Λάδι

Portokaliladi.png

μια κουταλιά λάδι από πορτοκάλι

Το λάδι είναι προϊόν που βγαίνει από τον φρέσκο χυμό πορτοκαλιού. Αναβλύζει από τον βράχο της Ακρόπολης και συνδέεται με ένα από τα πιο αρχαία υδραυλικά συστήματα με όλα τα Υπουργεία. Το υδραυλικό σύστημα το έχει κατασκευάσει η Τσίμενς κάτω από οδηγίες του Κόμη Μ, ο οποίος κατάγεται από την Κρήτη και είναι έμπειρος διανομέας λαδιού από πορτοκάλι.

[επεξεργασία] Παραδοσιακές Εκφράσεις

  • Ελλαδέμπορας
  • "Θα σου βγάλω το λάδι": με την επίσημη αυτή φράση αναγγέλλεται η θανατική ποινή σε πορτοκάλια που έχουν διαπράξει βαριά αδικήματα.
  • "Φάε λάδι κι έλα βράδυ": συνθηματική φράσις ζωοκλεπτών της Άνω Μουσουνίτσας
  • "Είμαι Μυτιληνιά και ξέρω από λάδι": συνθηματική φράσις αλληλοαναγνωρίσεως τζιβιτζιλούδων.
  • "Λάδι η θάλασσα, Μαρίκα μου": φράσις που απηύθυνε Έλλην πολιτικός στη σύζυγό του, ενώ παραθέριζαν στη μακρινή Ταϊλάνδη.
  • "Το λάδι κάνει καλό": παραγωγός λαδιού για το νίψιμο των ποδιών με λάδι
  • "Λαδωμένο μαλλί": μαλλί Νεοέλληνα που έχει μυαλό στημένου πορτοκαλιού.

[επεξεργασία] Χρήσεις-Διακρίσεις

Ladisapouni.png

το σαπούνι που καθαρίζει τα λαδώματα

  • Στα Body Shop ή Hondos Center: Λάδι για το πρόσωπο, τα μαλλιά, τις ραγάδες, αντικυτταριδικό, για μασάζ.
    Kanth.png

    για το καντήλι

  • Προσμίξεις: Λάδι - Ξύδι = Λαδόξυδο, παρομοίως λαδολέμονο, λαδόψωμο, λαδόπανα, λαδόκολλα κ.λ.
  • Λάδι Υδραυλικό, Οργανικό, αυτοκινήτων, λάδι όπλου, λάδι καπνού, βιομηχανικό, προς ανακύκλωση.
Ladialeifo.png

Αρχαίοι που πασαλείφονται με λάδι

  • Στη μαγειρική: ένα κουταλάκι λάδι ή ένα φλυτζανάκι λάδι.
  • Στα Νεκροταφεία : Λάδι για τα καντήλια.
  • Λάδι διεγερτικό, λάδι με σαλάτα, αντηλιακό, λάδι παρθένο και αγνό, λάδι αποτοξινωτικό.
  • Στα σούπερ μάρκετ: Λάδι που το κάνανε σαπούνι, να σημειώσουμε ότι καθαρίζει το λάδι που λαδώνει.

[επεξεργασία] Σχετικά

Άλλες γλώσσες