Κεφτές

“Να με κάνεις κιμά, να με τηγανίσει η μάνα μου κιοφτέδες.”

- Παραγγελιά πεινασμένου νεαρού με αυτοκτονικές τάσεις, προς κρεοπώλη.

Ο κεφτές (ή κιοφτές) ως λέξη υπάρχει για να βγάζει τον κατηγορούμενο. Επίσης το αντίθετο του "ΚΕ-ΦΤΕΣ" είναι το "ΚΑΙ-ΔΕΝ-ΦΤΕΣ" για να βγαίνει ομοίως ο αθώος στο δικαστήριο (μπουρδέλο).

Επίσης όπως είπε ο Μέγας διδάκτωρ της Σιού, βιβλιοπώλης, τιποτένιος εμποράκος και αναγνωρισμένου και παγκοσμίου κύρους επιστήμων και φυσιοδίφης Λιακόπουλος "Ο κεφτές γαρ βαρύς" την ώρα που έτρωγε κεφτέδες και έκανε διάλειμμα από την συγγραφή του έπους της γαστρονομίας των Ελ.

[επεξεργασία] Η προέλευση

Ο κεφτές είναι το αρχαιότερο έδεσμα των ΕΛλήνων που πήγαν στους γειτονικούς με την γη πλανήτες καθώς και στην Σκανδιναβία με τον Μέγα Αλέξανδρο. Η ανάγκη για φορητό φαγητό τους έκανε να πειραματιστούν δημιουργώντας τον ΚΕ-ΦΤΕ. Ο πρόγονος του ΚΕ-ΦΤΕ ο ΚΕ-ΕΦΤΑ απέτυχε παταγωδώς γιατί δεν είχε τα απαραίτητα συντηρητικά και χάλαγε μέσα σε τρεις μέρες έξω από το ψυγείο. Όλα ξεκίνησαν από έναν Ελ κεφτεδέμπορα εν έτη 1250 π.Χ. Τούτος ο κιοφτές έπινε Φραπέ και έτρωγε ψωμί πάνω από ένα φούρνο. Του δίνει μια μπούφλα το αφεντικό του ο χλίμης και πέφτει η φράπα πάνω στο ψωμί και ψήνεται. Έτσι φτιάχτηκε ο κεφτές.

[επεξεργασία] Διαφορές με τις άλλες κρεατόμπαλες

Καταρχάς για να μην μπερδευόμεθα και όπως λένε στο χωριό μου να "συνεννογιόμαστε" ο κιοφτές πολλές φορές πέφτει θύμα αμορφωσιάς και ηλιθιότητας καθώς πολλά είναι τα ζώα που τον μπερδεύουν με τα συγγενικά εδέσματα. Συχνά διαπιστώθηκε ότι τον μπερδεύουν με το μπιφτέκι, τον κιοφτέ και τον γιου-βαρ-λάκι Λαζόκουλο τρίτο ξάδερφο του Ρωμαιο-νεφελίμ Λούκουλου που πέθανε φριχτά καθώς έσκασε από το φαΐ όπως μας αναφέρει σε αντίστοιχες πολέμικες ανταποκρίσεις ο Όμηρος από την Χουρμαδιά.

Ο κεφτές είναι πιο μικρός και ντελικάτος από τα μπιφτέκια καθώς και πιο ζουμπουρλούδικος. Επίσης πολλές φορές δεν είναι στρόγγυλος αλλά οβάλ.

[επεξεργασία] Απομιμήσεις

Υπάρχουν επίσης και κάποιοι ψευτοδήθεν και σχεδονδήθεν βετζετέριαν που φτιάχνουν κεφτέδες από λαχανικά και άλλες τέτοιες πίπες. Αυτό δεν είναι στην πραγματικότητα κεφτές καθώς εξ-ορισμού ο κεφτές είναι σφαιρικό τεμάχιο κιμά τηγανισμένο στα κάρβουνα ή στην ιδιοκατασκευή των Ελ τα μικροκύματα.

[επεξεργασία] Κουραμπιέδες

Πολλές φορές έχουν γίνει αναφορές για κεφτέδες με νοημοσύνη οι οποίοι προσπάθησαν να κατακτήσουν τον κόσμο και να πολεμήσουν τον Τσακ. Τούτοι οι κεφτέδες έφεραν άσπρη περιβολή ήταν πιο σκληροί καθώς είχαν σφίξει από το τρέξιμο και την γυμναστική. Οι κουραμπιέδες ήταν επίσης ξακουστοί πέφτουλες της χρυσής δεκαετίας του '80 ή της επονομαζόμενης εποχής Ρόδας - Τσάντας και Κοπάνας. Συνήθως προέρχονταν από αιμομικτικά όργια, πάντα ο μπαμπάς της γκόμενας είχε κάποια επαγγελαμτική και οικογενειακή σχέση μαζί τους. Με το πέρας του χρόνου έχουν χαθεί τα ίχνη τους. Εικάζεται ότι εξελίχθηκαν σε άλλο είδος, βλ. καρχαρίας.

[επεξεργασία] Χαρακτήρες