγμή που ο Λεωνίδας την έστειλε πάνω σε ένα φοίνικα και αυτή έσκασε, ήταν 3-3
  7. 2-3
  8. 8-4
  9. Διεκόπη λόγω έκλειψης σελήνης. Το σκορ είναι άγνωστο.
  10. 10-7

Σαφώς βλέπουμε ότι ο Ανεμοστρόβιλος είχε κερδίσει τα περισσότερα παιχνίδια, αλλά ας μην ξεχνάμε πως αυτή η ομάδα ήταν η πρώτη ομάδα ποδοσφαίρου παγκοσμίως.

[επεξεργασία] Ημέρες δόξας

LeonidasFootball

Ο Λεωνίδας πανηγυρίζει το γκολ του ενάντια στην Α.Ο. Βαβυλώνας

Η εποχή κατά την οποία ο Λεωνίδιος απέκτησε διεθνή φήμη, αρχίζει μετά το 480 π.Χ. Τότε έπαιξαν ένα φιλικό ενάντια στην περσική ομάδα Α.Ο. Βαβυλώνας, της οποίας οι παίκτες, λόγω της εξαιρετικής φυσικής τους κατάστασης, ονομάζονταν Αθάνατοι. Ο Λεωνίδας και οι συμπολεμιστές του έκαναν ένα εξαίρετο παιχνίδι, αλλά οι Πέρσες ήταν σκληροί αντίπαλοι. Εντέλει, ο ηγέτης της ομάδας, Λεωνίδας σκόραρε ένα πανέμορφο γκολ, χαρίζοντας τη νίκη στην ομάδα του. Οι Πέρσες, προσβεβλημένοι, επιτέθηκαν στην Ελλάδα. Ακολούθησαν τα γνωστά. Τον ίδιο χρόνο, ο Λεωνίδιος κατέκτησε με χαρακτηριστική άνεση το Κύπελλο Ελλάδος, ενώ τερμάτισε δεύτερος στο Πρωτάθλημα, πίσω από τον Ανεμοστρόβιλο.

Η νίκη επί των Περσών, κέντρισε το ενδιαφέρον της FIFA. Με απόφαση της, ο Λεωνίδιος μπορούσε πλέον να συμμετέχει στο διεθνή τουρνουά Ancient World Cup (AWC). Η πρώτη διοργάνωση των Σπαρτιατών ήταν το 479 π.Χ., που πραγματοποιήθηκε στη Κνωσό. Ωστόσο, οι παίκτες ήταν άπειροι και αποκλείστηκαν ήδη από τους ομίλους. Τον επόμενο χρόνο, και πάλι πήραν το Κύπελλο, αλλά έχασαν το πρωτάθλημα. Στο AWC, όμως, μέσα σε εθνική έξαρση, έφτασαν μέχρι τον τελικό. Εκεί, με αντίπαλο τη ρωμαϊκή Caesar Clubum Futbollum, τα έδωσαν πραγματικά όλα, αλλά ηττήθηκαν με 2-1.

1006477-antique-arab-or-ancient-egyptian-golden-vase-with-holographic-inscriptions-on-it

Το τρόπαιο του AWC του 477 π.Χ.

Μετά την απώλεια του τροπαίου, οι Σπαρτιάτες πείσμωσαν απίστευτα. Το 477 π.Χ. κατέκτησαν σα σίφουνες το νταμπλ και πήραν εκδίκηση στον τελικό ενάντια της ίδιας ομάδας, με σκορ 3-1, στις πυραμίδες της Αιγύπτου. Αυτό ήταν! Από τότε, μέχρι και το 404 π.Χ. κατέκτησαν 34 Πρωταθλήματα, 60 Κύπελλα και 7 φορές πήραν το AWC. Ενδεικτικά παρουσιάζονται οι νικητήριοι τελικοί του AWC:

  1. Λεωνίδιος 2 - 0 Α.Σ. Γαλατία
  2. Αρταξερξιακός 3 - 4 Λεωνίδιος
  3. Caesar Clubum Futbollum 2 - 5 Λεωνίδιος
  4. Λεωνίδιος 1 - 0 Γ.Σ. Καρχηδόνα
  5. Λεωνίδιος 3 - 2 Παναιγυπτιακός
  6. Γ.Σ. Καρχηδόνα 2 - 4 Λεωνίδιος
  7. Αθλητική Ένωση Στόουνχετζ 1 - 4 Λεωνίδιος

[επεξεργασία] Η Πτώση

Μετά τον Πελοποννησιακό Πόλεμο, η οικονομική κατάσταση της Σπάρτης ήταν άθλια. Οι έφοροι δεν έδιναν την άδεια για μεταγραφές και σιγά-σιγά η ομάδα έπεσε ποιοτικά. Μέχρι την κατάκτηση της Ελλάδας από τους Ρωμαίους, το 146 π.Χ., ο Λεωνίδιος κατέκτησε 5 πρωταθλήματα, 10 κύπελλα και κανένα AWC. Οι κατακτητές διέλυσαν με το έτσι θέλω την ομάδα. Οι παλιοί παίκτες χώρισαν και ο Λεωνίδας ασχολήθηκε με άλλα πράματα...

[επεξεργασία] Βυζάντιο

Η ομάδα επανιδρυθηκε με το όνομα Sparta FC και συμμετείχε στην Vizan League και κέρδισε 52 πρωταθλήματα,68 κύπελλα,31 super cup και ένα VCL(Vizan Champions League).Όμως μετά την Άλωση της Κων/πολης,η ομάδα διαλύθηκε και τα κύπελλα δόθηκαν στην ομάδα του Μωάμεθ,Porthiti Sport Club

[επεξεργασία] Τουρκοκρατία

Ξαναιδρυθηκε από κλέφτες για να περνάν την ώρα τους Όταν δεν σκότωναν Τούρκους και κέρδισαν το 1612 το νταμπλ,αλλά τα τρόπαια άλλαξαν για να πάρουν βρώμικο για να φανε

[επεξεργασία] Ελληνική επανάσταση

Κατά την επανάσταση του '21, ανακαλύφθηκαν παλιά Δωδ, με αγώνες του Λεωνιδίου. Οι διψασμένοι για ποδόσφαιρο Έλληνες, κυκλοφορούσαν κρυφά τα δωδ. Έτσι, οι άθλοι του Λεωνίδα και των 300, ενέπνευσαν του αγωνιστές μας, στον αγώνα κατά των Ντούρκων.

[επεξεργασία] Επανίδρυση

Βλέποντας την χείριστη κατάσταση του ελληνικού ποδοσφαίρου, ο Λεωνίδας αποφάσισε να ιδρύσει και πάλι το Λεωνίδιο Σπάρτης. Όμως, οι περισσότεροι συμπαίκτες του είτε ήταν χούφταλα είτε είχαν πεθάνει. Έτσι ανέλαβε την ομάδα εξ ολοκλήρου ο ίδιος. Όμως, συνειδητά επέλεξε να μην παίζει στη Super League! Επομένως, ήταν υποχρέωσις της Φρικηπαίδειας, να τον καλέσει στο δικό της πρωτάθλημα, το οποίο εξάλλου είναι πολύ πιο ποιοτικό και ανταγωνιστικό.

  • Ο προπονητής της ομάδας, Λεωνίδας
  • Ο τερματοφύλακας της ομάδας, Λεωνίδας
  • Ο Λεωνίδας σκοράρει ένα πανέμορφο γκολ
  • O μαντέψτε-ποιος σε έξαλλο πανηγυρισμό

[επεξεργασία] Σήμερα

Ο Λεωνίδιος Σπάρτης διαθέτει έναν μεγάλο αριθμό παικτών και προσωπικού αριθμώντας 300 ανθρώπους (τυχαίο; Δε νομίζω! 11888) σε κάθε κατηγορία. Μερικοί σημαντικοί παίκτες της ομάδας είναι ο Λεωνίδας, ο Λεωνίδας, αλλά και ο Λεωνίδας. Θέλοντας να φέρει στην ομάδα μερικά νέα ονόματα, ο προπονητής της ομάδας, Λεωνίδας, αγόρασε τον Λεωνίδα και τον Λεωνίδα.

Στις μέρες, ωστόσο, λόγω της οικονομικής κρίσης, η ομάδα έχει αλλάξει τακτική. Πλέον προωθεί νεαρούς ταλαντούχους παίκτες από τις ακαδημίες, όπως ο Λεωνίδας, ο Λεωνίδας και ο Λεωνίδας.

[επεξεργασία] Οι φανατικοί

Leonidio gate 7 image

Αυτό για το οποίο έχει μείνει η ομάδα στην ιστορία, είναι οι φανατικοί της οπαδοί, της θύρας 0. Οι χουλιγκάνοι αυτοί δεν αφήνουν τίποτε όρθιο. Καίνε αμάξια, δέντρα, κάδους απορριμάτων (όχι ανακύκλωσης καθότι άτομα με συνείδηση) και όοοοοοτι άλλο μπορείς να φανταστείς. Πολλοί από αυτούς είναι ευρύτερα γνωστοί: ο Αναξιμένης ο Κρανοφόρος, Υπάτιος ο Δακτυλοδικτούμενος, Ερμόδοτος ο Παρολιγονφαλακρός κ.ά. Μάλιστα, το 2011 αδελφοποιήθηκαν με τους οπαδούς της St. Pauli.

  • Ο Αναξιμένης ο Κρανοφόρος
  • Ο Υπάτιος ο Δακτυλοδικτούμενος
  • Ο Ερμόδοτος ο Παρολιγονφαλακρός

[επεξεργασία] Ύμνος

Οι στίχοι του ύμνου του Λεωνιδίου αποδίδονται στον επικό ποιητή Αγαθαρχίδη τον Κορίνθιο. Είναι γραμμένο στα αρχίδια του σε δακτυλικό εξάμετρο στίχο. Η μελοποίηση είναι του Φοίβου.

Χαίρε Λεωνίδιε, σπουδαίε και τρανέ
των Σπαρτιατών καμάρι
Σ' όλη τη γη εσύ, εσύ είσαι ο μόνος
Μπρος σου, όλοι τρέμουν και σιωπούν
Έχεις παικτάρες φοβερές, ωσάν τον Λεωνίδα
και τρόπαια χρυσά, ωσάν την Ατλαντίδα
Και όλα τα παιδιά, εδώ θέλουν να παίξουν
Και οι πιστοί σου οπαδοί για σε θενά φωνάξουν
«Λεωνίδιε ομάδα των ομάδων!»
Κι ακόμη πιο μακριά, στα πέρατα του κόσμου
ακούς παντού να λεν
«Go Λεωνίδιε, go!»

[επεξεργασία] Πηγές

  • Δημοσθένης Λιακόπουλος: Πώς οι Αρχαίοι Έλληνες αποίκησαν τη Γροιλανδία, Εκδόσεις Λιακόπουλος
  • Κώστας Ζουράρις: Όλη η αλήθεια για τα Παπάρια των Αρχαίων Ελλήνων, Εκδόσεις Φέξεμουκαιγλύστρισα