Κριτικοί κινηματογράφου

“Δεν έχουν ιδέα από σινεμά!”

- Κριτικοί κινηματογράφου για άλλους κριτικούς κινηματογράφου

Οι κριτικοί κινηματογράφου είναι κάτι μουστακαλήδες με μαύρα πουκάμισα Lacoste από ένα χωριό της Κρίτης, που ειδικεύονται στην θεραπεία των σινεφίλ από τη μάστιγα της ταινίας. Έχουν στη φαρέτρα τους ειδικές μεθόδους ξεματιάσματος, που βρίζουν την ταινία μέχρι να βαρεθεί και να εγκαταλείψει το άντερο του ξενιστή.

Ένα από τα θύματά τους μέχρι και μετά θάνατον (γιατί άραγε;) είναι ο Ακίρα Κουροσάβα.

[επεξεργασία] Όπλα

Τα αστεράκια. Όπως τα "σούρικεν", που χρησιμοποιούν ανέκαθεν οι νίντζα, οι κριτικοί κινηματογράφουν βαθμολογούν τις ταινίες με αστεράκια με μεγαλύτερη σκληρότητα απ' όση χρησιμοποιούσαν οι δάσκαλοι για να βάζουν μηδενικά στους ελέγχους του Τοτού στο σχολείο.

[επεξεργασία] Μέθοδος

Οι κριτικοί βαθμολογούν άλλοτε με άριστα το 5, άλλοτε με άριστα το 10, άλλοτε με "Δείτε την" ή "Μην τη δείτε" και, τις περισσότερες φορές, με το δηλητήριο που στάζουν τα γραπτά τους. Πραγματικά, καμία ταινία δεν αρέσει στους κριτικούς κινηματογράφου. Όλες έχουν κάτι που να τους βρωμάει ή κάτι που να τους μυρίζει. Και φυσικά, παρά το "θάψιμο", δεν παύουν να διατηρούν το τακτ και την αξιοπρέπειά τους, καθώς και την ευχέρεια στο γραπτό λόγο. Παράλληλα, όμως, δεν ντρέπονται να αποκαλύπτουν σπόιλερς, σαν να νομίζουν ότι "δεν πειράζει που σου λέμε ποιος πεθαίνει στο τέλος, αφού σου είπαμε να μην τη δεις και άρα δεν θα τη δεις!" Για παράδειγμα:

Η σκηνοθεσία του τάδε φέρνει στο νου τις ένδοξες στιγμές του τάδε, οι ερμηνείες των τάδε και τάδε, όμως, είναι τόσο εμφανώς βεβιασμένες που φέρνουν την ταινία τάδε σε μια πορεία καθοδική, βουτηγμένη σε ένα κύμα διαλόγων απέραντης σκατολογίας, που, τελικά, παρ' όλες τις καλές προθέσεις της, αποτυγχάνει να θολώσει τα όρια μεταξύ πλουτοκρατικής εικονογράφησης και ακατάσχετου γραφειολογικού χιούμορ, κάνοντας τον θεατή-αναγνώστη να αναρωτιέται για το - για πολλούς βέβαιο - μέλλον του τάδε στην πορεία του να δολοφονήσει τον τάδε, μη γνωρίζοντας ότι ο τάδε στην πραγματικότητα δουλεύει για τον τάδε. Η σκηνή της "αποκάλυψης" είναι μεν σκηνοθετημένη με νεύρο, όχι όμως και αρκετή για να φέρει την ταινία πίσω, πάνω και πέρα απ' οτιδήποτε άλλο εκτός από την βαρετή και ισχνή μετριότητα, που χρόνια τώρα μαστίζει τις σημερινές χολιγουντιανές παραγωγές.

[επεξεργασία] Χρησιμότητα

Οι κριτικοί κινηματογράφου έχουν αποτρέψει πολλές ταινίες από το να εισέλθουν στα άντερα των πασχόντων θεατών με το να τους τις "χαλάνε" με τα άρθρα τους, πριν αυτοί τις δουν. Το αν ο ίδιος ο θεατής ήθελε να δει την ταινία ή όχι, αυτό είναι κάτι που οι κριτικοί θα αγνοούν, όσα χρόνια κι αν περάσουν.

[επεξεργασία] Ενδιαφέροντα

Οι κριτικοί στηρίζουν, εντούτοις, τους σκηνοθέτες που αγαπούν, και θα τους αγαπούν ακόμη κι αν γυρίσουν το Ο Πλανήτης των Πιθήκων No. 43: Βάλαμε Καινούρια Φωτιστικά Στις Σπηλιές ή το Τα Ιπτάμενα Στιλέτα 2: Made in U.S.A.". Γι' αυτό και ψαχουλεύουν τα δωδ-κλαμπ για να βρουν τις Director's Cut εκδόσεις των ταινιών. Νά'ναι καλά η ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ (γνωστή και ως ΟΠΤΑΙΡΩΝ).