Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας

Ο κώδικας οδικής κυκλοφορίας είναι ένα σύνολο κανόνων που επηρεάζουν την συμπεριφορά όλων όσων κινούνται στο οδικό δίκτυο. Στην Ελλάδα εφαρμόστηκε πρώτη φορά το 2007 από τον Μιχάλη ντε Λιάπλακα την ώρα που οδηγούσε προς το υπουργείο Μεταφορών και συνυπογράφτηκε από συβαρίτη πολιτικό που αναζητούσε μια κομμένη γράνα. Συμπλήρωσε με μελάνη τον Α.Κ.Κ. (Άγραφος Κανόνας Κυκλοφορίας) που ίσχυε μέχρι τότε. Είναι χωρισμένος σε δύο μέρη: στα σήματα και στους κανόνες σχετικά με την ορθή συμπεριφορά στο δρόμο. Μια τρίτη παραλλαγή και η πιο θανατηφόρα είναι ο συνδυασμός των δύο προηγούμενων.

[επεξεργασία] Κανόνες

Η τήρηση του Κ.Ο.Κ. προϋποθέτει την γνώση των διατάξεών του. Συγκεκριμένα ο Έλληνας οδηγός πριν βγει στους δρόμους πρέπει να διασφαλίζει ότι πέρα από τη σωστή συντήρηση των ηλ/μηχ. μερών του οχήματος:

  1. Δεν πίνει όταν οδηγεί μεθυσμένος. Κανόνας απαράβατος.
  2. Διαθέτει δύο χέρια. Ένα για να κρατά το τιμόνι και ένα για να μουντζώνει.
  3. Έχει σώας τας φρένας, βλέπει στα πέντε μέτρα και του κάνει κούκου. Κοινώς έχει δίπλωμα.
  4. Φοράει το κράνος πάντα στο δεξί. Αγκώνα.
  5. Η βελόνα του ταχύμετρου φτάνει στην τελευταία εγκοπή κατά την οδήγηση με τέρμα το γκάζι.
  6. Όλοι οι επιβάτες έχουν την ικανότητα να δέσουν μόνοι τη ζώνη τους. Οι υπόλοιποι τοποθετούνται στο πορτ-μπαγκάζ.
  7. Τα παιδιά κι η πεθερά έχουν τοποθετηθεί στα πίσω καθίσματα δεμένοι, με την πεθερά φιμωμένη.

Στον δρόμο ο οδηγός πρέπει να γνωρίζει ότι:

  • Προτεραιότητα στους δρόμους δεν έχει κάποιος άλλος. Έχεις εσύ. Πάντα.
  • Τα όρια ταχύτητας είναι αυτά που σου έχει εξασφαλίσει ο κατασκευαστής του οχήματός σου.
  • Η χρήση της κόρνας κάνει την οδήγηση πιο διασκεδαστική. Πατήστε την ανελέητα διαλαλώντας την παρουσία σας.
  • Όταν κινείστε στο αντίθετο ρεύμα αναβοσβήνετε τα φώτα στα απέναντι οχήματα δηλώνοντας τις προθέσεις σας. "Στην μπάντα όλοι! ΠερνάΩΩΩΩΩ!"
  • Η ασφάλεια του οδηγού είναι το κλειδί για την ασφάλεια των άλλων. Προκειμένου να πάρουν φωτιά τα μπατζάκια σας από αποτσίγαρο καλύτερα να παραδώσετε καμμένη γη.
  • Η χαμηλή ορατότητα προκαλεί ατυχήματα. Μην αφήνετε κανένα να λερώνει το παρμπρίζ σας ενόσω κινείστε.
  • Αν κάποιος δοκιμάσει να σας προσπεράσει γκαζώστε και φωνάζοντας "This is SpartAAAAA!" αφήστε τον να τρώει τη λάσπη σας.
  • Σε περίπτωση που το τολμήσει γυναίκα οδηγός στείλτε την στη κουζίνα της να κάνει καμιά μακαρονάδα. Γιατί καθένας πρέπει να ξέρει τη θέση του, στον δρόμο.

[επεξεργασία] Σήματα

Η εφαρμογή του Κ.Ο.Κ. επί τάπητος γίνεται με τοποθέτηση πινακίδων εκκατέρωθεν και άνωθεν των οδών που στόχο έχουν να αποπροσανατολίζουν τους πεζούς έτσι ώστε να δικαιολογείται η έλλειψη πεζοδρομίων στο ελληνικό οδικό δίκτυο. Για όσους δεν ξέρουν να διαβάζουν η πολιτεία μερίμνησε την τοποθέτηση τροχονόμων.

Πινακίδα Περιγραφή επικινδυνότητας
Pin1Σημείο οφθαλμολογικού ελέγχου. Όσοι βλέπουν το κόκκινο και το κίτρινο δεν πάσχουν από αχρωματοψία.
Pin2Απαγορεύεται η κίνηση οχημάτων στην οροφή των οποίων έχουν φυτρώσει περίεργα δέντρα.
Pin3Κίνδυνος υπερκινητικότητας αιγοπροβάτων. Αναζητείται ένα βόδι. (Χρησιμοποιείται κατά κόρον στην Σαμοθράκη.)
Pin4Η οδός οδηγεί σε περιοχή όπου μπορείτε χωρίς κίνδυνο να πιτσιλάτε τους πεζούς.
Pin5Προαναγγελία εισόδου σε οδό επί της οποίας οι κινούμενοι διαθέτουν βυζιά.
Achtung.svgΚίνδυνος από την παρουσία σημείων στίξης στο οδόστρωμα.
Pin6Δρόμος υποχρεωτικής κίνησης μαύρων αυτοκινήτων. Απαγορεύεται η είσοδος σε κόκκινα αυτοκίνητα.
Pin7Προειδοποίηση παραβίασης εθνικής οδού. Κίνδυνος θάνατος! Από την αντίθετη λωρίδα έρχονται Τούρκοι.
Pin10Η ώρα είναι πέντε παρά είκοσι.
Pin8Απαγορεύεται η χρήση λευκών ουσιών επί του οδοστρώματος. Αποτοξινωμένη οδός.
Pin9Από το σημείο αυτό πέρασε ο Επίτιμος πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας 3 φορές. Καλό σας ταξίδι!