Κοζάνη

Κοζάνη, ή πιο επίσημα Σουρδία, είναι η πρωτεύουσα της Δυτικής Ομοσπονδιακής Δικτατορίας της Φραπεδιάς, (ή ανεπίσημα της Δυτικής Μακεδονίας). Οι κάτοικοί της είναι γνωστοί και ως Σούρδοι (από το λατινικό Surditas = κώφωση), διότι προσποιούνταν ότι δεν άκουσαν κάτι - κοινώς ποιούσαν την νήσσαν - όταν φυσικά δεν τους συνέφερε. Και ενώ οι μεν υπόλοιποι Έλληνες τους δέχτηκαν με αυτήν τους τη νοοτροποία, οι δε Εβραίοι δεν κατάφεραν να στεργιώσουν ούτε στιγμή στην περιοχή.

83 kozanirio001

Πανοραμική άποψη του Ψηλού-Αηλιά με το χαρακτηριστικό άγαλμα του Χρηστού της Κοζάνης στα αριστερά, και το πνευματικό κέντρο, στα δεξιά.

Η πόλη έχει σήμερα γύρω στους 50 - 60.000 κατοίκους, ενώ από το 1991 μέχρι το 2009 κυβερνιόταν από τον απόλυτο μονάρχη Πάρι Κουκουλόπουλο. Τον τελευταίο καιρό, και ενώ η μάστιγα με τις λακκούβες στούς δρόμους της πόλης έφτασε στο απροχώρητο, ο μονάρχης και ο διάδοχος του Λάζαρος Μαλούτας για να τις μειώσει, διπλασιάζει την έκταση όλων των πεζοδρομίων, σε βαθμό που στον εναπομείναντα δρόμο να χωράει ίσα - ίσα μισή λακκούβα.

Η γλώσσα που κυριαρχεί στο κέντρο της Κοζάνης είναι η Κοζανίτικη, ενώ η Ποντιακή περιορίζεται στίς, πέριξ της κεντρικής πλατείας, συνοικίες.

[επεξεργασία] Ιστορία

Η ιστορία της Κοζάνης ξεκινά από τότε που ο Θεός δημιουργούσε τον κόσμο. Την 8η μέρα συγκεκριμένα αποφάσισε να τοποθετήσει σπίτια και κτήρια σε όλες τις πόλεις της γης. Τα σπίτια που του περίσεψαν τα πέταξε στην περιοχή όπως να 'ναι, και έτσι δημιουργήθηκε η Κοζάνη. Αργότερα εμφανίστηκαν οι πρώτοι κάτοικοι - στενοί συγγενείς του homo Neadertal - με την ονομασία homo Kozaniticus. Πολλοί σημερινοί κάτοικοι της πόλης, ύστερα από μελέτες που έγιναν στα γονίδιά τους, αποδείχθηκε ότι είναι γνήσιοι απόγονοι του homo kozaniticus, για αυτό θα δεις πολλούς πάνω στα ελάχιστα δέντρα που έχει η πόλη. Το πετρώδες έδαφος της περιοχής {κοζ.=μπιστιρές) βοήθησε τους πρώτους ανθρώπους να διαμορφώσουν την χαρακτηριστική ιδιοσυγκρασία των Κοζανιτών. Κατά την τουρκοκρατία, οι Τούρκοι είχαν εξαπλωθεί σε όλη την Βαλκανική. Σε όλη; Όχι. Υπήρχε, στην αυτοκρατορία, ένα μίκρο ελληνικό χωριό, που όπως καμιά φυλή δεν άντεχε να πλησιάσει, έτσι και οι Τούρκοι προτιμούσαν να μην εισέρχονται μέσα. Έτσι η Κοζάνη είχε μια άλφα αυτονομία, και αποτέλεσε το αυτόνομο κρατίδιο του Σουρδιστάν.

Στην ιστορία της Κοζάνης έγινε μια μεγάλη πορεία και μοναδική, η λεγόμενη πορεία της κάπνας, όπου όλοι οι κάτοικοι σύσσωμοι διαμαρτυρήθηκαν για την επιβολή απαγόρευσης καπνίσματος σε κλειστούς χώρους. Ήταν μεγάλη νίκη, κατά των καταπιεστών τους. Ο Κοζανίτης περήφανος, κατάφερε να διατηρήσει το δικαίωμα να παθαίνει καρκίνο μέσα στα μπαρ 1x1 τ.μ., τα οποία τους απαγορεύεται ο εξαερισμός. Άλλωστε είναι τελείως εναρμονισμένος με τη ποιότητα του αέρα

[επεξεργασία] Γεωγραφία

1 abush

Κοζάνη - πλατεία Νίκης. Ένας από τους χιλιάδες τουρίστες που κατακλύζουν κάθε καλοκαίρι την παραλία του Αρίνταγα δυτικά της πόλης.

Η Κοζάνη είναι χτισμένη στούς πρόποδες του Ψηλού-Αηλιά, σε υψόμετρο 720 μέτρων από την επιφάνεια της θάλασσας. Απέχει 120 χλμ. από τη Θεσσαλονίκη, ενώ αποτελεί τουριστικό προορισμό κύριως λόγω της κοσμοπολίτικης παραλίας του Αρίνταγα η οποία βρίσκεται δυτικά της πόλης, στις πλαγιές του Ψηλού-Αηλιά. Η παραλία του Αρίνταγα είναι ο αγαπημένος τόπος διακοπών των απανταχού Σούρδων, αν και τα τελευταία χρόνια, λόγω της διάνοιξης της Εγνατίας Οδού και της εύκολης πρόσβασης στις παραλίες της Κατερίνης, ο τουρισμός στον Αρίνταγα παρουσιάζει πτώση.

Η Κοζάνη φημίζεται για το καθαρό αέρα της(προσφορά της ΔΕΗ) και το υπέροχο κλίμα, ειδικά το χειμώνα που θυμίζει Σιβηρία. Αυτό είναι και χαρακτηριστικό που τη κάνει μοναδική στο κόσμο, καθώς οι Κοζανίτες συμπεριφέρονται σαν τους Τούμπου(γηγενείς Σαχάρας) σε περιβάλλον υπό το μηδέν.

[επεξεργασία] Οικονομία

Η οικονομία στη Κοζάνη είναι απάνθουσα, ακόμη και σε περιόδους μαρασμού των γειτονικών χωρών(Ελλάδα κλπ.), καθώς κανένας ντόπιος δεν χρειάζεται να δουλέψει, ώστε να μπορεί να απολαύσει το καφέ του με την ησυχία του. Το κύριο εισόδημα είναι τα σουβλάκια, τα μπαρ, τα κορόιδα οι φοιτητές και η ΔΕΗ, η οποία τους προσλαμβάνει για να μην διαμαρτύρονται για το καθαρό αέρα που τους παρέχει. Επιπλέον, μεγάλη πηγή εισοδήματος είναι η άρνηση παροχής αποδείξεως υπηρεσιών, ειδικά για τους κατόχους μπαρ. Οι δείκτες ανάπτυξης είναι χαρακτηριστικοί, καθώς τα τελευταία 10 χρόνια ανοιγοκλείσανε καμιά 10αρια μπαρ και δημιουργήθηκαν ολόκληρα 5 φάστφουντ

[επεξεργασία] Πολιτισμός

Τις 353 μέρες του χρόνου η Κοζάνη είναι μία τυπική χαλλλαρή μακεδονική πόλη, οι κάτοικοι της οποίας περνούν ατελείωτες ώρες, παίζοντας με το καλαμάκι του φραπέ στα πολλά καφέ της περιοχής, και περιμένοντας την Τσικνοπέμπτη. Τις υπόλοιπες 12 μέρες που ακολουθούν όμως, τα πάντα αλλάζουν. Μέχρι την Καθαρά Δευτέρα όλοι βρίσκονται σε κατάσταση πανικού, και με μπροστάρη τον απόλυτο μοναρχη Πάρι Κ. ξεχύνονται στους φανούς όχι περπατώντας, αλλά παραπατώντας (από το πολύ κρασί) στους ρυθμούς του Εθνικού Ύνου της Κοζάνης, γνωστού ως Έντεκα. Τα τελευταία χρόνια χιλιάδες Σαλονικείς και άλλοι ερευνητές έρχονται για να μελετήσουν το περίεργο αυτό φαινόμενο, με αποτέλεσμα να επικρατεί συνωστισμός, και η μετακίνηση στο κέντρο να γίνεται αδύνατη (ή αλλιώς στα κοζανίτικα: σα τσ΄μπουμπαναίοι στου σκατό).

Η Παιδεία στη Κοζάνη είναι 2 εκατομμύρια χρόνια μπροστά. Το Λύκειο τείνει να καταργηθεί, καθώς μεγάλο ποσοστό μαθητών προτιμάει το τοπικό ΙΕΚ, με αποτέλεσμα σε κάθε στροφη να σε κυνηγάει μια κομμώτρια με ψαλίδι και στην επόμενη να σε πατάνε τα αυτοκίνητα που βγαίνουν από τα χιλιάδες συνεργεία που υπάρχουν. Επίσης, στεγάζει το ΤΕΙ Δ.Μακεδονίας παγκόσμια γνωστό για τα 385 μόρια που χρειάζεσαι για να μπεις σε μία σχολή του, για τον αριθμό των άχρηστων τμημάτων του και το γεγονός ότι καθηγητής άλλης υπηκοότητας(σουρδιστανός) είναι σπάνιο φαινόμενο. Τέλος, έχει και το άκρως εξοπλισμένο με της τελευταίας τεχνολογίας σαλαμοκόφτες,ΑΕΙ Δ. Μακεδονίας, το οποίο στεγάζεται σε σούπερ-μάρκετς και πολυκατοικίες, μοναδικής ποιότητας στη Κοζάνη.

[επεξεργασία] Κοπέλες (Γκόμενες)

Κάπου εκεί στα σκληρά στενά της Σουρδίας, κάπου εκεί ανάμεσα στους Σούρδους Κάγκουρες και στους στερημένους φοιτητές , θα παρατηρηθεί και η παρουσία κάποιας από της 10 κοπέλες (γκόμενες) που έχει ο τόπος αυτός!Οι 2 (δύο) εκ' αυτών είναι "ξένες" (γεννηθείς εκτός του Μεγάλου Κράτους της Σουρδίας) και οι λοιπές ντόπιες. Οι ντόπιες τείνουν ηλικιακά από 1 (ενός) έτους έως 18 (δεκαοχτώ).Καί τα 2 (δύο) είδη, κατά αυτού του διαχωρισμού κοπέλες (γκόμενες), ξεχωρίζουν στα πλήθη άλλων πόλεων λόγω του υψηλού τουπέ που κατέχουν.Η συμπεριφορά αυτή είναι αποτέλεσμα άτομων που έχουν παραδώσει την ψυχή τους στο γυναικείο όργανο (a.k.a. μουνόδουλοι)και λόγω της αγαμίας των "πράσινων" φοιτητών του Πολυτεχνείου και των "μπλε" του ΤΕΙ. (Υ.Γ. οι υπόλοιποι φοιτητές αρκούνται στην ζεστή αγκαλιά της παλάμης τους ή στην πανίδα της περιοχής.) Παρ' όλα αυτά κανείς από τους πολύχρωμους φίλους μας δεν προβαίνει σε σεξουαλική πράξη πέρα του αυνανισμού (μαλακίας) με την εικόνα της κοπέλας (γκόμενας) αυτής.Η ομορφιά της κάθε κοπέλας (γκόμενας) αυξάνετε με την εισχώρηση της στο Σουρδιστάν , γεγονός που αποτελεί στο φαινόμενο ύπαρξης άπειρου τουπέ και στην πιο μπαλότσα κοπέλα (γκόμενα) του κράτους αυτού. Μία άλλη αιτία της συμπεριφοράς αυτής είναι τα θολωμένα μυαλά και οι, γεμάτοι σπέρμα, οσχεϊκοί σάκοι (αρχίδια) των φοιτητών και η άμεση αποχώρηση του ντόπιου θηλυκού πληθυσμού με τα 18 (δεκαταόγδοα) γενέθλιά τους για ανώτατη εκπαίδευση.Οι ντόπιες κοπέλες (γκόμενες) θεωρούνται απείρου κάλλους (ομορφιάς) και έξω από τα σύνορα της Μεγάλης Κοζάνης, αλλά εξίσου "εύκολες" (παρτόλες).Η συμπεριφορά αυτή σταματά, παροδικά, όταν επιστρέφουν στα πάτρια εδάφη τους και όταν συναναστρέφονται με φοιτητές της Κοζάνης.

[επεξεργασία] Σύμβολα

  • Εθνικός Ύμνος : Το Έντεκα
  • Έθνικό Σύνθημα: Πάρ'τς' σβάρνα! (ελ.=νίκησέ τους)
  • Έθνικό Φαγητό : Γιαπράκια, Κιχιά,Κιφτέδις μι ΖΜΙ

[επεξεργασία] Χρήσιμες φράσεις

Ντού!!! ου λύκους = είσαι ανεπιθύμητος
Ούρδα ανάλατη = ανόητε
Απόλκιν τα μπλάρια = έκανε εμετό
Έφκιασιν τουν κόυκου μπούφου = έκανε κάτι χωρίς επιτυχία
Τς καμάρουσιν = πέθανε
Μας τσάκουσαν οι χαραές = ξενυχτήσαμε ως το πρωί
Έχου άρρουστουν τουν Αργύρ’ = βρίσκομαι σε δυσχερή οικονομική κατάσταση
Εθνικο ποτο = τσιπουρο

[επεξεργασία] Εξωτερικές Συνδέσεις