Λαμόγιο

Με τον όρο Λαμόγιο ή Λαμόγειο χαρακτηρίζεται το υπόγειο Λάμα, ένα ζώο του Θιβέτ με μεγάλα ώτα, προϊόντα εξελικτικής πίεσης εξαιτίας του αραιού αέρα των μεγάλων υψομέτρων των Ιμαλαΐων της ιβηρικής χερσονήσου. Ο ήχος μεταδίδεται βραδύτερον σε μεγάλα υψόμετρα και έτσι το λαμόγειον εξαναγκάστηκε να προσαρμοστεί στις πιέσεις του περιβάλλοντός του, αυξάνοντας το μέγεθος των ώτων του και τις δυνατότητες του ακουστικού πόρου και φυστίκια αιγίνης.

Τούτη η ερμηνεία βεβαίως, αν και ερμηνεύει τα μάλα, τις ακροαστικές δυνατότητες (βλ. βροχοπνευμονία) του εν λόγω ερπετοθηλαστικού, δεν εξηγεί γιατί επιλέγει ως ενδιαίτημά του υπόγειους τόπους. Οι Νεοδαρβινιστές ερμηνεύουν το φαινόμενο με τον νόμο της προσαρμογής. Οι Δημιουργιστές ερμηνεύουν το φαινόμενο με το νόμο της ταντρικής προσήλωσης και οι Μυστικιστές με τον νόμο της Φυστικοπάθειας.

[επεξεργασία] Γνωστά Λαμόγια

[επεξεργασία] Ελληνικό Ποδόσφαιρο

Λαμόγια συναντώνται στο Ελληνικό Ποδόσφαιρο, ως επί το πλείστον μεταμφιεσμένα σε μεγαλοπαράγοντες ομάδων. Γνωστές είναι εξάλλου οι ρήσεις γενιξεριστών φιλάθλων και ολαξεριστών αθλητικογράφων:

  • Επιτέλους, γέμισε το πρωτάθλημα λαμόγια και ντοπέ!
  • Τα λαμόγια που φτάσανε την ομάδα σε αυτήν την κατάντια δε θα ξέρουν πού να κρυφτούν όταν έρθει ο Ντέμης..
  • Τα λαμόγια που φτάσανε την ομάδα σε αυτήν την κατάντια δε θα ξέρουν πού να κρυφτούν όταν έρθει ο Μπιγκ-Μακ..

[επεξεργασία] Πολιτικοί

[επεξεργασία] Τραγουδιστές (ίστριες)

Πλην των ανωτέρω ελαχίστων παραδειγματικών χαρακτήρων ως λαμόγια θεωρούνται στη σύγχρονη κοινωνική και πολιτική ζωή των Ελ πάσης φύσεως τρωκτικά και παράσιτα.