Κωλάγρα

Η Κωλάγρα (από τις λέξεις κώλος και άγρα; οι οποίες μαζί σημαίνουν καταδίωξη του κώλου) είναι η ασθένεια κατά την οποία ο ασθενής αδυνατεί να αφοδεύσει. Η κωλάγρα δημιουργείται σε περιπτώσεις πολύωρης ορθοστασίας έξω από τουαλέτα ή αιώνιο τρέξιμο προς αναζήτηση απόμερου μέρους. Έχει παρατηρηθεί ότι η κατάσταση επιδεινώνεται όταν ο παθών, στην προσπάθειά του να βρεί άδεια τουαλέτα, λαμβάνει το σχεδόν επιφώνημα 'άλλος' σαν ανταπόκριση.

[επεξεργασία] Πώς δημιουργείται

Kolagra

Θέση και σχήμα των κοπράνων στο παχύ έντερο.

Η διαδικασία κατά την οποία δημιουργείται το πρόβλημα είναι απλή. Κατά την όρθια στάση στην οποία βρίσκεται ο παθών, τα κόπρανα αναγκάζονται (σύμφωνα με τον νόμο του Νιούτον) να μεταβούν στην άκρη του παχέος εντέρου. Στην περίπτωση της ορθοστασίας τα κόπρανα πιέζουν, λόγω της βαρύτητας, την οπή του πρωκτού. Όταν παραμείνουν σε αυτή την κατάσταση για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα το οξυγόνο εκτός οπής εισέρχεται σε ελάχιστες ποσότητες στο παχύ έντερο. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, τα κόπρανα να αποκτούν μια πιο ανθεκτική και άκαμπτη σύσταση. Στις περιπτώσεις που ο παθών τρέχει ή βαδίζει γοργά (συμβαίνει και στις περιπτώσεις ορθοστασίας αλλά σε μικρότερο βαθμό), τα κόπρανα βρίσκοντας εμπόδιο στην οπή μεταβάλλονται σε πιο σφαιρικές φόρμες προκαλώντας μια ελαφριά διόγκωση του εντέρου. Η κατάσταση αυτή είναι επίπονη και χρήζει άμεσης αντιμετώπισης από ειδικευμένο γιατρό.

[επεξεργασία] Άλλες χρήσεις του όρου

  • Η λέξη κωλάγρα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και με την μεταφορική της σημασία, όπως σε περιπτώσεις μεγάλης 'ουράς' σε καταστήματα, όταν πελάτης στο ταμείο αργεί χαρακτηριστικά.
  • Επίσης γνωστή είναι η χρήση της λέξης σε περιπτώσεις όπου ο αφηγητής μιας ιστορίας αργεί να φτάσει στο τέλος της.
Medical Το άρθρο αυτό αφορά ένα ιατρικό θέμα. Αν είστε τόσο ηλίθιοι ώστε να εμπιστευτείτε την Φρικηπαίδεια για να σας δώσει πληροφορίες για μια ασθένεια ή οποιοδήποτε άλλο σχετικό με την Ιατρική Επιστήμη θέμα, τότε εμείς δεν φέρουμε καμία ευθύνη. Αιωνία η μνήμη σας.