Λανθασμένα

“Λανθασμένα”

- Πλούταρχος

“Το είπα λανθασμένα.”

~ Ο Όσκαρ Ουάιλντ για το λανθασμένα

“Το λανθάνειν εστί λανθανιστείν”

- Ο ´Αδωνις για μια στραβοχυμένη Αλβανική πατάτα

“Τα πάντα είναι Λανθασμένα”

- Θεός για τον κόσμο

[επεξεργασία] Γενικοί ορισμοί

Λανθασμένα μπορεί κανείς να πει το οτιδήποτε. Μπορεί να πεις μια ολόκληρη φράση λανθασμένα, για παράδειγμα η εκφραση:

- Λανθασμένα...
είναι πολυχρησιμοποιημένη και έχει συνήθως ως νόημα ότι Προχτές πήγα με το ποδήλατο για ψάρεμα και μια τσιπούρα μου έφαγε τους φίλους. Μια ακόμα διαδεδομένη, ιδιαίτερα στο χώρο της πολιτικής, έκφραση λανθασμένα είναι η εξής:
- Λανθασμένα!
όπου αυτή τη φορά το νόημα είναι Σωστά.

Λανθασμένα επίσης χρησιμοποιεί ο κόσμος το πιρούνι.

[επεξεργασία] Μερικά λανθασμένα παραδείγματα

Ας πάρουμε για παράδειγμα τον παρακάτω διάλογο μεταξύ Πλάτωνα και Αριστοτέλη, στην αρχαία αγορά των Αθηνών και στην ουρά για μια τυρόπιτα. Λανθασμένα καταγράφει ο (παρα)φυσικός, (αν)ιστορικός, (αν)ερευνητής και σκοταδιστής Λιακόπουλος:

- χρησιμοποίησες τη λέξη λανθασμένα
- κι εσύ μόλις την χρησιμοποίησες λανθασμένα
- με είπες λανθασμένα

Ας παραθέσουμε, γιατί όχι, λανθασμένα μερικά ιστορικά παραδείγματα τα οποία παρουσιάζονται και στο νέο βιβλίο του Χάρι Πότερ Λανθασμένα (2011, εκδόσεις λανθασμένα Λανθασμένα) και περιέχουν λανθασμένα αναφορές στο λανθασμένα:

  • Λανθασμένα είχε αποκαλέσει ο Δαρβίνος τον πίθηκο άνθρωπο. Τον άνθρωπο δηλαδή που πίνει νερό απ την βρύση χωρίς ποτήρι.
  • Ο Μέγας Αλέξανδρος λανθασμένα.
  • Λανθασμένα
  • Τι να σου πω, ότι και να σου πω λανθασμένα, λανθασμένα θα είναι (Άγνωστος, είκαζεται ότι το είπε ο Νίκος Μίχας ένα πρωί προς μεσημέρι).
  • Λανθασμένα έχουμε σκοτώσει μονάχα όλους τους πολιτικούς που το επίθετό τους αρχίζει από Ω.
  • Οι στίχοι γνωστού δημοτικού τραγουδιού, αλλά και γυμνασίου/λυκείου ΕΠΑΛ, λέγεται ότι κατά τον 15ο αιώνα ήσαν(το):
[...]
Ιτιά, ιτιά λουλουδιασμένη, 
αχ, πώς μοσχοβολάς καημένη.
Ιτιά, ιτιά μέσα στο ρέμα, 
πως σ’ αγαπώ δεν είναι λανθασμένα.
[...]

[επεξεργασία] Μαθηματική θεωρία λανθασμένα

[επεξεργασία] Ορισμός

Έστω ότι έχουμε ένα σύνολο λέξεων  X = \{x_1, ... ,x_N\} και ισχύει x_i \ne x_j \forall i \ne j λανθασμένα. Παρόλα αυτά, σύμφωνα με την θεωρία λανθασμένα μπορούμε να θέσουμε x_k = λαθασμένα και x_l = λαθασμενα. Άρα x_k = x_l λανθασμένα.

Απόδειξη:
  Λανθασμένα, λανθασμένα. Λανθασμένα...

[επεξεργασία] Εξαιρέσεις λανθασμένα επί του ορισμού

Αξιωματικά, αν  x_i = λανθασμένα τότε ισχύει παντα x_i \ne Τσακ Νόρις. Το αντίστροφο λανθασμένα αμφισβητείται.

[επεξεργασία] Παραγώγιση

\frac{\delta x_i}{ \delta \lambda } \rightarrow 0 αν και μόνο αν  x_i = λανθασμένα. Σύμφωνα όμως με τον ορισμό ισχύει τελικά λανθασμένα ότι x_i =  λαθασμενα \forall i = 1 \ldots N, άρα η παράγωγος ως προς \lambda είναι παντού μηδέν.

[επεξεργασία] Εφαρμογές

Λανθασμένα, δεν έχουν καταγραφεί εφαρμογές.

[επεξεργασία] Ο υπολογισμός της ηλικίας του σύμπαντος λανθασμένα

Το σύμπαν είναι και θα είναι 200 ετών, 32 ημερών και 13 ωρών. Και 5 λεπτών. Και 7 δευτερολέπτων... Τώρα.