Λακκούβα

Οι λακκούβες είναι μια καθαρά ελληνική ανακάλυψη, καθώς υπάρχουν στην Ελλάδα από την αρχαιότητα. Τότε μάλιστα τους δίνανε και ονόματα, καθώς δεν είχαν ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων για να τις καταχωρούν με IDs (άει ντίιζ). Η πιό γνωστή ήταν "ο Καιάδας" κοντά στη Σπάρτη, όπου είχαν σημειωθεί πάρα πολλά ατυχήματα, κυρίως με μικρά παιδιά, καθώς ήταν δίπλα σε ένα μαιευτήριο. Ενίοτε έπεφτε μέσα και κάνας γέρος από τον κοντινό οίκο ευγηρίας.

[επεξεργασία] Οι Λακκούβες στη Σύγχρονη Ελλάδα

Σήμερα η Ελληνική πραγματικότητα συνεχίζει την παράδοση και εξακολουθεί να δημιουργεί λακκούβες στους δρόμους. Οι λακκούβες μάλιστα αποτελούν και τουριστική ατραξιόν, καθώς είναι παρόμοιες με τις αρχαίες - σε πιο φλώρικη μορφή βέβαια, ενώ βοηθούν στην εξάπλωση SUV (σαβ) και 4Χ4 (τεσσεραεπιτέσσερο ή τζιπ) σε όλα τα αστικά κέντρα. Επίσης, εκτεταμένες επιστημονικές μελέτες έχουν αποδείξει ότι οι λακκούβες στους δρόμους μειώνουν την ταχύτητα των αυτοκινήτων, οπότε ο εκάστοτε υπουργός μεταφορών τις έχει σε μεγάλη εκτίμηση και φροντίζει για την εξάπλωσή τους.

Μάλιστα, με την ανάληψη των Ολυμπιακών Αγώνων από την Ελλάδα για το 2004, το Υπουργείο Μεταφορών σε συνεργασία με τα υπόλοιπα συν-αναρμόδια υπουργεία εμπνεύστηκαν από το Ολυμπιακό οινό-πνεύμα και φρόντισαν να το επεκτείνουν και στις λακκούβες. Έτσι, με σχετικό νομοσχέδιο, φρόντισαν οι λακκούβες να βρίσκονται πάντα σε πεντάδες (όπως οι ολυμπιακοί κύκλοι), και να είναι ολυμπιακών διαστάσεων (όπως οι πισίνες). Αυτή η κίνηση έγινε δεκτή με μεγάλο ενθουσιασμό από σύσσωμο τον παγκόσμιο τύπο, καθώς βοήθησε σε μετρήσεις για την ΜΨΙΑ.

O lakos.jpg

Ο λάκκος με τα κωλοδάχτυλα είναι μάλλον η διασημότερη λακκούβα του εξωτερικού, και μεγάλη τουριστική ατραξιόν της Μόρντορ. Αξιοσημείωτη είναι η παρουσία της μούντζας σε εξέχουσα θέση στο λάκκο, γιατί λακκούβα χωρίς ελληνικό στοιχείο γίνεται; Δεν γίνεται!

[επεξεργασία] Οι λακκούβες στο εξωτερικό

Αν και δεν είναι ιδιαίτερα διαδεδομένες, λακκούβες υπάρχουν και στο εξωτερικό, αλλά είναι αρκετά αποτυχημένες σε σχέση με τις ελληνίδες ομοίους τους. Η μεγαλύτερη λακκούβα του εξωτερικού απεικονίζεται στην εικόνα δεξιά.