Κυλικείο

Η λέξη προέρχεται από το "κύλι" και το "κείο". Ως τα τέλη του 19ου αιώνα χρησιμοποιούσαν μόνο το πρώτο συνθετικό της λέξης, καθώς παραπέμπει στην περιοχή της κοιλιάς όπου και απευθύνεται η λειτουργία της συγκεκριμένης υπηρεσίας. Αργότερα, προστέθηκε και το δεύτερο συνθετικό, χάριν ενός τραυλού πωλητή στο Κολοκοτρωνίτσι, που δεν μπορούσε να πει καλά το "ρ" και όταν του ζητούσαν καφέ τους ρώταγε αν τον θέλουν "κύο" (κρύο ήθελε να πει ο καψερός) ή ζεστό. Καθώς το κυλικείο του στεγαζόταν σε σχολείο, έγινε ο περίγελος των μαθητών και μέσα σε ολίγες μόνο εβδομάδες η φήμη του εξαπλώθηκε σε όλη τη χώρα και η λέξη αναπτύχθηκε κατά πως έχει.

[επεξεργασία] Τοποθεσία καταστήματος

Ένα κυλικείο μπορεί να βρίσκεται σε σχολείο, πανεπιστήμιο, νοσοκομείο, βουβούς κινηματογράφους, και άλλες τέτοιες εγκαταστάσεις, και έχει γνωστοποιηθεί ότι σε ολίγα χρόνια πιθανόν να λειτουργήσει και σε λεωφορεία, διαστημόπλοια, καθώς και κινηματογράφους που θα διαθέτουν ήχο. Από ένα κυλικείο μπορεί κανείς να προμηθευτεί σάντουιτς με τόνο, πίκλες, καλαμαράκια σε κονσέρβα, σόδα, άχνη ζάχαρη, ποπ κορν, πατάτες γιαχνί, ψωμί σικάλεως για τους διαβητικούς, καφέ χωρίς καφέ, σοκολάτα, τσιρότα και επιδέσμους (για τις έκτακτες ανάγκες), καθώς και μέλι θυμαρίσιο δουλεμένο από μέλισσες που αποφεύγουν να τσιμπάνε άγνωστο κοσμάκη.

Σε πιο εξελιγμένα κυλικεία μπορείς να βρεις παγωτό με γεύση βύσσινο, παγωτό με γεύση ρίγανη (έχει αρχίσει ήδη να γίνεται μόδα στη Γαλλία), φέτα τυρί σε τενεκέ (συνήθως κατσικίσιο) και γάλα εβαπορέ.

[επεξεργασία] Απαραίτητα προσόντα κυλικειάρχη

Οι άνθρωποι που επιλέγονται για αυτή τη δουλειά πρέπει να πληρούν τις εξής προϋποθέσεις:

  1. Να έχουν τουλάχιστον 7 κιλά παραπάνω από το φυσιολογικό, ώστε με την τροφαντή παρουσία τους να κάνουν τα ανίδεα στομάχια να γουργουρίζουν.
  2. Να διαθέτουν καλή οδοντοστοιχία για να μην τρομάζουν τα μικρά παιδιά.
  3. Να ξέρουν μαθηματικά μέχρι το κεφάλαιο Γ' του βιβλίου της Τρίτης Γυμνασίου και να γνωρίζουν τις δευτεροβάθμιες εξισώσεις.
  4. Να έχουν βροντερή φωνή για να ακούγονται πάνω από τους αλαλαγμούς των τρελαμένων (λόγω πείνας ή δίψας) πελατών.
  5. Να έχουν δίπλωμα και αυτοκίνητο έτσι ώστε μόλις καταλάβουν οι πελάτες πόσο κλεφταράδες είναι να το σκάσουν από την πίσω πόρτα.
  6. Να μην έχουν τάσεις αυτοκτονίας (το ψυχοπαθές βλέμμα κάνει το ζαμπόν για το σάντουιτς να σαπίζει πριν την ώρα του)
  7. Να έχουν τουλάχιστον δύο τατουάζ και σκουλαρίκι στο αριστερό κατά προτίμηση φρύδι, ώστε το βλέμμα των πελατών να πέφτει εκεί και όχι στην προπέρσινη κασεροσπανακοζαμπονολουκανοτυρόπιτα.
  8. Να έχουν μεγάλα αυτιά σαν του Σάκη Μπουλά ώστε να ακούν τις παραγγελίες γρήγορα πριν τρέξουν όλοι προς την έξοδο συγχυσμένοι.
  9. Να μασάνε τσίχλα ώστε να χάνονται μερικές συλλαβές από αυτά που λένε και κανείς να μην καταλαβαίνει πόσο βλάχοι είναι στην πραγματικότητα.
  10. Να μην έχουν πλατυποδία, έτσι ώστε να μπορούν να φοράνε μποτάκια με ρόδες από κάτω που θα τους βοηθάει στους ελιγμούς τους πίσω από τον πάγκο και ανάμεσα στα ψυγεία.